F1-visum al twee keer afgewezen!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

Hallo allemaal,

Ik zit in een dilemma en weet niet zo goed wat ik verder moet doen. Misschien dat iemand op deze forum mij verder kan helpen.

Ik ben 30 juli op het consulaat geweest om een studentenvisum aan te vragen, maar deze werd afgewezen en nou vandaag weer. Ik heb vandaag gevraagd wat de reden was en de vrouw vertelde mij dat zij niet overtuigd was dat ik echt een student ben. Ik ben beide keren vanwege section 214(b) afgewezen. Komt erop neer dat ze niet geloven dat ik terug zal keren naar Nederland. Ik ben overigens nog nooit in de VS geweest.

Mijn achtergrond kwa scholing is niet de beste en ik denk dat zij mij vandaar steeds afwijzen. Middelbare school niet afgemaakt vanwege omstandigheden en toen naar MBO 1 gegaan afgemaakt met diploma, daarna MBO 2 maar niet afgemaakt en gestopt met school op mijn 18e. Ik ben nu 22 en heb de laatste 2 jaar ook niet gewerkt. Ik weet dat dit voor veel mensen er erg bizar uitziet, maar oordeel aub niet te hard over mij. Ik heb nogal een aantal dingen achter de rug en wil dus nu weer gaan studeren. Ik heb mijn Amerikaanse GED gehaald om aangenomen te worden.

Ik heb voor een Associate degree (Media Arts) gekozen aan een community college, omdat dit natuurlijk het goedkoopste is en wil graag daarna ook een bachelor halen in Amerika. (Dit heb ik nog steeds niet duidelijk gemaakt bij het consulaat). Bij mijn eerste interview antwoordde ik op de vraag wat ik na mijn studie wilde doen, dat ik terug wou naar Nederland om mijn bachelors af te maken. En bij mij tweede werd het niet gevraagd. Ik denk dat het bij hun onreeel overkomt dat ik zoveel geld wil besteden aan alleen een associate degree en mijn bachelors niet in Amerika wil doen. Mijn bachelors (Journalism) ook in Amerika doen was vanaf dag 1 mijn plan, maar ik durfde het bij de eerste gesprek niet te zeggen omdat ik dacht dat ze daaruit gingen oordelen dat ik wellicht niet meer terug zou komen.

Ik zit er nu over te denken om voor een derde keer te gaan. Wie weet? Drie keer scheepsrecht? Of is het gekkenwerk om voor een derde keer te gaan? Misschien dat het juist tegen zal werken?

Een andere optie waar ik over zit te denken is om het voor het volgende semester voor een andere opleiding en school opnieuw te proberen. Deze keer meteen voor een bachelor (Journalism/Broadcasting). In september is de deadline om in te schrijven en in januari kan ik beginnen, (als ik mijn visum krijg natuurlijk). In de tussentijd kan ik mijn SAT test doen en werken. Zou dit een verschil maken?

Ik heb overigens ook een 21+ test gedaan op de hogeschool van Utrecht en ben hiervoor geslaagd waardoor ik daar nu ook Journalistiek kan studeren. Maar dit was meer mijn backup plan.
Ik vind de opleiding Journalistiek in Nederland heel standaard en wil het daarom in Amerika doen.

Iemand tips, advies of een levensles die ze willen delen?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door tomhster »

Ik snap de twijfel wel gezien de gaten in je CV en de studiekeuze (het zijn geen studies waarbij een baan en/of topinkomen gegarandeerd is als je klaar bent). Niet neerbuigend, maar het gaat niet om een master maar een bachelor. Ik zou mij ook voor kunnen stellen dat men zich afvraagt hoe je dit allemaal gaat betalen. Mijn advies zou zijn om in Utrecht te beginnen (wat helemaal geen straf is) en daarvandaan verder te kijken. Je kansen om verder te komen (zowel qua carrière als wat betreft je visumaanvraag) zullen ongetwijfeld stukken groter worden met een afgeronde opleiding op zak.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

Ik snap hun standpunt inderdaad ook, maar ik kan toch niet de enige zijn die naar Amerika is gegaan om een volle associate/bachelor opleiding te doen en zijn eerste degree te halen. Een meisje vandaag kreeg wel haar visum voor Associate Degree opleiding (ze was 17). Dat ik het geld heb, staat al aangegeven op mijn I-20 form. Ik betaal mijn studie met behulp van mijn ouders en duo. Wachten om een master te doen in Amerika, duurt ook weer 4 jaar.... :dontknow:
Laatst gewijzigd door markro op 06 aug 2019, 05:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door tomhster »

Terecht of niet, het feit dat dat meisje 5 jaar jonger is werkt in dit geval waarschijnlijk in haar voordeel. Er zullen in je studie toch ook wel stages gedaan moeten worden? Dat is misschien ook een mooie kans om te kijken of het daar wel echt iets voor je is, aangezien je nog nooit in de VS bent geweest.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

Het zal voor mij inderdaad heel moeilijk worden. En dan zijn stages in de derde of vierde jaar mijn enige opties. Ik twijfel nog steeds of ik een derde poging moet doen of het over 6 maanden nog een keer moet proberen met een hogere school. Of alles maar moet laten varen...
Niemand anders hier die ervaring heeft met meerdere visum aanvragen?
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Bennogr »

Misschien moet je eerst maar eens beginnen in Utrecht. Dan voor een Nederlandse publicatie/radio/tv gaan werken en/of met een nieuw plan komen om in de VS te gaan studeren. Of: mogelijk bouw je tijdens je studie voldoende contacten op zodat je na je studie als journalist naar de VS kan gaan met een journalistenvisum.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Vito »

En werk aan je Nederlandse taal als je journalist wilt worden :wink:

Sorry, ik kon het niet laten ..
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Nagini »

Als je opnieuw een visum probeert aan te vragen zonder dat de situatie veranderd is, zul je waarschijnlijk weer worden afgewezen. Je vorige aanvragen staan in het systeem, dus ze kunnen inzien wat je bewijs e.d. waren bij de laatste aanvraag. Als je ook de eerste keer om dezelfde reden bent afgewezen, is het logischer dat ze bij de tweede poging minder naar de funding hebben gekeken, omdat dat in jou geval het probleem niet was. Als je nog een poging wilt doen, zul je je situatie eerst (substantieel) moeten veranderen. Hopen op een aardigere CO is niet echt een strategie die aan te raden is.
In jou geval zou ik me richten op een stage in de VS tijdens een BSc hier, en/of een MSc na je bachelor in de VS. De SAT test voegt niet zoveel toe als ze de GED niet accepteerde ( en met een F1 ben je uitgenodigd door de school, en voldoet dus aan de entrance eisen, denk ik?). Met een afgemaakte opleiding net achter de rug sta je sterker als je nog een poging waagt. Mocht je het echt nog een keer willen proberen, dan zou ik kijken naar de 'achterliggende oorzaken' van je CV die je aanstipte. Is er een reden om aan te nemen dat die situatie nu heel anders is/de problemen niet meer voor kunnen komen? Als je dat al eerder hebt uitgelegd dan is dat ook een dood spoor.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door roelb »

Als eerste: don't shoot the messenger. Maar ik ben bang dat de realtiteit gewoon hard is.

Verplaats je eens in de andere kant: toegang tot de USA en zeker het verlenen van een visum is een gunst, geen recht. Er is geen enkele reden om jou toe te laten. Het voegt, of je nu wel of niet echt met de intentie gaat om die opleiding te volgen, niets voor de Amerikaanse economie of academische wereld. Dat klinkt hard, maar dat is wel waar het voor de USA uiteindelijk om gaat. Voor de amerikaanse overheid zijn financien een belangrijk onderdeel van zo'n aanvraag: hoe ga je het betalen. Men verwacht dan zeker een fors eigen vermogen of sponsor met vermogen. Je moet immers wonen, eten en studeren zonder dat je enige inkomsten hebt.

Het was wellicht verstandig geweest om helemaal vooraan het traject al eens stil te staan bij de zeer kleine kans en het risico. Want je hebt jezelf hierdoor nu in de situatie gewerkt dat zelfs een vakantie in de USA er de aankomende jaren niet in zal zitten. Je mag door de weigering van een visum nooit meer reizen onder het VWP (visa waiver program) en zult dus altijd een visum moeten hebben. Zo'n visum, ook een B1/B2, zal niet zo snel meer worden afgegeven.

Ik zou zeggen: vergeet de USA in ieder geval de aankomende jaren en al helemaal voor opleidingen. Bij elke nieuwe visumaanvraag zal het risico op illegale immigratie en illegaal werk de meest belangrijke rol spelen voor de behandelaar. En het is aan jou om aan te tonen dat dat risico er niet is, bijvoorbeeld door de binding met Nederland (vaste baan, eigen woning, relatie, kinderen, etc) en vermogen. Voordat je dat hebt is reizen naar de USA denk ik geen optie.
Gebruikersavatar
emsny
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 mei 2011, 02:40
Locatie: Na 9 jaar NYC nu in de Bay Area

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door emsny »

Allemaal goede punten hierboven. Ik ben ook benieuwd hoe je je wilt aanmelden voor een 4-year college (die Bachelor studie dus) zonder een SAT score. Kan dat wel? Je kan moeilijk naar het consulaat gaan met de melding "ik wil graag journalism aan NYU studeren maar ik moet mijn SAT test nog doen". Zo werkt het niet, je moet eerst ergens toegelaten worden. Dat is voor een bachelor moeilijker dan voor een associate degree.

En als het blijkt dat het aanmelden voor de bachelor studie juist helemaal niet moeilijk is, dan zou ik mij zeker afvragen of die college of universiteit wel goed staat aangeschreven. Wat dat betreft krijg je waarschijnlijk in Utrecht (veel) meer waar voor je geld.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

roelb schreef:
06 aug 2019, 09:54
Als eerste: don't shoot the messenger. Maar ik ben bang dat de realtiteit gewoon hard is.

Verplaats je eens in de andere kant: toegang tot de USA en zeker het verlenen van een visum is een gunst, geen recht. Er is geen enkele reden om jou toe te laten. Het voegt, of je nu wel of niet echt met de intentie gaat om die opleiding te volgen, niets voor de Amerikaanse economie of academische wereld. Dat klinkt hard, maar dat is wel waar het voor de USA uiteindelijk om gaat. Voor de amerikaanse overheid zijn financien een belangrijk onderdeel van zo'n aanvraag: hoe ga je het betalen. Men verwacht dan zeker een fors eigen vermogen of sponsor met vermogen. Je moet immers wonen, eten en studeren zonder dat je enige inkomsten hebt.

Het was wellicht verstandig geweest om helemaal vooraan het traject al eens stil te staan bij de zeer kleine kans en het risico. Want je hebt jezelf hierdoor nu in de situatie gewerkt dat zelfs een vakantie in de USA er de aankomende jaren niet in zal zitten. Je mag door de weigering van een visum nooit meer reizen onder het VWP (visa waiver program) en zult dus altijd een visum moeten hebben. Zo'n visum, ook een B1/B2, zal niet zo snel meer worden afgegeven.

Ik zou zeggen: vergeet de USA in ieder geval de aankomende jaren en al helemaal voor opleidingen. Bij elke nieuwe visumaanvraag zal het risico op illegale immigratie en illegaal werk de meest belangrijke rol spelen voor de behandelaar. En het is aan jou om aan te tonen dat dat risico er niet is, bijvoorbeeld door de binding met Nederland (vaste baan, eigen woning, relatie, kinderen, etc) en vermogen. Voordat je dat hebt is reizen naar de USA denk ik geen optie.
Een visum krijgen is zeker een gunst, die gister jammer genoeg aan iedereen voor mij werd gegeven, behalve aan mij.

Ik begin de hoop ook steeds meer kwijt te raken. Dit was alleen echt een droom van mij en ben er het laatste jaar zo intens mee bezig geweest.

Ik verwachtte gewoon echt niet dat ik zou worden afgewezen. Mijn financiën zijn ook op orde. Dat is het probleem niet. Ik had de mevrouw gevraagd of ze de bankafschriften van mijn moeder wou zien (back-up geld), maar dat wou ze niet. Op mijn I-20 form die ik van mijn school heb gekregen, staat ook aangegeven dat ik het minimale bedrag dat je moet hebben voor het eerste jaar makkelijk haal. Ook met hulp van DUO.

Dat het enige waarde moet hebben voor de Amerikaanse economie of academische wereld is nogal moeilijk te bereiken, aangezien ze iedereen terug willen zien. Internationale studenten zijn alleen maar waardevol voor de scholen waar ze geld in pompen.

En ze zetten toch echt zelf deze Community Colleges op de lijst voor geaccrediteerde scholen.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

emsny schreef:
06 aug 2019, 11:32
Allemaal goede punten hierboven. Ik ben ook benieuwd hoe je je wilt aanmelden voor een 4-year college (die Bachelor studie dus) zonder een SAT score. Kan dat wel? Je kan moeilijk naar het consulaat gaan met de melding "ik wil graag journalism aan NYU studeren maar ik moet mijn SAT test nog doen". Zo werkt het niet, je moet eerst ergens toegelaten worden. Dat is voor een bachelor moeilijker dan voor een associate degree.

En als het blijkt dat het aanmelden voor de bachelor studie juist helemaal niet moeilijk is, dan zou ik mij zeker afvragen of die college of universiteit wel goed staat aangeschreven. Wat dat betreft krijg je waarschijnlijk in Utrecht (veel) meer waar voor je geld.
Nadat ik mijn Associate’s degree had gehaald, zou ik mij dus hebben aangemeld voor een senior college binnen diezelfde scholengemeenschap omdat mijn credits dan allemaal gegarandeerd transferabele zouden zijn en dan zou ik pas de SAT test hoeven te doen. Ik heb deze nu nog niet gedaan, omdat ik naar een Community College wil en dan heb je die test nog niet nodig.

Als ik het over 6 maanden later heb, als ik het met een andere school ga proberen (niet community college) en gelijk voor een bachelors opleiding ga, dan zou ik die SAT test moeten doen voordat ik aangenomen word voor de opleiding en uiteraard voor de visumaanvraag. Dat is nu alleen niet het geval.

Ik vraag mij alleen af of dat wel zo een verschil maakt om het over een paar maanden nog een keer te proberen met een andere (hogere) school. Of dat ze mij nog steeds zullen afwijzen vanwege mijn achtergrond in scholing. Die community college staat namelijk ook gewoon op de geaccrediteerde lijst en het geld is er.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door roelb »

Je geeft aan: Financien op orde. Maar ik ben bang dat jij daar toch met een Nederlandse blik naar kijkt. Ik vermoed dat de ambassade uitgaat van $25 tot $30k per jaar als realistisch minimum voor onderdak, levensonderhoud en die studie. Of misschien zelfs nog wel meer.

Je geeft aan een associate degree te willen halen en daarna een bachelor. Dat kost je 4 jaar? Dus je praat al over zeker $100 tot $120k aan kosten. Het gaat ook nog over een vakgebied waar het uitzicht op een goedbetaalde baan niet heel hoog is. Vervolgens wil je met die diploma's weer terug naar Nederland om hier verder te studeren. Die beoordelende ambassademedewerker zal ook denken: wie gaat er nu zoveel geld in een bodemloze put storten, dat verdient zich nooit terug. En dan is de conclusie (logischerwijs) al snel dat je vermoedelijk, of je het nu vooraf gepland hebt of niet, al snel illegaal aan het werk zult gaan en die studie secundair is aan je verblijf in de US.

Kijk, als jij of je ouders ruim voldoende vermogen hebben, je zo'n studie gewoon leuk vind om te doen en ruim een ton uitgeven voor een paar jaartjes vermaak geen enkel issue is dan zal het misschien nog wel lukken om zo'n medewerker te overtuigen dat je dit leuk vind en echt niet illegaal gaat immigreren. Maar ik heb niet het idee dat dat de financiele situatie is, zeker ook omdat je aangeeft dat je zelfs een lening van DUO hiervoor gaat gebruiken. Met voldoende vrij vermogen zijn er trouwens ook veel minder risicovolle manieren om legaal in de US te verblijven.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

Nagini schreef:
06 aug 2019, 08:41
Als je opnieuw een visum probeert aan te vragen zonder dat de situatie veranderd is, zul je waarschijnlijk weer worden afgewezen. Je vorige aanvragen staan in het systeem, dus ze kunnen inzien wat je bewijs e.d. waren bij de laatste aanvraag. Als je ook de eerste keer om dezelfde reden bent afgewezen, is het logischer dat ze bij de tweede poging minder naar de funding hebben gekeken, omdat dat in jou geval het probleem niet was. Als je nog een poging wilt doen, zul je je situatie eerst (substantieel) moeten veranderen. Hopen op een aardigere CO is niet echt een strategie die aan te raden is.
In jou geval zou ik me richten op een stage in de VS tijdens een BSc hier, en/of een MSc na je bachelor in de VS. De SAT test voegt niet zoveel toe als ze de GED niet accepteerde ( en met een F1 ben je uitgenodigd door de school, en voldoet dus aan de entrance eisen, denk ik?). Met een afgemaakte opleiding net achter de rug sta je sterker als je nog een poging waagt. Mocht je het echt nog een keer willen proberen, dan zou ik kijken naar de 'achterliggende oorzaken' van je CV die je aanstipte. Is er een reden om aan te nemen dat die situatie nu heel anders is/de problemen niet meer voor kunnen komen? Als je dat al eerder hebt uitgelegd dan is dat ook een dood spoor.
Ik voldoe inderdaad aan de entrance eisen, anders had ik de I-20 form nooit van mijn school gekregen. Er staat ook op dat ik aan de financiele eisen voldoe. Je zou denken dat het daar niet aan zou moeten liggen (GED/scholing of financiering). Ik heb als mogelijke verklaring van iemand gehoord dat ik had moeten vertellen dat ik gelijk na mijn AD ook mijn BA wil halen, omdat het onlogisch overkomt dat ik zoveel geld wil pompen in een AD en dan gelijk terug wil Nederland.

Mijn eerste interview was ik heel nerveus en gaf ik korte, niet informatieve antwoorden en heb ik amper gepraat of uitgelegd waarom ik in Amerika wil studeren. De tweede keer was ik minder nerveus en heb mijzelf beter kunnen uitleggen, maar nogmaals niet verteld dat ik ook mijn BA in Amerika wil doen. Daarom dat ik een derde keer wil gaan om mijzelf eindelijk eens goed te gaan uit te leggen. Ik heb meerdere verhalen op internet gelezen over mensen die een visum krijgen na 3e/4e keer. Sommige met dezelfde school, sommige komen terug met een andere. Er moet toch iemand bij het consulaat zijn die mijn verhaal begrijpt. Ik snap dat een visum krijgen geen loterij is en voor mijn gevoel hoe vaker je afgewezen bent hoe moeilijker het wordt. Maar je moet je dromen najagen toch!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door mtl »

Zolang er niks veranderd is in jouw situatie zal een nieuwe aanvraag nutteloos zijn.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

mtl schreef:
06 aug 2019, 13:28
Zolang er niks veranderd is in jouw situatie zal een nieuwe aanvraag nutteloos zijn.
Wat zou ik moeten veranderen dan? School? Opleiding? Nog meer geld laten zien? Verhaal wat ik na de opleiding wil doen? Mijn verleden (scholing) kan ik namelijk moeilijk veranderen.

Ik snap dat ik mijn scholing in de toekomst kan veranderen, maar had toch verwacht om volgende week in de VS te zitten, zoals ik al een jaar lang had gepland.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

roelb schreef:
06 aug 2019, 13:08
Je geeft aan: Financien op orde. Maar ik ben bang dat jij daar toch met een Nederlandse blik naar kijkt. Ik vermoed dat de ambassade uitgaat van $25 tot $30k per jaar als realistisch minimum voor onderdak, levensonderhoud en die studie. Of misschien zelfs nog wel meer.

Je geeft aan een associate degree te willen halen en daarna een bachelor. Dat kost je 4 jaar? Dus je praat al over zeker $100 tot $120k aan kosten. Het gaat ook nog over een vakgebied waar het uitzicht op een goedbetaalde baan niet heel hoog is. Vervolgens wil je met die diploma's weer terug naar Nederland om hier verder te studeren. Die beoordelende ambassademedewerker zal ook denken: wie gaat er nu zoveel geld in een bodemloze put storten, dat verdient zich nooit terug. En dan is de conclusie (logischerwijs) al snel dat je vermoedelijk, of je het nu vooraf gepland hebt of niet, al snel illegaal aan het werk zult gaan en die studie secundair is aan je verblijf in de US.

Kijk, als jij of je ouders ruim voldoende vermogen hebben, je zo'n studie gewoon leuk vind om te doen en ruim een ton uitgeven voor een paar jaartjes vermaak geen enkel issue is dan zal het misschien nog wel lukken om zo'n medewerker te overtuigen dat je dit leuk vind en echt niet illegaal gaat immigreren. Maar ik heb niet het idee dat dat de financiele situatie is, zeker ook omdat je aangeeft dat je zelfs een lening van DUO hiervoor gaat gebruiken. Met voldoende vrij vermogen zijn er trouwens ook veel minder risicovolle manieren om legaal in de US te verblijven.
Ik moest laten zien dat ik voor het eerste jaar 34.000 kon ophoesten en ik heb ze 37.000 laten zien. Voor het opvolgende jaar wilden ze alleen een estamited amount weten. Ik hoefde maar 1 jaar te laten zien want het gaat hier nog om een AD. Bewijs van financiering voor de volgende 2 jaar BA hoeft pas als ik mij daarvoor aanmeld.

Als ik mijn BA haal in de VS, dan zou ik meteen willen werken op een redactie/media of productiebedrijf in Nederland. (Of freelance/eigen mediabedrijf starten) Heb ik ook niet verteld bij het consulaat 🤦‍♀️.

Ik heb verteld dat ik mijn AD wil halen en daarna terug wil naar Nederland om mijn BA te doen. Wat waarschijnlijk heel onlogisch is. Dom.Dom.Dom, want ik wou in eerste instantie al gewoon mijn BA in de VS doen. Daarom zit ik er dus over te piekeren om een derde keer te gaan, misschien dat het valt recht te zetten.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Willem1 »

Ik denk dat ze je afwijzen omdat het een vreemd verhaal is. Waarom zou je Media Arts en/of Journalism in de VS willen gaan studeren, aan een community college in de VS dat niet tot de top van de wereld behoort (en dat - naar ik aanneem - in Nederland niet heel erg bekend is), als onderdeel van je Nederlandse studie en/of als voorbereiding voor een baan in Nederland? Het lijkt er gewoon op dat je bezig bent om je te positioneren voor de Amerikaanse arbeidsmarkt ipv voor de Nederlandse.

Als je er gebrand op bent om nog een poging te wagen, dan zou je kunnen proberen om een brief van je (beoogde) vervolgopleidings-instelling in Nederland te krijgen waarin zij uitspreken dat jouw plan (en dan de specifieke studie en het specifieke college in de VS) de perfecte voorbereiding is op je vervolgopleiding in Nederland en dat dit een unieke kans voor je is waarvan zij er 100% achter staan dat je die met beide handen aangrijpt.

Tenzij je een beter uitgewerkt plan hebt (waarvan je ook bewijsstukken kunt overleggen, zoals zo'n brief van een Nederlandse vervolgopleiding en/of bijvoorbeeld een brief van een werkgever die zegt jou in Nederland te willen aannemen nadat je die specifieke opleiding in de VS hebt afgerond), lijkt het me een erg lastig verhaal.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Hockey »

@ Sammie235, eerste stukje advies, stop met het quoten van van volledige voorgaande berichten, dit is tegen de forumregels.

Als ik je verhaal samenvat heb je in NL geen opleiding afgemaakt, heb je ook al twee jaar niet gewerkt, maar wel genoeg geld om in de VS een opleiding te gaan doen. Een simpele associates degree bij een in het buitenland (buiten de VS dus) totaal onbekende school, en daarna wil je in Nederland je bachelor gaan halen en hier gaan werken. Als immigrations officer als je voor me zou verschijnen op het consulaat, of de ambassade, zou ik je ook direct afwijzen. Want, waarom in hemelsnaam dit plan? Er zit geen enkele logica achter, geen enkele vergroting op de kans op een baan, niets van dat alles.
En nu wil je opnieuw een aanvraag doen? Want je loopt graag nogmaals in een muur?

Feitelijk zegt de VS tegen je dat ze het plan zo ongeloofwaardig vinden jij het niet mag gaan doen. Besef je a.u.b. heel goed dat ze niet in jouw hoofd kunnen kijken. Dus hoe goed jij het ook bedoelt, helaas, ze kijken naar de feiten.

Advies om het plan wel te laten slagen kan ik je niet geven, anders dan dat een immigratieadvocaat misschien (en het woord misschien mag je vet drukken en in hoofdletters schrijven) het wel lukt. En ook een immigratieadvocaat zal je geen enkele garantie geven als je dit via hem/haar zou proberen te spelen. Ze geven je alleen de garantie dat het je geld gaat kosten, hun inschakelen.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

@willem1 Bedankt voor je reactie! Ik besef nu inderdaad dat het waarschijnlijk bij het consulaat niet goed overkomt, maar het is wel de waarheid. Een brief van mijn school of een werknemer die een baan beloofd, zal ik ook niet zo snel aankomen.

Echter de Community College waar ik heen wil is verkozen tot 1 van de top 4 in de VS door de Aspen Institute College Excellence Program. Hogeschool Utrecht is daarentegen vorig jaar gekozen als “slechtste hbo-instelling van Nederland”.

— Bij de opleiding journalistiek, klagen studenten dat ‘de lessen niet weten te inspireren’.  De studie bungelt net als vorig jaar onderaan, al lijkt de opleiding volgens de Keuzegids ‘wel iets op te krabbelen’. — AD

Wij hebben in Nederland een fantastisch onderwijs-systeem en van hoog niveau. Alleen mijn opleiding en school is dat natuurlijk weer niet. En internationaal zal ik ook niet veel hebben aan mijn diploma.

Ik hoop dat jullie nu misschien meer begrijpen waarom ik zo graag in het buitenland wil studeren, als het op Journalistiek aankomt.

Als Amerika echt geen mogelijkheid is zou ik misschien een studie in Canada of UK moeten overwegen. En misschien daarna verder studeren in de VS voor een BA of MS. Maar ik wil eerst proberen wat er nog te proberen valt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer