Advisory Opinion J-1

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Peter97
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2020, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 7

Advisory Opinion J-1

Bericht door Peter97 »

Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een J-1 student visum.
Op mijn visum staat (onterecht voor zover ik weet) aangegeven dat ik in aanmerking kom voor Section 212(e) (2 year home residency requirement).
Ik heb voor geen enkel visum fondsen gekregen van de Nederlandse en Amerikaanse regering, en ook niet van een international organizatie.

Ik ben nu bezig met een advisory opinion aanvragen en ben bij de stap die er als volgt uitziet:

"Non Program"
"Time not Covered by DS-2019 for Peter Kor"
"Is there any period of time in the U.S. that is not covered by DS-2019 or IAP-66 form?" "Yes/no"


Weet iemand wat ze hier mee bedoelen?

Ik heb 2 mogelijkheden bedacht:

1. Ze vragen of ik buiten de grace period (30 dagen) voor of na m'n J-1 visum datums in Amerika gebleven (te lang dus en illegaal).

2. Ze vragen of ik wel eens met een ander visum in Amerika ben geweest die geen DS-2019 of IAP-66 formulier vereiste. (toeristen/B visum, F etc.)

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen welke van de twee het is?
Het kan natuurlijk ook iets anders betekenen dan de twee mogelijkheden die ik heb genoemd.
Ik heb al gezocht op Google maar kon niet veel vinden.

Ik heb hiervoor 2 J-1 visums gehad en ben ook meerdere malen met een esta in het land geweest. Ik ben nooit te lang of te vroeg in Amerika geweest.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Mvg,

Peter
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer