Korte vraag ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Lonedrinker
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Korte vraag ESTA

Bericht door Lonedrinker »

Beste allemaal,

Even een korte vraag over de ESTA en het binnenkomen van de VS.

Ik wil binnenkort naar de VS reizen voor een paar weken.
Ik heb alleen een vraag over de ESTA.

7 jaar geleden ben ik aangehouden met 2 xtc pillen. Deze zaak is later geseponeerd maar er is waarschijnlijk wel een notitie ergens op mijn strafblad.

Gaat dit problemen opleveren bij de douane en wat kan ik eventueel antwoorden als hiernaar gevraagd wordt?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Benjamin.
mtl
Amerika-expert

Re: Korte vraag ESTA

Bericht door mtl »

Je krijgt eerst met de US Immigrations te maken, die controleren je paspoort. Wat kan je antwoorden als er naar gevraagd wordt? Laat ik het zo zeggen: als ze er naar vragen en je biecht alles op dan kan je direct weer terug naar huis. Maar waarom zouden ze er naar vragen?
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Lonedrinker schreef:
07 jun 2019, 17:54
7 jaar geleden ben ik aangehouden met 2 xtc pillen
Waar? In Nederland of in Amerika?

In Nederland? Maak je geen zorgen. Niets of niemand die er naar vraagt of naar zal verwijzen.
In Amerika? Boek maar een andere vakantie...
Lonedrinker
Amerika-newbie

Okey, bedankt voor de antwoorden. Ik was bang dat ze op de een of andere manier toegang zouden hebben tot deze gegevens en dat ik mij zou moeten verklaren. Mijn ESTA aanvraag is inmiddels goedgekeurd.
Dit was inderdaad in Nederland.
Lonedrinker
Amerika-newbie

Korte andere vraag :roll:
Wel is het erg aan te raden om een retour ticket te hebben toch?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De douane houd zich bezig met de import van goederen. De immigratiedienst houdt zich bezig met de personen die het land binnenkomen. ik verbaas mij er steeds opnieuw over dat men dit alles over dezelfde kam scheert.

Als de zaak geseponeerd is, hoe kan er dan een notitie zijn op een strafblad ????

Los van dit alles weten ze dat niet en zien ze dat niet.

Een retour ticket is inderdaad aangeraden, maar waarom zou je dit niet hebben ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lonedrinker
Amerika-newbie

Marcopstal schreef:
07 jun 2019, 18:31
De douane houd zich bezig met de import van goederen. De immigratiedienst houdt zich bezig met de personen die het land binnenkomen. ik verbaas mij er steeds opnieuw over dat men dit alles over dezelfde kam scheert.

Als de zaak geseponeerd is, hoe kan er dan een notitie zijn op een strafblad ????

Los van dit alles weten ze dat niet en zien ze dat niet.

Een retour ticket is inderdaad aangeraden, maar waarom zou je dit niet hebben ?
Okey fout van mij. Volgens juridisch loket staat er ondanks dat een zaak geseponeerd is een notitie op je strafblad. Ik dacht echter dat ze dit konden inzien. Gelukkig niet dus :).

Ik heb nog geen retour ticket omdat ik vanaf zuid Amerika naar Amerika vlieg en nog niet zeker weet wanneer ik terug naar Nederland wil.
Ik zal een besluit nemen voordat ik in het vliegtuig stap.
Bedankt!
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Marcopstal schreef:
07 jun 2019, 18:31
Ik vind dat helemaal niet zo verbazend, het valt allebei onder grenscontrole. En in de VS valt het ook allebei onder 1 organisatie - Customs and Border Protection (CBP). Toen wij vroeger in Europa rondreisden hadden we het ook altijd over douane als we bij de Franse of Duitse grens onze paspoorten moesten laten zien (ja zo oud ben ik al).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Lonedrinker schreef:
07 jun 2019, 18:35
Ik heb nog geen retour ticket omdat ik vanaf zuid Amerika naar Amerika vlieg en nog niet zeker weet wanneer ik terug naar Nederland wil.
Uhm, zonder retourticket, of ticket naar een volgende bestemming kom je het land niet in. Voorbeeld: je vliegt vanaf NL naar de VS, blijft daar 3 weken en vliegt dan door naar bijvoorbeeld Brazilië en vanaf daar weer naar NL, geen probleem. Je vliegt naar de VS met als idee "ik zie wel wanneer ik terug ga", groot probleem. In de ogen van immigrations geeft het niet hebben van een retourticket of vervolgticket aan dat je van plan bent te blijven.

PS: Het is tegen de regels een volledig bericht te quoten, zeker als dat het directe voorgaande bericht is.
Nagini
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Volgens mij is het zelfs onderdeel van het visa waiver program dat je een retour ticket moet hebben. Dat zou betekenen dat zonder retourticket je ESTA niet geldig is. Je kan dit ticket altijd nog wijzigen, je moet alleen aantonen dat je binnen 90 dagen weer van plan bent te vertrekken
Gast

Bericht door Gast »

Even dan een snelle vraag van mij: ik kom in Seattle aan en heb een busticket van Amtrak naar Vancouver. Dat geldt dus als retourticket toch?

Edit: of is mijn ticket van Vancouver naar huis mijn retourticket?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@ stormbreaker, met beide documenten tezamen laat je zien dat je het land zal verlaten. Met je busticket toon je aan dat je de VS verlaat en middels je vliegticket toon je dat je daarna niet meer terugkeert naar de VS (gedurende deze reis niet meer terugkeert).
Gast

Bericht door Gast »

Duidelijk antwoord.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer