Au pair organisatie

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Deem
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2020, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Au pair organisatie

Bericht door Deem »

Hoi!
Ik studeer momenteel, maar probeer er alvast over na te denken wat ik na m'n bachelor wil doen. Iets wat al een paar jaar op m'n bucketlist staat is als au pair werken in de VS. Als je hier op Google naar zoekt, is de eerste en meest voorkomende hit de organisatie Cultural Care. Ze zijn volgensmij heel ervaren, en ik heb ook zeker goede dingen gehoord, maar ze zijn zeker ook een stuk duurder dan andere organisaties. Doordat zij zo veel adverteren zijn andere organisaties die dit ook regelen bijna onzichtbaar, maar ik weet dat ze er wel zijn!
Ik vraag me daarom ook af of er mensen op dit forum zijn die au pair zijn geweest (met Cultural Care of een andere organisatie!) die haar ervaring wil delen en misschien wat meer kennis heeft over de andere organisaties?
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Au pair organisatie

Bericht door Marielleh »

Mijn ervaring is van twintig jaar geleden.
Toentertijd met activity international geweest, zij werken samen met au pair in america lokaal.
Travel active biedt ook au pair bemiddeling.

Ik ken cultural care niet, kan dus geen oordeel vellen. Qua kosten staat mij niet bij dat ik enorm veel heb moeten betalen, veel werd door het gastgezin betaald.

Mijn ervaring met activity international is positief. Realiseer je wel; de bemiddeling is heel belangrijk maar het succes van je jaar gaat staan of vallen met de match (waar het bureau dus wel een belangrijke rol in heeft). Mijn tip; ben kritisch, stel je vragen en heb niet het idee dat je ja “moet” zeggen als je er geen goed gevoel bij hebt. Wat op papier kan kloppen moet ook goed voelen. Je gaat er wel een jaar wonen!!
Ik heb de mazzel gehad dat ik bij een geweldig gezin kwam. Nav de kennismaking (toen telefonisch) twijfelde ik enorm. Heb dit bespreekbaar gemaakt wat denk ik zo ongeveer het allermoeilijkste was van het hele jaar en dit opende zo veel deuren! Mijn zorgen werden spontaan en direct weggenomen en het gezin gaf achteraf aan dat zij zo blij waren dat ik mijn zorgen uitte en dat voor hen het moment was waarop ze wisten dat het goed zou komen.

Mijn jaar was geweldig en ik noem het de beste beslissing van m’n leven om te gaan. Maar.....ik heb hard gewerkt, veel uren gewerkt, heb me staande moeten houden in een gezin wat 100% anders leefde dan ik gewend was of zelf zou doen, had in het begin moeite met het maken van vrienden en heb om me heen gezien dat er gezinnen zijn die misbruik maakte van de situatie. Realiseer je dat het echt niet alleen maar leuk is, je bent een jaar aan het werk en dus ook genoeg off-momenten. Maar met een beetje goede wil van beide kanten is het een geweldige ervaring en geeft het je een geweldige manier om (als je je best doet en op een handige locatie zit) veel van Amerika kan zien en de Amerikaanse cultuur echt te ervaren.

Ik weet niet of je die tv serie over au pairs gezien hebt recent (kom even niet op de naam); veel verder van de werkelijkheid ga je niet komen! Op basis van mijn, ja verouderde, ervaring klopt het beeld wat daar geschetst werd echt van geen kanten.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Au pair organisatie

Bericht door Corv »

Programma op NPO3 heet Au Pairs.
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Au pair organisatie

Bericht door Kim1009 »

Het programma au pairs op NPO3 is niet te vergelijken met de realiteit. Die meiden waren er maar voor een half jaar, wat niet mogelijk is. Als je als au pair gaat, ga je voor een jaar via een organisatie (ivm visum etc).

Ik ben zelf in 2018 vertrokken naar Amerika als au pair met Cultural Care. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag! Andere organisaties zijn bijvoorbeeld: inter Exchange, Au Pair in America, Au Pair Care. Weet alleen niet of ze ook in Nederland zitten.
September 2017 - San Francisco - Caldwell/Boise (ID) - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - Sequoia - San Francisco

Oktober 2018 - 2019 - Colorado & Wisconsin
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer