Mijn man en ik willen heel graag eens met ons dochtertje op vakantie naar Amerika. Echter realiseer ik me dat dit niet direct eenvoudig is:
Mijn man is 12 jaar geleden veroordeeld voor medeplichtigheid aan een wietplantage. Hij was de eigenaar van het (deels onderverhuurde) pand, en had geen weet van wat er gebeurde. Hij heeft ook zelf aangifte gedaan toen hij er uiteindelijk achterkwam. Dit is de rechtbank ook helder, maar onder het mom van 'je had het moeten weten' heeft hij een taakstraf gekregen.
Verder is het een voorbeeldige man, die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan (die vraag staat alleen niet op het ESTA-formulier geloof ik

Ik weet dat drugs-gerelateerde situaties vrij gevoelig liggen in Amerika, maar als wij toch graag naar Amerika willen, hoe kunnen we het dan het beste aanpakken? Zijn er bepaalde instanties die ons hiermee kunnen helpen of adviseren?
Op internet zijn de meningen verdeelt over het liegen bij de ESTA aanvraag, veel mensen schijnen zo gewoon het land binnen te komen, maar ik voel er persoonlijk weinig voor. Ik houd niet zo van risico

Alvast bedankt voor jullie tijd!