Bedragen op zorgverzekering verklaring

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
RuthK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2019, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bedragen op zorgverzekering verklaring

Bericht door RuthK »

Hoi allemaal,

Ik ga met een J1 visum naar de VS en mijn gastuniversiteit eist een document van de verzekering waarop staat dat ik ben verzekerd voor:

-- Medical benefits of at least  $100,000 per accident or illness
-- Medical evacuation of the exchange visitor to home country in the amount of $50,000
-- Repatriation of remains in the amount of $25,000
-- A deductible not to exceed $500 per accident or illness

Nu heb ik een zogenoemde landenbrief van mijn zorg (IZZ) -en reisverzekering (ANWB), maar hierop staan de precieze bedragen niet, omdat ik volgens hun verzekerd ben voor de kostprijs van medische kosten. De universiteit neemt hier echter geen genoegen mee en wil een verklaring zien met de bedragen.

Heeft iemand een soortgelijk probleem gehad en/of een reisverzekering die wil bereid is zo'n document aan te maken?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Bedragen op zorgverzekering verklaring

Bericht door Nagini »

Dit is zover ik weet (J1 in 2015 en nu weer in het proces) de normale gang van zaken. Stuur een mail/chat/telefooneer je zorgverzekeraar dat je een verklaring nodig hebt voor een J1 visum, en geef de eisen van de universiteit door. Ik zit bij CZ, heb de eerste keer twee aparte brieven gehad (van CZ en een aanvullende verzekering van OHRA) en dit keer heb ik één brief van CZ (normale verzekering + extra verzekering voor de duratie van het beoogde visum).
RuthK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2019, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bedragen op zorgverzekering verklaring

Bericht door RuthK »

Ik heb inderdaad contact met de verzekering gehad (meermaals zelfs) maar zij weigeren een brief op te stellen met precieze bedragen.

Volgens hun kan enkel de standaard landenbrief worden uitgegeven, waar geen bedragen op staan vermeld. Had jij toevallig ook een reisverzekering? Van zorgverzekering kan ik namelijk niet meer wisselen maar van reisverzekering wel.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Bedragen op zorgverzekering verklaring

Bericht door Coyote »

Je zegt dat je reisverzekering bij de ANWB is? Heb je dat incl. medische kosten genomen?

Dat is nl. niet standaard verzekerd bij de ANWB. Is wel aan te raden bij reizen naar het buitenland omdat de medische kosten op een reisverzekering je zorgverzekering aanvult indien die niet verder gaat dan de in Nederland geldende medische kosten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RuthK
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2019, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Bedragen op zorgverzekering verklaring

Bericht door RuthK »

Ja, ik heb inclusief medische kosten, repartriering, etc.
De verzekeringspolis zelf is compleet, het probleem is dat de universiteit een brief wil met bedragen en geen genoegen neemt met "verzekerd tegen kostprijs" of "zonder maximum".
De verzekering wil geen brief uitgeven waar de specifieke bedragen op staan...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Bedragen op zorgverzekering verklaring

Bericht door Coyote »

Er loopt momenteel een soortgelijk topic, zie hier.

Al navraag gedaan bij die 2 vragenstellers?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Bedragen op zorgverzekering verklaring

Bericht door Nagini »

De eerste keer J1 werdt bij mij een verklaring afgegeven dat mijn normale verzekering tot 100% van de nederlandse omkosten van verzekerde zaken vergoed (ongeluk in het buitenland, evacuatie), en de tweede brief van de reisverzekering gaf aan alles daarboven te dekken, en repatriering bij overlijden (gelukkig niet gebeurt haha). Dat werd toen geaccepteerd, maar ik denk dat dit dan door jouw universiteit ook te vaag zou worden gevonden, maar het was wel een stuk goedkoper dan de verzekering voor de periode van J1 die ik nu bij CZ heb. Deze keer heb ik een standaardbrief ontvangen. Ze noemen dit een PPACA(Patient protection and Affordable Care Act) verklaring in de correspondentie die ik met mijn zorgverzekeraar(CZ) heb gehad. De brief volgt precies hetzelfde format als de brief die door Menzis op het thread wat coyote al noemde staat, dus het zal wel een soort standaard format zijn. Misschien dat je daar specefiek naar kan vragen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer