Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Almere vak V »

Het is op zich niet zo heel erg moeilijk. Je hobbelt het vliegtuig uit. Sluit aan in de rij. En vervolgens kom je bij een CBP officer die zich precies 2 dingen gaat afvragen:

1. Gaat deze reiziger weer naar huis?
2. Gaat deze reiziger hier werken?

Wat ziet hij dan? Iemand die net al een hele tijd in Amerika is geweest. Die een paar dagen terug in Nederland is geweest en nu weer op de stoep staat voor weer een hele periode. Als ik CBP officer zou zijn, zouden bij mij alle bellen gaan rinkelen. Misschien zelfs al bij die 5 dagen in november.

Waarom zou je naar huis gaan als je net al een hele tijd in Amerika geweest bent. Heb je geen huis, werk, partner of kinderen waar je verplichtingen tegenover hebt. Niet? Red flag!!
Waarom zou je hier gaan werken? Wie gaat er al die tijd voor je zorgen?? Heb je zoveel gespaard dan? Ohnee, je hebt geen werk. Hoe ga je hier dan in je levensonderhoud voorzien? Red flag!!

Ik weet niet precies wat de CBP allemaal aan informatie heeft. Maar ga er maar vanuit dat het veel meer is dan wij hier waarschijnlijk met zn allen kunnen bedenken.

Dan kan je best een retourticket hebben. Maar dat hadden al die andere die illegaal het land zijn ingekomen via een vliegveld ook...
SBgast schreef:
09 sep 2019, 19:50
Ik vind dat overdreven om te annuleren. Het had makkelijk gekund. Die influencers en BN'ers doen dat toch ook?
Ben ik met je eens. Maar die kunnen waarschijnlijk aantoonbaar maken wat ze komen doen. Voor hoe lang en waarom ze weer teruggaan naar land van herkomst. En mochten ze onverhoopt in Amerika blijven hangen. Niet terugvallen op social welfare.
We hebben het hier over iemand met een compleet andere achtergrond.
Gast

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Gast »

Hockey schreef:
09 sep 2019, 20:06
SBgast schreef:
09 sep 2019, 19:50
Als je geen islamitische of immigratie achtergrond hebt checken ze trouwens nauwelijks.
Kan je dit ook bewijzen, of is dit je zoveelste "ik roeptoeter maar wat" reactie?

Voor het overige deel van je respons: je hebt geen idee van hun situaties, maar ach wat let je, extrapoleer dat gewoon maar naar een advies hier?
Google maar eens op Sara Ras. Zie dit topic: viewtopic.php?f=3&t=74344 Forumlid Wanderlust bevestigd het ook.
Gast

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Gast »

@Almere vak V ja in principe heb je gelijk over de influencers. Zij profiteren niet van de social welfare.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Hockey »

SBgast schreef:
11 sep 2019, 20:46
Google maar eens op Sara Ras. Zie dit topic: viewtopic.php?f=3&t=74344 Forumlid Wanderlust bevestigd het ook.
Dus op basis van letterlijk 1 persoon, wiens situatie jij ook maar van YouTube kent, doe jij de uitspraak dat als je geen islamitische achtergrond hebt je nauwelijks gecheckt wordt?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Nagini »

Iig heeft iemand die voor zijn werk exotische locaties moet bezoeken om wat voor'n reden dan ook een goede verklaring voor zijn reis, en waarschijnlijk ook geld/banden met NL/BE. Iemand die net is afgestudeerd en op zijn spaargeld een jaar gaat reizen heeft ook weinig banden met NL maar zal een logisch verhaal hebben. In dit geval is de combinatie van én lange reizen naar de VS, én weinig tijd in NL ertussen, én weinig banden met thuisland (over geld weten we niets maar aangezien de TS jong is zal dat wel niet in de tienduizenden euro's lopen) het probleem, zonder logische verklaring kan dat vragen oproepen. Wat niet wil zeggen dat het 100% tot afkeuring zal leiden, maar dat men voorbereid moet zijn op eventuele vragen. Wat er precies bij immigrations gebeurt kan niemand voorspellen, dat hangt af van de persoonlijke situatie van de aanvrager en waar de douane beambte die dag zin in heeft.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door roelb »

Allemaal correct. Maar ik zou vooral de "vuistregel" in je achterhoofd houden: langer buiten de USA dan in de USA. En het hoeft, zoals door anderen ook al gezegd, niet direct een issue te zijn als je niet aan die vuistregel voldoet, maar wees er dan wel op voorbereid dat er extra interesse is vanuit de CBP, zeker wanneer je net bijna drie maanden in het land bent geweest.

Ik denk dat je keuze verstandig is. Want houd er rekening mee: een weigering heeft een hoop gevolgen. Nooit meer reizen onder het VWP en het eerste visum zal ook niet direct een uitgemaakte zaak zijn. En in november heb je een helder verhaal: je gaat naar een verjaardag toe.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Almere vak V »

SBgast schreef:
11 sep 2019, 20:47
principe heb je gelijk over de influencers.
:offtopic: Begrijp dat er weer 2 Nederlandse Youtubers op het lijstje kunnen die hun laatste tripje naar de US of A gemaakt hebben...
Gast

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Gast »

@Almere vak V ik weet het. Het is ook de laatste x dat de heer Granzier en de heer Sweep entry hebben gekregen. Het proces is morgen. Als ze geen celstraf krijgen worden ze gedeporteerd.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Ruud2004 »

roelb schreef:
12 sep 2019, 10:05
Allemaal correct. Maar ik zou vooral de "vuistregel" in je achterhoofd houden: langer buiten de USA dan in de USA. En het hoeft, zoals door anderen ook al gezegd, niet direct een issue te zijn als je niet aan die vuistregel voldoet, maar wees er dan wel op voorbereid dat er extra interesse is vanuit de CBP, zeker wanneer je net bijna drie maanden in het land bent geweest.

Ik denk dat je keuze verstandig is. Want houd er rekening mee: een weigering heeft een hoop gevolgen. Nooit meer reizen onder het VWP en het eerste visum zal ook niet direct een uitgemaakte zaak zijn. En in november heb je een helder verhaal: je gaat naar een verjaardag toe.
Eens, als je verhaal "goed en echt" is mag het geen probleem zijn, Ook niet als die ambtenaar een slechte dag heeft, dan is er altijd nog een chef.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Hockey »

Ruud2004 schreef:
16 sep 2019, 20:48
Ook niet als die ambtenaar een slechte dag heeft, dan is er altijd nog een chef.
Dit betwijfel ik. Natuurlijk is er een chef, maar middels het VWP program doe je juist afstand van je rechten en is de beslissing van de immigrations beambte definitief. Je kan wel vragen om een chef, maar daartoe zijn ze niet verplicht.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door mtl »

Degene die jouw paspoort nakijkt heeft het laatste woord. Reclameren bij zijn/haar chef heeft dan geen zin.
FlipjeBTiel
Amerika-expert
Berichten: 2547
Lid geworden op: 04 jul 2008, 03:57

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door FlipjeBTiel »

Toch wel; met VWP doe je alleen afstand om naar de rechtbank te gaan. Als je het met de I/O achter de balie oneens bent, vraag je om een "supervisor". Je wordt dan meegenomen naar een aparte wachtruimte en daar kijkt intelligenter volk naar je verhaal. Dat gezegd, in de gevallen die ik ken waar de supervisor een andere beslissing nam, zat de eerste I/O er ook echt goed naast.

Gr., Flipje
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Ervaring meerdere bezoeken in korte tijd

Bericht door Ruud2004 »

Die chef is er echt wel. Als er aan bij de balie aan je reisverhaal en goede bedoelingen wordt getwijfeld (of die gast heeft een slechte dag) kom je in "secundary" en krijg je een aanvullend onderzoek. Daar zullen je reisdoel, financiën etc. verder worden onderzocht. Net wat uitvoeriger dan aan de balie mogelijk is. Indien noodzakelijk, meestal niet, wordt je "zaak" voorgelegd aan een daartoe bevoegd persoon (Chief Immigration) die uiteindelijk besluit jou wel of niet toe te laten. Dat is niet de ambtenaar die in eerste instantie jouw paspoort nakijkt en je verhaal aanhoort. Vandaar dat ik stel, dat als je verhaal goed én echt is, je een heel eind komt en daar kan/mag je best voor opkomen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer