Trouwen in Amerika, maar er nog niet gaan wonen.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Lynnnie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2021, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Trouwen in Amerika, maar er nog niet gaan wonen.

Bericht door Lynnnie »

Hallo allemaal,
Ik ben nu een jaar verloofd met mijn Amerikaanse vriend en we zouden graag willen trouwen in Amerika. Ik wil daar nog niet wonen ivm mijn studie. Wat heb ik allemaal nodig? Wat moet ik allemaal regelen? Zijn er mensen die mij kunnen helpen? Heel erg bedankt. :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Trouwen in Amerika, maar er nog niet gaan wonen.

Bericht door hemmie »

Volgens mij hoef je helemaal niets te regelen, behalve natuurlijk de gewone dingen die je in de VS moet doen om daar te kunnen trouwen, maar dat zal je vriend wel kunnen uitzoeken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Trouwen in Amerika, maar er nog niet gaan wonen.

Bericht door Nagini »

Welke documenten nodig zijn hangt af van de staat waarin je wilt trouwen. Houd er rekening mee dat er soms (net als in Nederland) niet direct getrouwd kan worden, maar dat je eerst toestemming moet aanvragen, er soms een wachttijd is (ondertrouw) en dat je dan pas officieel kan trouwen. In welke staat wil je trouwen? Je vriend zou de regels voor zijn staat kunnen weten, maar het is vaak ook redelijk simpel om het online op te zoeken.

Houd er rekening mee dat het proces om als vrouw van een Amerikaan een groene kaart te krijgen meer dan een jaar kan duren (dat gaat via het CR-1 proces). Je vraagt de CR-1 pas aan nadat je getrouwd bent, dus daar hoef je op dit moment nog niets voor te doen.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Trouwen in Amerika, maar er nog niet gaan wonen.

Bericht door Willem1 »

Het hangt er inderdaad vooral vanaf waar je wil trouwen. Las Vegas is een voorbeeld van een plek waar het heel makkelijk kan; daar kun je een marriage licence krijgen (met minimale eisen mbt benodigde documenten) en direct daarna trouwen.

Alvast een waarschuwing: je mag niet de VS binnengaan als toerist (onder het VWP) terwijl je de *bedoeling* hebt om te trouwen. Als je (op een VWP) tegen de CBP-officer zegt dat je komt om te trouwen, gaan alle alarmbellen af. Maar als jullie als goede vrienden samen op vakantie naar de VS gaan, en - terwijl je daar bent - "spontaan" besluit om te trouwen, dan mag dat gewoon.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Trouwen in Amerika, maar er nog niet gaan wonen.

Bericht door Hockey »

Niet helemaal eens met Willem1. Je mag wel de VS binnengaan op een esta om daar te gaan trouwen. Maar je dat niet doen met de intentie om daarna daar te blijven. Doch, dit uitleggen aan immigrations kan inderdaad lastig zijn.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Trouwen in Amerika, maar er nog niet gaan wonen.

Bericht door Willem1 »

Yes - wat Hockey zegt. "...terwijl je de bedoeling hebt om te trouwen en daarna te blijven", had ik bedoeld te schrijven. Op VWP binnenkomen, trouwen en weer vertrekken mag in principe - maar als je dat vertelt ben je wel overgeleverd aan de grillen van de CBP officer, die de discretionaire bevoegdheid heeft om te zeggen dat ie twijfelt aan je verhaal en je niet binnen te laten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer