Visum (B2) verlengen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
dutchexplorers
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Visum (B2) verlengen

Bericht door dutchexplorers »

Hallo allemaal!

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor de informatie die we allemaal al hebben mogen ontvangen op dit forum. Zo fijn! Nu hebben wij nog even een vraagje. Wij zijn van plan om binnenkort te gaan reizen door de VS (en Canada en Alaska). Nu hebben we afgelopen week het B2 visum mogen ontvangen (yeah!). Maar wij willen eigenlijk wel langer dan 180 dagen reizen...hebben jullie ervaringen met het verlengen van het B2 visum of een ander visum? Ik heb begrepen dat er een mogelijkheid is om dit aan de grens te verlengen maar ik vind het nogal onduidelijk. Is er iemand die hier ervaringen mee heeft en wat concreter kan zijn over hoe dit te werk gaat? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt :thumbup:

Liefs, Sharon.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door mtl »

Aan de grens verlengen kan niet. Je kan een aanvraag doen na een bepaalde tijd maar of het toegekend wordt is een ander verhaal.
Google eens op B2 visa extension.
dutchexplorers
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door dutchexplorers »

Ga ik doen! Ik las inderdaad al wat over dat formulier wat je dan moet invullen etcetera. Heb je toevallig ook ervaring met de grens overgaan naar Canada voor ongeveer een maand en dan weer terug komen? Kunnen ze je dan weer 180 dagen geven (als ze in een goede bui zijn haha)? Wij zouden graag eerst de VS bezoeken en daarna via Canada naar Alaska willen reizen en weer terug (uiteindelijk richting Mexico).
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door Nagini »

In principe kun je op een B2 in en uit de VS reizen zolang je niet langer dan de 180 dagen in de VS blijft. Je kan dus zelfs één dag de grens over en dan weer terug voor 180 dagen. However: je reist op een toeristenvisum, en het is dus niet de bedoeling dat je het hele jaar in de VS gaat wonen. Als je zo'n hele lange periode (7maanden) in de VS wilt rondreizen, bereid je dan voor dat je daar zeker vragen over kunt krijgen, zowel bij entry als re-entry. Waar haal je het geld vandaan om zo lang te kunnen reizen? Wat zijn banden met je thuisland/redenen dat je nog terug naar huis zou gaan na de extra maand? Heb je logische toeristen-plannen (bijvoorbeeld waar ga je heen, wat wil je zien) en wordt duidelijk waarom je 7 maanden in de VS wilt reizen? Een verlenging (als je die kunt krijgen) helpt bij het beargumenteren dat je niets illegaals van plan bent.
neuberben
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2011, 15:59

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door neuberben »

dutchexplorers schreef:
10 okt 2019, 11:05
Heb je toevallig ook ervaring met de grens overgaan naar Canada voor ongeveer een maand en dan weer terug komen? Kunnen ze je dan weer 180 dagen geven (als ze in een goede bui zijn haha)?
Bij een ESTA alleszins (en ik denk dat voor een B2 hetzelfde geldt) blijven je dagen gewoon doorlopen als je van de VS Canada binnengaat. Die maand in Canada telt dus gewoon bij die 180 dagen. Is ook zo in Mexico, de grensovergangen zetten je teller niet opnieuw op nul...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door mtl »

Dat soort trucjes om je esta of visum te verlengen moet je gewoon uit je hoofd zetten. Bij de CBP houden ze niet van cheaters. Je hebt de mogelijkheid om een aanvraag tot verlenging van je B2 visum te doen maar het is niet gezegd dat dit ook toegekend wordt.
Gast

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door Gast »

Nagini schreef:
10 okt 2019, 11:40
Je kan dus zelfs één dag de grens over en dan weer terug voor 180 dagen.
Weet je dat wel zeker? gezien de informatie op de talloze websites en de ervaringen van verschillende mensen met een B2 visum waag ik het te betwijfelen of je terug toegelaten wordt na 1 dag.

https://www.quora.com/Visas-entry-exit- ... r-5-months

Ongeschreven regel is: maximaal 180 dagen verblijf per kalender jaar op B2, dus de kans is meer dan aanwezig dat je de toegang wordt geweigerd tenzij je een hele dringende reden hebt om terug te gaan (wat als toerist moeilijk te bewijzen/vol te houden is).
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door Nagini »

Canada en Mexico zijn misschien uitzonderingen (weet ik niet en ben ik eigenlijk ook niet tegengekomen), maar er is verder volgens mij geen wet die zegt dat je niet terug mag na één dag. i.e.; het valt dan niet onder 'overstay of visa'. Of je het moet doen, dat is een tweede, en dat zeg ik ook. Misschien dat dat niet duidelijk genoeg was. Je moet wel met een erg sterk verhaal komen om na 6 maanden VS gelijk weer terug te komen. Zeker als je al eerder langer in de VS bent geweest (want dan is er een patroon van lange bezoeken) of als er andere verzwarende situaties zijn.

Het risico van lang in de VS zijn, dan eventjes weg en dan weer terug is dat je kunt worden teruggestuurd of zelfs dat je B visum wordt ingetrokken.
dutchexplorers
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door dutchexplorers »

Mmhh ik blijf het een lastige situatie vinden. Wij zijn sowieso alleen maar van plan om het visum voor rondreizen te gebruiken (begin van onze wereldreis) en het komt nu toevallig zo uit dat we de volgorde VS > Canada > Alaska > Canada > VS willen doen. Van de ene horen we dat we een maand in Canada genoeg is om je visum voor de VS te 'vernieuwen' en van andere moet het via de USCIS offices of is het gewoon helemaal niet mogelijk. We kunnen duidelijke antwoorden geven bij (re-)entry over geld en onze plannen dus dat scheelt wel maar dit maakt een duidelijke route plannen voorafgaand aan onze reis wel lastiger.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door mtl »

Je hebt gewoon geen zekerheid dat je langer dan 180 dagen mag blijven. Het is 180 dagen en verder is het aan de CBP of dat langer wordt. Ik denk zelf dat op en neer naar Canada of Mexico en weer terug naar de USA het niet gaat worden.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door kastelke »

Soms lukt het, en soms zegt men 'nee'. Je kan het nooit met 100% zekerheid weten tot op het moment dat jullie je aanbieden aan de grens. Dus maak een plan B also men he de toegang weigert! Hoe je het dan op moet lossen om bv. de huurwagen of camper terug in te leveren, dat weet ik niet. Ik weet wel van het verhaal van iemand die een reiskoffer met spullen/kledij had achtergelaten in de US en dus ook niet terug 'binnen' mocht om die op te halen.
Een vliegtuigticket Jan je omboeken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door Galapogos »

Is het geen optie om wat te veranderen aan de volgorde van je reis? Bijvoorbeeld door te starten in Canada in plaats van in de VS? Op die manier lukt het misschien wel om binnen de 180 dagen te blijven (moment van binnenreizen Alaska tot moment van uitreizen VS richting Mexico)?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door mtl »

Het is eigenlijk de enige optie. Niet meer dan 180 dagen in de VS verblijven. Je kan hopen op coulance maar dat lijkt me geen basis voor een goede planning!
dutchexplorers
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door dutchexplorers »

Helaas is onze route niet te veranderen momenteel. We gaan vertrekken in december en we willen liever niet in Canada beginnen midden in de sneeuw. Bij het consulaat werd ons verteld dat bij de grens wordt besloten hoelang we mogen blijven. Ik neem aan dat dit op het eerste Amerikaanse vliegveld is? Dit geeft ons nog wel een beetje hoop... We maken sowieso een plan B.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door Old Faithful »

dutchexplorers schreef:
19 okt 2019, 22:40
Bij het consulaat werd ons verteld dat bij de grens wordt besloten hoelang we mogen blijven. Ik neem aan dat dit op het eerste Amerikaanse vliegveld is? Dit geeft ons nog wel een beetje hoop... We maken sowieso een plan B.
Dat zal maximaal de genoemde 180 dagen zijn.
Voor verlenging: https://www.uscis.gov/visit-united-stat ... -your-stay
Daar kom je via een link op: https://travel.state.gov/content/travel ... sitor.html

Succes.
Groet,

Old Faithful
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door mtl »

Het zal inderdaad niet meer dan 180 dagen zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door roelb »

Ik zou toch echt wat aan je reisplannen gaan wijzigen. Want wat je nu wil kan gewoon niet. Een extension aanvragen is wellicht een optie, maar ook een dure optie. Het kost je sowieso al $370 filing fee + $85 per persoon. Je hebt een US mailing address nodig, en gezien het belang van het voeren van een juiste procedure lijkt het verstandig om daarvoor een advocaat in te huren.

Ik denk dat je plannen zodanig aanpassen dat je die 180 dagen niet overschrijdt een stuk eenvoudiger is.

Besef jezelf ook dat je in principe belastingplichting wordt in de USA als je er langer dan 180 dagen in een jaar verblijft.
dutchexplorers
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2019, 11:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door dutchexplorers »

Heel erg bedankt voor jullie reacties! We nemen het allemaal mee 😊
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door Renee86 »

dutchexplorers schreef:
10 okt 2019, 11:05
Ga ik doen! Ik las inderdaad al wat over dat formulier wat je dan moet invullen etcetera. Heb je toevallig ook ervaring met de grens overgaan naar Canada voor ongeveer een maand en dan weer terug komen? Kunnen ze je dan weer 180 dagen geven (als ze in een goede bui zijn haha)? Wij zouden graag eerst de VS bezoeken en daarna via Canada naar Alaska willen reizen en weer terug (uiteindelijk richting Mexico).
Is het jullie gelukt om het visum te verlengen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Visum (B2) verlengen

Bericht door mtl »

@dutchexplorers is sinds oktober 2019 niet meer ingelogd op het forum. Hij/zij leest dit forum wellicht niet meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer