F1-visum al twee keer afgewezen!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

@willem1 Dankjewel dat is heel aardig. Ik wist al dat iemand zou aangeven dat ik immigratie intenties heb, omdat ik de OPT heb genoemd. Als de VS dit als optie geeft na je studie, waarom niet met open armen ontvangen? Het is toch echt een ones in a lifetime experience. Mocht ik een derde keer gaan, laat ik weten hoe het is gegaan!
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

@psvwally Klopt ze bekijken het geval bij geval. Ik heb haast mijn hele levensverhaal hier op deze forum gezet en daar zullen mensen een oordeel uit trekken. Nadat ik voor mijn Havo-eindexamen was gezakt, ben ik heel dom geweest door ook mijn MBO opleidingen daarna niet af te maken. En de laatste jaren kampte ik met gezondheidsproblemen. Ik heb geen strafblad en ik ben ook geen crimineel. Echt waar, ik beloof het!
Laatst gewijzigd door Sammie235 op 08 aug 2019, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

@GJ Bedankt voor je reactie en input. Tilburg lijkt mij inderdaad wat beter dan Utrecht. Ik heb er al heel wat over gelezen. Minor in het 3e jaar en buitenlandse stage in de 4e. Ze hebben alleen geen data meer om een 21+ test te doen voor het jaar 2019/2020. Dus dat wordt ook weer volgend jaar September 2020 pas beginnen. Dan heb ik mijn SAT test al gedaan en kan ik het weer proberen met een andere “betere school” of zelfs een andere opleiding en dan een Master Journalistiek (als ik er natuurlijk een visum voor krijg).
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

@hockey @kastelke
Bak met geld? Ik snap niet waar jullie dat uit halen. Ik heb zeker goed gespaard in de jaren dat ik wel heb gewerkt (full-time van mijn 16e tot mijn 20e zonder enige vaste lasten te hebben gehad). Maar het is zeker geen bak met geld. Ik heb eerder aangegeven dat ik stufi van DUO meekrijg. Ik kan daar makkelijk van leven en ook nog geld opzij zetten voor collegegeld. Dat is het geld wat ik als bewijs aan de school heb laten zien, voordat ze akkoord zijn gegaan om mij een I-20 toe te kennen. De tuition kan je per maand betalen en hoef je ook niet in één keer op tafel te leggen. Als ik dan nog geld nodig heb, dan zijn mijn ouders er om mij te helpen. Noch ik of mijn ouders hebben een ton in de bank. Of de helft daarvan. Of de helft daarvan...
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

@Almere vak V
Bedankt voor het reageren! Het geld krijg ik van DUO. Net zoals de meeste Nederlanders die in het buitenland gaan studeren. Opleiding Journalistiek is er inderdaad ook in NL. Er zijn duizenden mensen over de hele wereld die in de VS een opleiding doen die ze in eigen land ook hadden kunnen doen. Ik schrijf voor mijzelf stukken/samenvattingen over verschillende grote sport wedstrijden/evenementen (vind ik leuk om te doen). Maar nee, deze zijn nooit gepubliceerd.
Sammie235
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2019, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Sammie235 »

Voor nu is dit mijn oplossing:
1.Voor een derde keer gaan.
krijg ik geen visum dan;
2.In september beginnen met een opleiding aan een hogeschool+in de tussen tijd werken en een SAT test doen.
3.Na 6 maanden een andere school en opleiding proberen.
krijg ik weer geen visum dan;
4.Verder gaan met opleiding in nl en een immigration lawyer contacteren voor advies, want dan begin ik te denken dat het met andere dingen te maken heeft. En nogmaals nee ik ben echt geen crimineel.
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door biebyip »

Sammie, hoewel ik volhardendheid bewonder, geeft je plan niet aan dat je de reacties van ons gelezen hebt. Of serieus neemt. Dat kan, maar als je straks als sport journalist je bronnen zo negeert, word je wat ongeloofwaardig.

Ik kan me voorstellen dat de gedachte ‘ik ga naar de uS om sportjournalist te worden’ iets was wat je hielp Bij je gezondheidsproblemen. En dat dat doel verwezenlijken voor je niet los te laten is. Mocht dat het geval zijn, dan wens ik je veel succes.

Maar mocht je iets van realiteitszin in je hebben, dan zou ik in elk geval de gedachte dat het met iets anders dan je verhaal te maken heeft loslaten, net zoals het idee dat het met je nervositeit in het gesprek te maken heeft. Die ‘anderen’, die het wel gelukt is; dat zijn de honderdjarigen die elke dag een pakje sigaretten roken en een fles jenever en toch volledig gezond zijn. Ofwel: je kent misschien niet het hele verhaal of het zijn extreme mazzelaars. Jouw verhaal kent voor de us gewoon teveel risico’s en die lopen ze liever niet.

Probeer je energie die je nu stopt in toch nog een keer naar de ambassade te gaan te stoppen in bv contact leggen met Tilburg. Misschien hebben ze genoeg aan je bewijs dat je de 21+ test in Utrecht hebt gehaald. Tenslotte is het met nl-se mensen van een opleiding wel makkelijk overleggen. Je gezondheidsproblemen en bijbehorende toelichting kan je dan misschien juist helpen om toch op 26 augustus al te starten.

En als laatste herhaal ik mezelf; een immigration lawywr zal je bijna nooit zeggen dat het je niet gaat lukken. Maar dat is niet hetzelfde als dat het hem echt lukt; hij wil gewoon uren schrijven, en misschien ook wel de DV loterij route opstarten.

Succes!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Hockey »

@ Sammie235, opnieuw een aanvraag doen? Niemand verbiedt het je, maar wat is er veranderd sinds vorige keer dat het nu wel gehonoreerd zal gaan worden?

Een immigration lawyer contacten was inderdaad iets wat ik aangaf, maar als je dat doet, spreek wel vooraf af hoe prijs tot stand komt. Gewoon uurtje factuurtje raad ik je af. Spreek of no cure no pay af of een vast tarief en laat dan heel duidelijk omschrijven wat de advocaat precies doet. En benader er meerdere en kijk met wie je in zee gaat.

Voor het overige sluit ik me aan bij biebyip.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
08 aug 2019, 00:18

Wow!! De sportwereld in Amerika staat op zijn grondvesten te schudden... :blink:
22 dagen podcast over een sport die jij in Amerika niet interessant vind is voor Businessweek deze vermelding waard.
In jouw rijtje Amerikaaanse sporten mis ik heel nadrukkelijk mijn favoriet waar ook aardig wat geld in omgaat : Nascar
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
08 aug 2019, 19:03
een sport die jij in Amerika niet interessant vind
De enige reden waarom dit genoemd wordt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het een dingetje is van Lance Armstrong. Dat iemand de boel zo kan besodemieteren daar zijn ze in Amerika nog lang niet overheen. En dat ie met zn verhaaltjes vertellen, kan ie erg goed, daar toch weer geld mee verdiend zullen ze ook wel weer "iets" van vinden.

Ter vergelijking, de gemiddeld college in football heeft een omzet van $30 miljoen. De betere scholen in Amerika gaan dik over de $100 miljoen heen. Ik weet dat Texas A&M vorige jaar close tegen de $200 miljoen aan zat. Dat is knap veel geld voor een onderdeel van de sport waar de spelers niet betaald mogen worden.

Dan het door jou geliefde NASCAR. Ook hier elk weekend wel zo'n beetje vaste prik. En 100 keer gaver dan de F1. Ik heb iemand wel is de vergelijking horen maken tussen de F! en dan weet ik niet of het om Indycar of NASCAR ging. Maar in de F1 hadden ze 80 lead changes gehad in 1 seizoen. In Amerika kwamen ze aan 88 in 1 race. Dan is het wat mij betreft al einde discussie.
Ik weet niet of je al ooit bij een race bent geweest. Maar is een echte aanrader. Nog mooier, zelf meerijden in zo'n ding. Eerste bochtje in zo'n ding ga je nooit van je leven meer vergeten. En om dan helemaal eerlijk te zijn. Ik kijk alleen de Ovals. De rest vind ik geen bal aan.
Komt bij dat NASCAR lang niet overal even populair is in Amerika. Of simpelweg er geen race in de wijde omtrek te bekennen is. Bijvoorbeeld voor ons in het NoordWesten is de dichtsbijzijnde race in Vegas. Dat is echt 16 uur rijden.

Dan de koele cijfertjes. Wat gaat er om in welke sport?
De NFL zit aan een omzet zo tussen de 15 en de 20 miljard.
De NBA en MLB tussen de 10 en 15 miljard.
De NHL zit tussen de 5 en 10 miljard.
En NASCAR weet ik het niet zeker van. Maar ik heb wel is begrepen dat die dicht tegen een miljard aan zitten.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: F1-visum al twee keer afgewezen!

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
09 aug 2019, 09:37
Dan het door jou geliefde NASCAR. Ook hier elk weekend wel zo'n beetje vaste prik. Ik kijk alleen de Ovals. De rest vind ik geen bal aan.
@Almere vak V ;het was vannacht genieten . Dat hele mooie korte baantje in Bristol. Het leek wel steile wand rijden. Voor mij betekent het ook komende nacht zonder slaap voor de "Bass Pro Shops NRA Night Race"
Voor jou gaat na afloop pas de avond beginnen.
Niet te missen!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer