Tijdelijk werken & reizen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
henk1122
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2019, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tijdelijk werken & reizen

Bericht door henk1122 »

Goedendag,

Na een geslaagde stage in Nieuw Zeeland is mij het reizen en werken voor een andere cultuur erg bevallen. Nu ik afgestudeerd ben lijkt het me een hele leuke uitdaging om voor ~ 1 a 2 jaar te werken in Amerika, om vervolgens na het werk daar nog rond te gaan reizen. Nu heb ik mij proberen in te lezen maar begrijp ik dat het allemaal erg moeilijk is om dit voor elkaar te krijgen.
En daarom aan jullie de vraag, is mijn idee mogelijk, of is dit erg lastig tot niet te regelen? Ik zat zelf te kijken naar een H1B visa.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Tijdelijk werken & reizen

Bericht door Hockey »

Hallo henk1122, jouw idee is in theorie mogelijk. IN de praktijk zal je nooit een werkgever vinden die iemand die net start op de arbeidsmarkt en voor slechts 1 à 2 jaar wil komen wil sponsoren voor een H1B visum.
henk1122
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2019, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tijdelijk werken & reizen

Bericht door henk1122 »

Welke visums zouden een andere optie kunnen zijn? Wellicht handig ter benoeming is dat ik opzoek ben naar een baan in de ICT (embedded software engineer)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Tijdelijk werken & reizen

Bericht door Hockey »

Ik ken geen andere visa. De meeste werkvisa zijn verbonden aan die specifieke baan en zodra de baan ophoudt zal je ook moeten vertrekken uit de VS. Wellicht een soort van stage zou een optie zijn, maar ook dan geldt, max 30 dagen in de VS na einde stage en daarna vertrekken. Stage visum is J1 of F1, weet ik niet helemaal zeker.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Tijdelijk werken & reizen

Bericht door Greenhorn »

Hey,

Misschien eens Canada overwegen?
Zelf heb xx tijd zitten zoeken voor een manier om na mijn bachelor (terug) naar Amerika te gaan voor een bepaalde tijd daar te kunnen werken.
Dan per toeval ontdekt dat men in Canada iets heeft als een Work-Holiday visa en/of young professionals. Is een jaar geldig, bij eerste hoef je nog geen werkgever te hebben, bij tweede wel.

Ondertussen zit ik maandje in Canada en werk ik voor een RV bedrijf in Vancouver tot begin oktober. Grens met Seattle is maar 1uurtje rijden -al ben ik er nog niet geraakt wegens gewoon zoveel te doen in omgeving Vancouver.

Dat RV bedrijf zoekt trouwens ieder jaar opnieuw Europeanen die een seizoen willen komen werken. Wegens veel Nederlandse en Duitstalige klanten, zoeken ze specifiek Nederlanders (Vlamingen in mijn geval) en Duitsers (Zwitsers). Ze hebben vestigingen in Vancouver, Whitehorse, Toronto, Halifac, Calgary, ...


*terug aangezien ik drie maand schoolstage in Atlanta had gedaan.
fraserway
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Tijdelijk werken & reizen

Bericht door Loek »

Grappig. Ik vraag me af of ik jou begin deze maand heb gesproken in Vancouver toen ik onze RV bij Fraserway ophaalde voor onze rit naar Halifax. Dat was een Vlaamse juffrouw. Wij zijn inmiddels in Nova Scotia en hebben elke dag genoten van ons huisje op wielen, ondanks de kou en regen.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Tijdelijk werken & reizen

Bericht door Greenhorn »

Loek schreef:
24 mei 2019, 13:08
Grappig. Ik vraag me af of ik jou begin deze maand heb gesproken in Vancouver toen ik onze RV bij Fraserway ophaalde voor onze rit naar Halifax. Dat was een Vlaamse juffrouw. Wij zijn inmiddels in Nova Scotia en hebben elke dag genoten van ons huisje op wielen, ondanks de kou en regen.
Hey, dat zal Indra geweest zijn, zij was het enige vlaams meisje (en ik den enigste vlaamse jongen).

Leuk te horen dat je het goed gesteld hebt, moet prachtig geweest zijn om van west naar oost te gaan!

(Sorry voor maat antwoord :D )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer