B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Bericht door NaomiVangestel »

Hi all

Hier viewtopic.php?f=10&t=73207 heb ik al heel mijn, paniekerig, verhaal gedaan.

Nu, kort: ESTA geweigerd voor een reden die ik mss nooit zal weten. Hiervoor altijd zonder problemen een ESTA gekregen en er is niet veranderd aan mijn leven/situatie. Nu ben ik mezelf aan het voorbereiden voor een B2 visum aan te vragen.

1 van de zaken die erbij staat is de volgende:

Dates of your last five visits or trips to the United States, if you have previously travelled to the United States. You may also be asked for your international travel history for the past five years.

Mijn eerste reispas heb ik indertijd afgegeven in het gemeentehuis en vergeten terug te vragen. Dateert ook al van voor 2014. Nu kan ik mijn laatste drie trips gemakkelijk terugvinden op mijn vorige reispas, maar de andere twee moet ik via Facebook fotos en checkin's proberen terugvinden.

Heeft er iemand ervaring met die vraag? En hoe erg is het als je niet de exacte data terugvindt/niet kan bewijzen wegens jaren geleden?

En als er iemand nog tips heeft voor het aanvragen van een B2 in België, dan mag je die zeker delen!

Nog een extra vraag: mijn contracten zijn allemaal in het Nederlands, werkgevers brief laat ik in het Engels opstellen, maar moeten die documenten vertaald zijn? Want mijn huisbaas is een hele vriendelijke man, maar hij gaat dit niet opstellen in het Engels, moet ik het dan best zelf laten vertalen of hoe werkt dit?
Laatst gewijzigd door NaomiVangestel op 06 jan 2019, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door Willem1 »

Kijk eens op https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search . Als je als bezoeker/toerist de VS bent binnengekomen, dan moet dat daar terug te vinden zijn.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door NaomiVangestel »

Hey Willem

Dankje voor je snelle reactie! Via die website heb ik de exacte data teruggevonden van mijn arrivals en departures die teruggaan tot en met 2014, dus mijn vorige reispas heb ik daar ingegeven. Maar ik heb mijn allereerste reispas niet meer dus ik kan helaas die website niet raadplegen voor de andere twee trips die ik probeer terug te vinden.

Nog een bijkomende vraag trouwens;

Met trip bedoelen ze hiermee de arrival en departure date, of ook de trips die je al dan niet in Amerika hebt gemaakt tussen je arrival en departure datum? Ik wil, indien nodig, zo volledig mogelijk zijn, maar het is niet zo gemakkelijk om alle gegevens van jaren terug te vinden.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door Dutchess »

Reizen binnen de VS (tussen je arrival & departure data) hoef je niet op te geven.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door Willem1 »

Heb je nergens meer een scan/kopie of anderszins de gegevens van je vorige paspoort? Dat zou jammer zijn - dan moet je je reisdata inderdaad proberen te reconstrueren op basis van wat je nog wel hebt.

Met een trip naar de VS bedoelen ze alleen wanneer je de VS bent binnengekomen en weer bent weggegaan. Alle reizen die je binnen de VS hebt gemaakt zijn niet relevant - en die moet je ook niet opnoemen, dat brengt alleen maar verwarring.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door NaomiVangestel »

Dutchess schreef:Reizen binnen de VS (tussen je arrival & departure data) hoef je niet op te geven.
Oke super, dankjewel. Dan stop ik die op te zoeken tot in detail.

Weet jij toevallig of het cruciaal is dat je de exacte data moet hebben? Zo weet ik van een trip in 2013 dat ik, waarschijnlijk, op 29 juli ben teruggevlogen maar ik ben niet 100% zeker.

En nog 1 vraagje; dit zijn (correcte) gegevens van 1 trip, waar ik ook even naar Toronto ben geweest, telt dit als 1 trip of 2 trips?

Ik ben van NYC naar LA gevlogen, dan van LA terug naar NYC, dan van NYC naar Toronto. En dan van Toronto terug naar huis, via NYC.

2014-09-29; New York City arrival
2014-10-12; New York City departure
2014-10-15; Toronto arrival
2014-10-15; New York City departure
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door NaomiVangestel »

Willem1 schreef:Heb je nergens meer een scan/kopie of anderszins de gegevens van je vorige paspoort? Dat zou jammer zijn - dan moet je je reisdata inderdaad proberen te reconstrueren op basis van wat je nog wel hebt.

Met een trip naar de VS bedoelen ze alleen wanneer je de VS bent binnengekomen en weer bent weggegaan. Alle reizen die je binnen de VS hebt gemaakt zijn niet relevant - en die moet je ook niet opnoemen, dat brengt alleen maar verwarring.
Ik heb in mijn mailbox vluchten gevonden !!! OEF. Ik mis nu nog maar 1'tje. Nog 1 vraagje, bij een bepaalde vlucht vloog ik van Orlando naar Brussel, met als tussenstop Atlanta. Dus in Atlanta verlaat ik dan de VS, dit is dan de locatie die ik moet ingeven? Just to be sure.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door Willem1 »

Ja, dan ben je (wat de US autoriteiten betreft) inderdaad vertrokken vanuit Atlanta.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika

Bericht door NaomiVangestel »

Willem1 schreef:Ja, dan ben je (wat de US autoriteiten betreft) inderdaad vertrokken vanuit Atlanta.
Bedankt voor de hulp Willem!
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Bericht door NaomiVangestel »

Nog een bijkomende vraag, al mijn contracten zijn, vanzelfsprekend in het Nederlands. Moeten die allemaal vertaald worden?

Dan wordt dit wel een serieuze dure extra kost. Ik kan ze ook zelf vertalen, of enkel de belangrijke stukken zoals bewijs van woonst; werk etc? Ik ga aan mijn werkgever ook een, Engelstalige, brief vragen die ze opstelt waarin er staat dat ik gewoon terug op mijn werk verwacht word na mijn vakantie van 10 dagen.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Bericht door Willem1 »

Nederlandse documenten hoeven niet vertaald. Het consulaat in Amsterdam accepteert Engelse en Nederlandse documenten.
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Bericht door NaomiVangestel »

Willem1 schreef:Nederlandse documenten hoeven niet vertaald. Het consulaat in Amsterdam accepteert Engelse en Nederlandse documenten.
Danku!!! Ik veronderstel in België dan ook in het Nederlands, het Frans en het Engels aangezien we twee landstalen hebben. Ok top.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Bericht door Old Faithful »

:offtopic: Is Duits (in de Oostkantons) niet ook een officiële taal?
Groet,

Old Faithful
NaomiVangestel
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 nov 2014, 21:15

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Bericht door NaomiVangestel »

Old Faithful schreef::offtopic: Is Duits (in de Oostkantons) niet ook een officiële taal?
ha ja, klopt. Dus drie officiële talen, was Duits vergeten. Maar good to know. Ik heb mijn aanvraag ondertussen ingediend dus nu afwachten tot ik een afspraak kan maken en het interview.
neuberben
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2011, 15:59

Re: B2 Visa: laatste vijf trips naar Amerika + documenten vertalen?

Bericht door neuberben »

Hoe is dit voor jou gelukt destijds?

Ik heb volgende week m'n interview, ben benieuwd naar je ervaring... Wat had je uiteindelijk bij? Wat heb je moeten tonen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer