Heb B1 visum. ESTA nodig voor toerisme?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Cloudmir
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2019, 22:09

Heb B1 visum. ESTA nodig voor toerisme?

Bericht door Cloudmir »

Hallo allemaal!

Ik heb een B1-visum met de annotatie "in lieu of H-3" omdat ik deel heb genomen aan een opleidingstraject in de VS dat langer duurde dan 90 dagen. Het gaat dus enkel om een B1, niet "B1/B2" zoals ik vaak online lees.

Ik wil weer naar de VS reizen als toerist, dus niet voor het werk/opleiding. Heb ik een ESTA nodig, of is dit B1-visum voldoende? Als ik de omschrijvingen lees vermoed ik dat ik gewoon een ESTA aan moet vragen, maar ik dacht, ik check het even.

Bedankt!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: Heb B1 visum. ESTA nodig voor toerisme?

Bericht door Willem1 »

Van hier (link) :
Individuals who possess a valid visa will still be able to travel to the United States on that visa for the purpose for which it was issued. Individuals traveling on valid visas are not required to apply for an ESTA authorization.

In jouw geval: je visum is nog wel geldig, maar je wil nu de VS in voor een andere reden dan waarvoor het visum is afgegeven. Dus een ESTA aanvragen lijkt me in dit geval de juiste manier.

Normaal gesproken is een B1 visum voor zakelijke doeleinden, en een B2 voor toerisme. Soms wordt er een gecombineerd B1/B2 visum afgegeven waarmee je voor beide doeleinden het land in mag. Als je onder het VWP reist, mag je eigenlijk hetzelfde als dat je onder een B1, B2, of B1/B2 visum mag. Enige verschil is de maximale verblijfsduur (90 dagen voor VWP).
Cloudmir
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2019, 22:09

Re: Heb B1 visum. ESTA nodig voor toerisme?

Bericht door Cloudmir »

Dankjewel voor het heldere antwoord, Willem! Duidelijk :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer