Verlenging J-1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
DennisLe
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2021, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Verlenging J-1 visum

Bericht door DennisLe »

Beste AllesAmerika'ers,

Afgelopen jaar zijn mijn vrouw en ik verhuisd naar Charlottesville voor haar post-doctorale onderzoek. Zij kreeg een J-1 en ik een J-2 visum, die beide aflopen op 28 februari 2021. Haar contract is inmiddels verlengd met een jaar en dus hebben we een geldige DS-2019 waarmee we in de VS kunnen blijven terwijl onze visa zijn verlopen. Nu zouden we graag in april heen en weer reizen naar Nederland voor de verdediging van mijn proefschrift, maar met verlopen visa zouden we dan de VS niet meer in kunnen. Het consulaat in Amsterdam verwerkt op dit moment geen non-immigrantenvisa, de eerstvolgende mogelijkheid om daarvoor langs te komen is 1 september(!). Er is bij noodgevallen wellicht een optie om een spoedaanvraag te doen, maar die kan niet aangevraagd worden vanuit buiten Nederland en ik geloof niet dat ik kan aantonen dat er sprake is van een noodgeval.

Weet iemand of er misschien een andere manier is om onze visa te verlengen (consulaat in een ander land?), of zitten we met de gebakken peren tot 1 september of totdat de situatie verandert?

Alvast hartelijk dank!

Groeten,

Dennis
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Verlenging J-1 visum

Bericht door hemmie »

Toevallig stelde gisteren iemand in de Nederlanders in Amerika FB groep een vergelijkbare vraag, weet niet precies om welk visum het ging, en zij wilde terug naar NL voor een begrafenis. Mocht daar nog goede info uitkomen zal ik het hier doorgeven.
Terug in Texas!
DennisLe
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2021, 14:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Verlenging J-1 visum

Bericht door DennisLe »

Hoi Hemmie,

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord! Als er wat uitkomt hoor ik het graag, heb zelf geen FB helaas.

Groeten,

Dennis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer