Visum geweigerd ‘Crime Involving Moral Turpitude‘

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Lukp
Amerika-newbie

Visum geweigerd ‘Crime Involving Moral Turpitude‘

Bericht door Lukp » 31 jul 2019, 13:18

Gistere 30juli in Brussel geweest voor mijn visum,
Al van het begin geen ESTA aangevraagd onmiddellijk een visum B-2 aangevraagd , deze is gistere helaas geweigerd wegens ‘Crime Involving Moral Turpitude‘

Iemand hier ervaring mee ? Mijn gedacht is dat ze totaal niet geluisterd hebben naar mij.
Zou ik gewoon een nieuw visum aanvraag kunnen doen en het opnieuw proberen uit teleggen of is dit nutteloos?

Mij lijkt het gelijk de autokeuring eerst maal vitte op details en 2de maal groene kaart ,

Iemand ervaring of zelf mee gemaakt?

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Visum geweigerd ‘Crime Involving Moral Turpitude‘

Bericht door kastelke » 31 jul 2019, 13:33

Wat heb je gedaan dat onder 'moral turpitute' valt?
Hoe lang is dat geleden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

Lukp
Amerika-newbie

Bericht door Lukp » 31 jul 2019, 13:47

Ik heb een relatie gehad met een meisje dat jonger was dan 16 ikzelf was 19 zei was 14 die relatie heeft 5 jaar geduurd en derna is er een klacht gekomen ,, tot de leeftijd van 16 ben ik veroordeeld vanaf 16 ben ik vrijgesproken , uitgekomen in 2011 uiteindelijk vonnis 2015 door het hof van beroep , 5 jaar voorwaardelijk 1 maand in voorhechtenis gezeten,

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 31 jul 2019, 13:56

Wat wil je uitleggen dan? Wat je hebt gedaan is in de VS statutory rape, en valt onder Moral Turpitude.
https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_turpitude en https://en.wikipedia.org/wiki/Statutory_rape

Lukp
Amerika-newbie

Bericht door Lukp » 31 jul 2019, 14:23

Dat wist ik ook,, maar mijn weigering is niet definitief iknmag een nieuwe aanvraag indienen, dus dat wilt zeggen dat ze de poort open houden, Dus hoe zou ik dit kunnen aanpakken ? Zou ik onmiddellijk een nieuwe aanvraag doen? Of is deze kans 0% op slagen? Ik wou 2weken op vakantie gaan ,

Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 » 31 jul 2019, 15:02

Het 'zomaar opnieuw proberen', zonder dat er verder iets veranderd is, lijkt me een erg lage kans van slagen hebben.

Als de situatie anders zou zijn, en jij erg veel schade zou oplopen door de weigering (bijvoorbeeld: dit is je laatste kans om een familielid dat in de VS op sterven ligt te bezoeken, of: dit zou niet voor een vakantie maar voor een werk zijn en je hebt een baan waarvoor het absoluut noodzakelijk is dat je naar de VS kunt reizen, of: dit zou zou over een spouse-visum gaan, en vanwege de weigering kun je niet bij je echtgenote zijn oid), dan was het iets anders geweest. Dan zou je kunnen proberen om (evt met behulp van een advocaat) aan te tonen dat het je CIMT een jeugdzonde betrof en dat er bewijs is dat je karakter inmiddels veranderd is. En dat zal tijd/geld/moeite gaan kosten, zonder garantie op succes.

Als het om een gewone vakantie gaat, dan is de eerste vraag vanuit de ambassade: "Waarom wilt u per se naar de VS op vakantie? Waarom gaat u niet ergens anders heen?". En dan denk ik niet dat ze je met een CIMT een visum zullen willen geven.

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey » 31 jul 2019, 15:53

Je hebt deze vraag niet beantwoord:
Hockey schreef:
31 jul 2019, 13:56
Wat wil je uitleggen dan?
Jouw vraag:
Lukp schreef:
31 jul 2019, 14:23
Zou ik onmiddellijk een nieuwe aanvraag doen?
Wat is er dan veranderd sinds gisteren dat ervoor zorgt dat een nieuwe aanvraag wel zal slagen?

Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf » 31 jul 2019, 19:18

Lukp schreef:
31 jul 2019, 13:18
Mij lijkt het gelijk de autokeuring eerst maal vitte op details en 2de maal groene kaart
Misschien had een briefje van 20€ tussen je papieren de dingen vlotter gemaakt? :mrgreen:
Volgens mij zou ik het voor nu vergeten omdat je de "straf" nog niet hebt "uitgezeten".
Het vonnis was 2015 met 5 jaar voorwaardelijk = 2020.
Op 31/7/2019 zat je nog in het voorwaardelijke statuut.
Ik denk niet dat het onmogelijk gaat zijn voor de toekomst maar ik zou de volgende aanvraag wel door een Lawyer laten doen.
1e je hebt je veroordeling en 2e "you have been denied a visa" dus moet je sowieso een visum via de ambassade aanvragen.
Succes in alle geval!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer