Tijdelijke cursus in Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
floris10
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2019, 02:28
Aantal x V.S. bezocht: 12

Tijdelijke cursus in Amerika

Bericht door floris10 »

Goedemiddag allemaal,

Ik ben woonachtig in Amerika en heb een vriend die, als COVID voorbij is, een tijdelijke cursus in Amerika wil doen. Bijvoorbeeld in die richting van veiligheidskunde of business. Het liefst ongeveer voor 2 maanden.

Een klas volgen in een universiteit, is zoals ik weet, niet mogelijk omdat dit vaak voor een semester is en dit is te lang. De enige cursussen die ik voor een korte tijd ken zijn gebaseerd op het leren van Engels.

Heeft iemand enige idee of een cursus zoals deze (visa technisch) mogelijk is? Weet iemand een organisatie die zulke cursussen aanbieden?

Ik wens jullie allemaal een goede dag!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Tijdelijke cursus in Amerika

Bericht door babarage »

Zou dit niet onder het visa waiver programma vallen? Als hij niet langer dan 90 dagen blijft en de cursus die hij doet niet een onderdeel van een complete opleiding is. Vraag is hooguit geldt 2 maanden als short.

Zie voorwaarden:

Tourism:

- tourism
- vacation (holiday)
- visit with friends or relatives
- medical treatment
- participation in social events hosted by fraternal, social, or service organizations
- participation by amateurs in musical, sports, or similar events or contests, if not being paid for participating
- enrollment in a short recreational course of study, not for credit toward a degree (for example, a two-day cooking class while on vacation)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tijdelijke cursus in Amerika

Bericht door mtl »

De cursussen die onder de vwp vallen zijn vooral vrijblijvende cursussen zoals taal, breien, schilderen enzovoort. Maar een professionele cursus van 2 maanden valt daar volgens mij niet onder. Wellicht kan @floris10 exacter vertellen wat die studie inhoudt.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Tijdelijke cursus in Amerika

Bericht door Hockey »

Mijn bericht van gisteren dat floris10 niet zo heel erg van het reageren is, gezien zijn vorige topic van 24 augustus 2019 waarin hij ook nooit heeft gereageerd, is blijkbaar weggehaald. Jammer, want we kunnen alleen maar mensen helpen als ze vragen die aan ze worden gesteld, beantwoorden,
UStudy
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 27 aug 2006, 22:32
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Tijdelijke cursus in Amerika

Bericht door UStudy »

Ja, korte cursussen van 2 maanden zijn wel mogelijk maar dan op een F1 of J1 visum. Soms in combinatie met aansluitend een stage of in combinatie met een taalcursus. Dit is een vrij algemene vraag en het antwoord hangt af van diverse factoren zoals beschikbare periode, budget, vooropleiding, niveau Engels etc.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer