Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

J1 visum grace period

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
pukvg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

J1 visum grace period

Bericht door pukvg »

Hoi,

Ik heb een korte vraag over mijn J1 visum en de bijbehorende grace period.
Ongeveer 1 week voor mijn exchange kom ik aan in de VS en tijdens deze week zou ik graag de niagara falls bezoeken, maar dan wel aan de Canadese kant.

Is het mogelijk om dit te doen met mijn visa, aangezien ik dan Amerika verlaat en dezelfde dag weer betreed?
Of moet ik dit aanvragen en zo ja hoe en waar?
Willem1
Amerikafan

Re: J1 visum grace period

Bericht door Willem1 »

Een J-1 is een multiple-entry visa, dus met een J-1 kun je onbeperkt in- en uitreizen (binnen de periodes die van toepassing zijn). Dat zou dus goed moeten gaan.

Even brainstormend: je zou ook nog in 1e instantie onder het VWP (als je een ESTA hebt) de VS kunnen binnengaan (waarmee je op dat moment *niet* mag werken), dan naar Canada, en pas bij re-entry de VS binnengaan als J-1. Maar eigenlijk lijkt me dat nodeloos gecompliceerd en misschien dat het zelfs extra vragen oproept. Dus ik denk dat je originele plan gewoon het beste / het simpelst is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer