J1 Summer Work Travel Program

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
hiddeheijden
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

J1 Summer Work Travel Program

Bericht door hiddeheijden »

Hee Iedereen,

Ik ben nu al een tijdje bezig om er achter te komen hoe de J1 Summer Work Travel Program werkt. Ik heb een al bedrijf gevonden die mij wilt hebben voor de zomer maanden. Echter hebben zij ook niet super veel kennis over hoe een visa precies verkregen kan worden. Wanneer ik op google J1 Summer Work Travel invul krijg je enorm veel organisaties die je ermee kunnen helpen, echter zijn deze aardig prijzig en deze willen ook vaak voor jou een stage plek zoeken

Volgens mij is het enige wat ik nodig heb een sponsor organisatie. Klopt het dat alle potentiele organisatie die mij de juiste formulieren kunnen geven op deze website staan https://j1visa.state.gov/participants/h ... &state=any? Zo ja, met welke organisaties in de lijst heeft u toevallig goede ervaringen? Andere forumleden die al eerder dit process hebben doorlopen van dit type visa, hebben jullie misschien andere tips?


Ik hoor graag van jullie!!

Groeten,
Hidde
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: J1 Summer Work Travel Program

Bericht door ADE01 »

Op de .gov website staan de goedgekeurde bedrijven die een aanvraag kunnen indienen. Je bespaart geld om direct met 1 van die bedrijven contact op te nemen, maar het zal nog steeds veel tijd en honderden euro kosten. De lokale bedrijven uit de google resultaten zijn slechts tussenpersonen en rekenen daar geld voor. Even doorklikken op de websites van 1 van die bedrijven en vragen naar de kosten en wat voor informatie ze nodig hebben van jou en je werkgever.

Het eerste bedrijf uit de lijst geeft al een goed voorbeeld van het proces: https://dealwithaces.com/j1-participant-resource-page/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer