11 november begin ik mijn traineeship in Chicago. Alleen nu heb ik dus een dilemma omtrent mijn vliegticket..
Ik ben van plan 6 november te vliegen. Op deze dag heb ik namelijk een ticket gevonden voor 500 eu met een goede overstap. Annueleren kost 150 euro, veranderen van vlucht 200 eu (excl de kosten voor de nieuwe vlucht).
De andere dagen, vooral erna, zijn vliegtickets 900 euro en vervelende overstap tijden zoals óf 1,5 uur (te kort) of 15 uur.
Ik heb mijn afspraak bij het consulaat 29 oktober 2019. Ik heb 5 jaar geleden ook een J1 visum aangevraagd en kreeg die binnen 2 dagen teruggestuurd (of ze nu moeilijker doen, geen idee).
Is een afspraak van 29 oktober haalbaar voor een vlucht van 6 november? Ik weet dat ze geadviseerd hebben om te wachten tot je je paspoort hebt, maar aangezien deze vlucht redelijk betaalbaar is en de prijzen van de vluchten alleen maar omhoog gaan zit ik daar niet echt op te wachten.
Het is en blijft een gok, dat weet ik maar wilde gewoon graag even weten wat jullie zouden doen in zo’n situatie.