Tax return

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Fritsjanzen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2019, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tax return

Bericht door Fritsjanzen »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik hen namelijk met behulp van sprintax mijn belasting formulieren ingevuld voor 2019 en ga ze binnen aankomende dagen opsturen via de post (gaat dit trouwens niet gewoon online?). Nu is het zo dat ik bij de tax return de volgende opties kreeg:

- tax return on US bank account (heb ik afgesloten bij vertek, dus dit is geen optie)
- save amount for next year (ik verwacht niet dat ik nog ooit aangifte ga doen voor de US, dus dit is ook niet handig)
- get the refund send with a check (cheque).

De laatste optie lijkt mij dus de beste, alleen waar kan ok deze check omzetten in geld? Dit omdat ik dit nog nooit in Nederland heb gehoord. Zou iemand me hiermee kunnen helpen die hier meer van weet en zelf ook misschien al ooit een tax return heeft gedaan? Hoe heb jij dit toen opgelost?

Met vriendelijke groet, en alvast bedankt.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Tax return

Bericht door Willem1 »

Onder andere de (Nederlandse) ING bank kan Amerikaanse cheques voor je verzilveren. Daar betaal je echter wel voor.

Hier is een eerdere forum-thread over het innen van US cheques : viewtopic.php?t=55943 .
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Tax return

Bericht door Queste »

Ik zou een Transferwise dollar account openen en het daarop laten storten. Checks innen in NL is vreselijk duur. Via transferwise kan je het met een gunstige koers omzetten in Euro's en naar je NL account overboeken
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer