Au pair organisatie

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Deem
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2020, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Au pair organisatie

Bericht door Deem »

Hoi!
Ik studeer momenteel, maar probeer er alvast over na te denken wat ik na m'n bachelor wil doen. Iets wat al een paar jaar op m'n bucketlist staat is als au pair werken in de VS. Als je hier op Google naar zoekt, is de eerste en meest voorkomende hit de organisatie Cultural Care. Ze zijn volgensmij heel ervaren, en ik heb ook zeker goede dingen gehoord, maar ze zijn zeker ook een stuk duurder dan andere organisaties. Doordat zij zo veel adverteren zijn andere organisaties die dit ook regelen bijna onzichtbaar, maar ik weet dat ze er wel zijn!
Ik vraag me daarom ook af of er mensen op dit forum zijn die au pair zijn geweest (met Cultural Care of een andere organisatie!) die haar ervaring wil delen en misschien wat meer kennis heeft over de andere organisaties?
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Au pair organisatie

Bericht door Marielleh »

Mijn ervaring is van twintig jaar geleden.
Toentertijd met activity international geweest, zij werken samen met au pair in america lokaal.
Travel active biedt ook au pair bemiddeling.

Ik ken cultural care niet, kan dus geen oordeel vellen. Qua kosten staat mij niet bij dat ik enorm veel heb moeten betalen, veel werd door het gastgezin betaald.

Mijn ervaring met activity international is positief. Realiseer je wel; de bemiddeling is heel belangrijk maar het succes van je jaar gaat staan of vallen met de match (waar het bureau dus wel een belangrijke rol in heeft). Mijn tip; ben kritisch, stel je vragen en heb niet het idee dat je ja “moet” zeggen als je er geen goed gevoel bij hebt. Wat op papier kan kloppen moet ook goed voelen. Je gaat er wel een jaar wonen!!