Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mag je reizen met beschadigde foto in geldig visum?
-
lenny heinst
- Amerika-newbie
Mag je reizen met beschadigde foto in geldig visum?
Mijn dochter studeert in VS, zij reist 2 keer per jaar heen en weer tussen VS en NL. zij heeft een visum dat nog geldig tot 2022. In januari 2019 bij haar reis naar VS heeft een vliegveld medewerker de baggage-sticker op haar pasfoto van haar visum geplakt, onderweg in het vliegtuig heeft ze dit gemerkt en deze er heel voorzichtig afgehaald. foto is wel beschadigd, haar gezicht is voor de helft beschadigd. VS in toen geen probleem, haar hulp werd ingeroepen bij het immigratie-interview met een duits echtpaar dat voor haar in de rij stond en geen woord engels sprak. Mijn dochter spreekt goed duits en kun dus voor tolk spelen. Ze had dus credits bij haar interview, terug naar NL uiteraard sws geen probleem. We kunnen er niet achter komen of ze zonder problemen nog kan reizen met dit visum. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hier diverse buro's over benaderd, en van iedereen krijg ik het zelfde antwoord: geen garantie, is volledig afhankelijk van het humeur van de betreffende persoon die het interview afneemt.
Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?
Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: mag je reizen met beschadigde foto in geldig visum
Veilig antwoord: ga een nieuw paspoort halen. Let wel dat ze het huidige niet beschadigen op de plaats waar het visum zit. Je dochter zal met 2 paspoorten moeten reizen.
Met het huidige paspoort hangt het af van de persoon die er naar kijkt. Wettelijk gezien mogen ze haar wijgeren want je foto mag niet beschadigd zijn.
Met het huidige paspoort hangt het af van de persoon die er naar kijkt. Wettelijk gezien mogen ze haar wijgeren want je foto mag niet beschadigd zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: mag je reizen met beschadigde foto in geldig visum
Weinig zin om een nieuw paspoort te halen als het de foto op het visum is welke beschadigd is geraakt. Naar mijn gevoel zou je dit op de ambassade of het consulaat moeten kunnen oplossen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Re: Mag je reizen met beschadigde foto in geldig visum?
Het Department of State heeft deze informatie: "My visa was damaged. What should I do? - If your visa has been damaged in any way, you will need to reapply for a new visa at a U.S. Embassy or Consulate abroad."
Ik zou dus het consulaat bellen en deze situatie voorleggen. Wat voor bureau dan ook is slechts een tussenpersoon en daar zou ik me bij dit soort dingen niet op verlaten.
Ik zou dus het consulaat bellen en deze situatie voorleggen. Wat voor bureau dan ook is slechts een tussenpersoon en daar zou ik me bij dit soort dingen niet op verlaten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 8572 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 2 Reacties