Visa nodig voor reisleider?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Willem1
Amerikafan

Re: Visa nodig voor reisleider?

Bericht door Willem1 » 25 jul 2019, 00:19

Ga het nou niet lopen oprekken. Ik zei dat je workshops/trainingen mag volgen. "Een aanvulling op" een workshop (die door iemand anders gegeven wordt), mag jij niet doen, als dat werk is. Denk er niet lichtvaardig over. Als de immigration officer aan de grens vermoedt (hoeft ie dus niet eens te bewijzen - en onder VWP heb je geen beroepsmogelijkheid) dat jij iets gaat doen dat tegen de regels in gaat, dan zit je op de volgende vlucht terug naar Nederland, en mag je de 10 jaar daarna de VS niet meer in.

usafan22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door usafan22 » 25 jul 2019, 07:16

@@Willem1 oprekken doe ik niet. Het gaat om de workshops die gedaan worden. Vanuit nederland zal er een bus met driver geboekt worden die een route langs knutsel winkels aflegt, ik zal daar verder geen werk verrichten dan, dus dat is volgens de regels toch?

Ik ben iemand die mij aan de regels wil houden en juist de situatie zo te maken dat ik zelf geen werk zal hoeven te verrichten als bedrijf. Maar als prive persoon aanwezig ben als vakantie van mijn eigen georganiseerde trip, waarbij ik de workshops zal volgen, en in een bus (met driver) zit om langs knutsel winkels te gaan waar ik zelf ook ga shoppen en de andere dagen zijn vrije tijd. Want dit is hoe t programma er uitziet wat ik voor de mensen vanuit nederland regel :)

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 25 jul 2019, 09:26

Nogmaals, je kan dit gewoon met esta af. Je bent gewoon de regelneef van een gezellige groep mensen die erop uit gaan!

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 25 jul 2019, 09:52

En het meest belangrijke: geef niet meer informatie dan strict noodzakelijk. Je gaat gewoon op vakantie, punt.

biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip » 25 jul 2019, 12:03

Wat Roelb zegt; je bent geen reisleider. Je bent de regeltante die toevallig de connecties heeft en daarom een bus, workshop en rondleiding geregeld heeft. Zodra je jezelf tour of travel agent gaat noemen kom je in een grijs gebied.

:offtopic: Overigens weer ik dat Fox in de westregio met een Nederlandse gids werkt, die daar woont en werkt. (En ook privé rondleidingen in LA organiseert) En van SNP dat ze ‘vroeguh’ hun reizen inkochten bij Amerikaanse travel agents, dus dat je dan sowieso met een Amerikaan die misschien een cursusje Dutch had gehad aan het reizen bent.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 25 jul 2019, 12:15

grijs? Ik zou eerder donkerzwart zeggen :-)

Maar goed dat er dus ook organisaties zijn die het inderdaad wel netjes doen. Er is hier al eens eerder een topic over voorbij gekomen. Ik blijf er nog wel benieuwd naar, want ik ken in ieder geval ten minste een zo'n club die dit niet geregeld heeft en ben echt benieuwd hoe de grote dat doen. Bij het voorbeeld dat ik ken wordt de reisleider niet direct in geld uitbetaald maar krijgt een gratis vakantie. Dat is formeel natuurlijk ook gewoon werk.

Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 » 25 jul 2019, 13:51

@roelb Ik kan me voorstellen dat de grote clubs contact hebben met een Amerikaanse partij, waarbij die Amerikaanse partij dan buitenlanders tijdelijk kan inhuren op basis van een H2B. Maar of dat ook werkelijk is hoe het gebeurt, weet ik niet.

Bluebonnet
Amerikafan

Bericht door Bluebonnet » 27 jul 2019, 00:53

Wat ik niet echt begrijp: waarom willen jouw klanten bij Michaels en Hobby Lobby winkelen? Wat verkopen ze daar dat je niet in Nederland kan kopen?

Mijn oudste dochter breit heel graag en loopt bijna altijd gefrustreerd de Hobby Lobby uit omdat ze niet de juiste naalden hebben enz. Dus dat bestelt ze via Amazon. Als ze genoeg geld gespaard heeft neem ik haar mee naar een yarn store voor mooie wol, maar dat kan je in Nederland en Duitsland ook kopen. Heb ook het idee dat dat in Duitsland goedkoper was, maar ben al 10 jaar uit Europe weg dus kan me daarin vergissen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer