Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Esta of visum B2 om partner te bezoeken?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Indah
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Esta of visum B2 om partner te bezoeken?

Bericht door Indah »

Beste forumlezers, graag jullie advies voor de volgende situatie.

Mijn partner werkt voor 1 jaar in Californië. Wij zijn niet getrouwd en wonen in NL onofficieel samen. We hebben beiden een eigen koophuis in NL.

Omdat werk voor mij niet mogelijk zou zijn hebben we besloten dat ik steeds een periode in de USA afwissel met een periode werk in NL, ik werk als freelancer en kan dit makkelijk regelen en heb voldoende financiële middelen.

Inmiddels ben ik voor de 2e periode in de USA met een ESTA. De eerste periode was 80dagen(aankomst op SF), ik ben vervolgens 40dagen in NL geweest. Recent kwam ik voor de 2e maal binnen met een ESTA. Deze keer was het in LA, ik was op doorreis naar SF. De douane heeft me toen in een aparte ruimte gezet waar ik na 3uur wachten mijn verhaal mocht vertellen en gelukkig mocht ik verder((helaas wel vlucht gemist).

Deze 2e periode zal ik 89 dagen in de USA verblijven. Mijn plan is vervolgens om weer zo’n 35-40dagen in NL te werken en daarna wil ik voor de laatste maal naar de USA om mijn vriend op te zoeken. We zullen dan de laatste maand samen rond gaan reizen we dan samen terug naar NL.

Vanwege de laatste ervaring met de douane ben ik toch bang geworden dat ik de volgende keer het land niet binnenkom.