B2 Visum na weigering ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
NYCtrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door NYCtrip »

Mijn afspraak was vandaag bij het consulaat in Amsterdam. Ik had beloofd om nog een update te geven.

Het is gelukt, ik krijg mijn paspoort met visum volgende week terug.

Gesprek duurde zelf ongeveer 5 minuten. Ik kreeg eerst vrij algemene vragen: waar ga je naar toe, wat ga je doen, wat doe je voor werk, hoeveel verdien je. Ik hoefde verder niks te laten zien van de documenten die ik had. Daarna kreeg ik een paar vragen over wanneer ik naar Irak was geweest en of ik banden met regeringsfunctionarissen heb etc.

Tip: Neem een paraplu en kleed je een beetje naar het weer. Het consulaat in Amsterdam heeft geen dakje waar je onder kan staan als je staat te wachten. Ik was er om 07:30, afspraak is om 08:00. Maar ik moest een kwartier van te voren aanwezig zijn. Uiteindelijk ze pas om 08:00 open gegaan. Dus de tijd daarvoor moest iedereen buiten wachten in de regen.

De Amerikanen waar je het gesprek mee voert zijn eigenlijk heel vriendelijk. Alleen de Nederlandse bewakers/beveiliging waren tegen sommige mensen op z'n minst onbeschoft te noemen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door Old Faithful »

Proficiat. :blob4: En bedankt voor de terugkoppeling. :thumbup:
Groet,

Old Faithful
Gast

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door Gast »

Heel fijn om te horen!!
NYCtrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door NYCtrip »

Vandaag mijn paspoort opgehaald. Het visum wat ik heb gekregen is B1/B2. 10 jaar geldig. Lettertje 'M' er op staat voor multiple entries?
Willem1
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door Willem1 »

Gefeliciteerd! M staat inderdaad voor multiple entries, dus voor de komende 10 jaar zit je goed qua reizen naar de VS.

Je zegt dat je je paspoort hebt opgehaald - waar ben je het gaan halen? Ik dacht dat ze normaliter je paspoort met visum erin naar je huisadres sturen; was het je eigen keuze om het af te halen, of is de procedure veranderd?
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door Queste »

Ik heb over minder dan drie weken een afspraak in Frankfurt en bij het inplannen kon ik kiezen uit ophalen of laten toesturen. Ik heb ook gekozen voor ophalen. Ik neem aan dat andere ambassades dezelfde keuze bieden.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
NYCtrip
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2019, 09:45
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door NYCtrip »

Willem1 schreef:
09 aug 2019, 15:59
Gefeliciteerd! M staat inderdaad voor multiple entries, dus voor de komende 10 jaar zit je goed qua reizen naar de VS.

Je zegt dat je je paspoort hebt opgehaald - waar ben je het gaan halen? Ik dacht dat ze normaliter je paspoort met visum erin naar je huisadres sturen; was het je eigen keuze om het af te halen, of is de procedure veranderd?
Ik heb er zelf voor gekozen om hem vlakbij mijn werk op te halen.
Blacknight2018
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2020, 22:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: B2 Visum na weigering ESTA

Bericht door Blacknight2018 »

Hoi,

Zou je me aub kunnen helpen met visum aanvraag? Want ik heb ook zelfde probleem. Mijn esta is afgekeurd, en moet visum aanvragen. Hoe heb je het gedaan? En word er bij intervieuw engels gesproken of ook nederlands?
NYCtrip schreef:
15 jul 2019, 13:55
Hallo,

Ik heb eind September een trip gepland en geboekt naar New York. Ik ben van plan om 4 nachten te blijven. Hiervoor heb ik een paar weken geleden een ESTA aangevraagd, maar deze is niet toegekend.

Reden van afwijzing is niet gegeven, maar ik weet bijna zeker waar het door komt. Ik ben namelijk in Irak geboren, ondanks mijn Nederlandse Nationaliteit.

Nou heb ik een afspraak gepland bij het consulaat om een B2 visum aan te vragen. Hier heb ik echte een aantal vragen over. Aan de telefoon werd door een automatisch bandje aangegeven dat ze vragen over visums niet beantwoorden.

Mijn vragen zijn
- Krijg ik dezelfde dag nog te horen of ik een visum krijg of niet?
- Wat gaan ze mij vragen? Moet ik gaan bewijzen dat ik niet in Amerika wil blijven/werken bijvoorbeeld?
- Ik heb momenteel een full time baan met vast contract. En een contract waarbij ik de komende 3 jaar bij mijn werkgever MOET blijven (i.v.m. studieschuld). Dit kan ik allemaal op papier overhandigen. Is dit relevant?
- Verder heb ik vluchtboeking, hotelboeking, travel itinerary/planning, dit kan ik ook allemaal op papier overhandigen.

Als iemand mij meer kan vertellen over bovenstaande punten, dan lees ik dat graag. Ik kan deze informatie helaas niet van het consulaat zelf krijgen of op hun website vinden.

Alvast bedankt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer