J1 visum Traineeship en 2 year rule?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
bloemetje1234
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2019, 18:47

J1 visum Traineeship en 2 year rule?

Bericht door bloemetje1234 »

Hallo iedereen,

Ik heb al heel veel informatie van dit forum afgehaald. Waarvoor veel dank voor alle tijd die iedereen erin heeft gestoken :).
Wellicht heb ik nog niet goed genoeg gezocht op dit forum, maar ik kan geen recent topic vinden over de "Two year rule" en het J1 visum.

Even kort mijn verhaal:

Ik ben al een aantal jaren afgestudeerd (2014) en ga voor een jaar naar Amerika met een J1 visum voor een traineeship in de hotelbranche. Mijn interview zal binnen twee weken plaatsvinden (duimen dat ik mijn visum krijg, ben zeer gespannen voor het interview). Ik financier dit plan helemaal zelf (spaargeld en beetje support ouders waar nodig), maar ik krijg wel een maandelijkse vergoeding voor mijn traineeship ($1400 per maand).

Nu vroeg ik me af of ik onder de two year rule val met mijn visum? Ik kan begrijp namelijk niet helemaal waarop ze dit beoordelen, of je er wel of niet onder valt. Als ik eronder val, wat houdt dat dan precies in :)? Als ik er niet onder val, is er dan mogelijkheid om de trianeeship te verlengen?

Ik lees het graag, hartelijk dank voor jullie hulp! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer