J1 visum en ds-2019 wijziging (inkorten)

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Fritsjanzen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2019, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

J1 visum en ds-2019 wijziging (inkorten)

Bericht door Fritsjanzen »

Beste mensen,

Afgelopen maanden ben ik druk in de weer geweest met een j1 visum voor mijn stageplaats in de VS. Nu is het zo dat kort geleden ik van mijn stage adres kreeg te horen dat de stage ingekort word van 5 maanden naar 3 maanden. Ik zal de resterende maanden nu bij de Nederlandse vestiging van het bedrijf afmaken. Nu is het alleen zo dat ik op mijn visum en op mijn ds-2019 nog steeds de 5 maanden vermeld heb staan. Ik maak me nu een beetje zorgen over het inkomen van het land als het ds-2019 gewijzigd gaat worden en mijn visum dan langer geldig is als mijn ds-2019. Heeft iemand hier ervaring mee of weet hoe dit proces zal gaan verlopen? Ik heb nu contact opgenomen met mijn sponsor die verder gaan kijken naar de procedure. (Ik heb mijn vlucht geboekt in het begin van februari)

Mvg
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: J1 visum en ds-2019 wijziging (inkorten)

Bericht door goldenhills »

Ik begrijp niet helemaal waarom je je over het inkomen zorgen maakt. En wat bedoel je met "het inkomen van het land"?

Als je eerder stopt met je stage dan je J-1 / DS-2019 / I-20 / I-94 aangeeft, dan vervalt simpelweg je status, en moet je de VS uit, eventueel met een extra grace period (30 dagen bij een J-1). Dus als je terug naar NL gaat en daar geld verdient dan is dat gewoon als NL'se inwoner wonend en werkend in NL.
Fritsjanzen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2019, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: J1 visum en ds-2019 wijziging (inkorten)

Bericht door Fritsjanzen »

Hallo,

Ik heb gehoord dat als ik naar de VS reis mijn visum (logisch) en mijn DS-2019 moet laten zien. Op deze twee documenten staat mijn stage periode nog voor 5 maanden. Deze is zoals ik aangaf ingekort naar 3 maanden. Het zou dus kunnen dat ik bijvoorbeeld een nieuw DS-2019 krijg waarbij de nieuwe datums opstaan voor de 3 maanden stage. Maar het visum zal dus nog voor 5 maanden zijn. Hoeveel risico loop ik hierbij dat ze me bij de immigratie dienst op het vliegveld hierin geloven? Ik heb dan dus namelijk een visum langer dan mijn stage periode op dat moment. (Dat bedoel ik eigenlijk met het inkomen van het land. De immigratie dienst op het vliegveld in de VS).

Ik neem aan dat als ik een nieuw ds-2019 formulier krijg ik niet weer opnieuw een visum aan moet vragen voor de kortere periode van 3 maanden?
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: J1 visum en ds-2019 wijziging (inkorten)

Bericht door goldenhills »

Ah, nu snap ik het! Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat dit wel vaker gebeurt, en dat je het kan uitleggen als je inderdaad een nieuwe DS-2019 krijgt. Je verblijfsvergunning zal dan voor de dichtsbijzijnde datum zijn. Voor de zekerheid kun je het navragen bij de instantie die je een nieuw DS-2019 geeft.
Fritsjanzen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2019, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: J1 visum en ds-2019 wijziging (inkorten)

Bericht door Fritsjanzen »

Dankjewel voor je reactie! Zolang ik maar geen nieuwe visum aanvraag hoef te doen. Anders zal ik het niet redden met de beschikbare tijd vrees ik
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer