Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kom ik Amerika in?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
bakker92
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Kom ik Amerika in?

Bericht door bakker92 »

Dag,

Jullie krijgen deze vraag vast vaker, maar ik kan op internet geen eenduidig antwoord vinden. In mei ga ik voor het eerst naar Amerika (weekje New York & Washington). ik ben dan net 28 jaar. Op mijn achttiende ben ik veroordeeld voor het ingooien van een ruitje (juridisch kwam dit neer op vernieling en openbare geweldpleging) en hiervoor heb ik 20 uur taakstraf gekregen en uitgevoerd.

Ik moet mijn ESTA/VISUM binnenkort aanvragen. Ga ik deze krijgen? En moet ik aller naar eer en geweten invullen, met als risico dat ik geweigerd kan worden vanwege deze hele kleine jeugdzonde. Inmiddels uiteraard mijn leven gebeterd en in NL al meerdere malen een VOG moeten aanvragen en ook gekregen. Als ik internet moet geloven word op basis van deze veroordeling mijn ESTA geweigerd en kom ik het land niet eens in. Dat baart mij toch behoorlijke zorgen.

Kan iemand mij meer vertellen? Op internet vind ik geen eenduidig antwoord.

Hartelijke groet,

J. Bakker
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Kom ik Amerika in?

Bericht door babarage »

Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten?

Dit is de vraag die er gesteld wordt. Met ingetikte ruitje en een taakstraf kan je naar eer en geweten nee invullen en krijg je dus de esta (als je op andere vragen ook nee kan antwoorden).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bakker92
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Kom ik Amerika in?

Bericht door bakker92 »

Dank je wel. Ik kwam deze interpretatie ook al tegen en met eer en geweten kan ik daar nee op invullen. Uiteraard de rest ook nee.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer