ESTA na B-2 Visa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

ESTA na B-2 Visa?

Bericht door Whitestreet »

Hallo,

Wij zijn weer een beetje aan het oriënteren op onze volgende reis.
Mijn vrouw (Poolse natinaliteit, al 20 jaar woonachtig in NL) heeft in 2016 een B-2 Visa aangevraagd (en gehad)
omdat Polen nog niet in het waiver program zat en dus niet in aanmerking kwam voor een ESTA.
Nu is haar paspoort aan vervanging toe en dus verloopt daarmee ook haar B-2 visa.

Maar nu zit Polen per 2020 wel in het waiver program en kunnen Polen dus wel in aanmerking komen voor een ESTA.
Mijn vraag concreet is: Kan mijn vrouw een ESTA aanvragen nadat haar B-2 Visa is verlopen?

Groetjes Whitestreet.
2018 Florida / 2019 Westkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: ESTA na B-2 Visa?

Bericht door mtl »

Lijkt me wel. Zeker als dat visum toegekend werd. Ik wist trouwens niet dat Poolse burgers ook een esta konden aanvragen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: ESTA na B-2 Visa?

Bericht door hemmie »

Waarom zou dat niet kunnen? Je kunt altijd een esta aanvragen (als je daarvoor in aanmerking komt), of je nu wel of niet ook een geldig visum hebt of hebt gehad.
Terug in Texas!
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: ESTA na B-2 Visa?

Bericht door MariekeH »

Ja, ze kan gewoon een ESTA aanvragen.

Overigens verloopt een visum niet wanneer het paspoort verloopt. Ze kan dus ook met het nieuwe paspoort plus oud paspoort met visum reizen. Ik moest bij de verlenging van mijn Nederlandse paspoort destijds aangeven dat ik mijn oude paspoort terug wilde. Dat werd ongeldig gemaakt (gaten erin), maar de pagina met visum werd intact gelaten. Ik weet niet of/hoe dat met een Pools paspoort werkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer