Tijdelijk in de VS werken (een jaar max)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
mplan
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2020, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tijdelijk in de VS werken (een jaar max)

Bericht door mplan »

Hoi allemaal!

Hopelijk is dit de juiste plek voor deze vraag, mijn excuses als dat het niet is.

Een aantal maanden ben ik gestopt bij mijn vorige werkgever en sindsdien freelance aan het werk, voornamelijk voor een klant in New York. Ze hebben me nu een jaarcontract aangeboden (wel op freelance basis, een 'contractor agreement') en het lijkt mij wel heel tof om daar dan ook een groot deel van dit jaar te besteden.

Ik vroeg mij nu af welk visum dan het beste zou zijn om hiervoor aan te vragen en waar ik mij dan zoal op voor zou moeten bereiden. Er zijn zoveel verschillende visa's dat ik niet echt snap waar ik zou moeten beginnen. Kan/wil iemand mij wat wijzer maken? :)

Heel erg bedankt voor het lezen.

(Mocht het belangrijk zijn: De klant in New York is een startup die amper 3 maanden bestaat en zij hebben niet de middelen om mij te sponsoren, als ik daar ook al voor in aanmerking zou komen. Ze vinden het wel prima om te helpen waar zij dat kunnen)
Laatst gewijzigd door mplan op 07 jan 2020, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Tijdelijk in de VS werken (een jaar max)

Bericht door Hockey »

Je kan zelf geen visum aanvragen om te mogen werken in de VS, dat moet een werkgever doen. Hiermee is jouw plan onmogelijk. Het enige wat je kan doen is in NL op afstand voor ze blijven werken op freelance basis en dan middels een esta (het Visa Waiver Programma) af en toe naar de VS voor overleggen.
Mochten ze per se willen dat jij in dienst treedt, laat ze eens gaan praten met een immigratieadvocaat. Na een gesprekje (wat niet duur hoeft te zijn) zijn ze gelijk al een stuk wijzer.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Tijdelijk in de VS werken (een jaar max)

Bericht door Queste »

Well, er is een werkvisum dat je voor jezelf kan sponsoren: het O1 visum. Maar ja, dan moet je daar wel voor in aanmerking komen
https://www.uscis.gov/working-united-st ... chievement

De drempel is niet zo hoog als men je vaak wil laten geloven, maar je moet wel een uitgebreid resume hebben natuurlijk.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mplan
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2020, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tijdelijk in de VS werken (een jaar max)

Bericht door mplan »

Hey, tof! Heel erg bedankt :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer