certificate program, werk & visa

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
marryd
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2018, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 2

certificate program, werk & visa

Bericht door marryd »

Hi Amerika Kenners, wat leuk dat jullie zo'n uitgebreid forum hebben met zoveel informatie, super :thumbup:
ik ben een newbie op dit forum en op zoek naar informatie, hopelijk kunnen jullie mij een stapje verder helpen.

Ik wil graag een certificate program van 2 a 3 maanden volgen in Los Angeles. Naast het certifcate program wat ik wil volgen is er tijd over om te werken (hoeveel uur p week dat precies is, is nog onbekend en wil ik navraag naar doen) en om het certificate program te bekostigen zou dat natuurlijk erg fijn zijn. Ik ben freelance UX Designer in Nederland en zou bijv. voor een Nederlands bedrijf kunnen werken vanuit LA. Mag dit? en wat zijn de regels daarvoor?

En of is er een mogelijkheid om voor een Amerikaans bedrijf in LA te werken voor ca 20 uur p week en wat voor type VISA heb je daarvoor nodig? en mag dit uberhaupt?

Mocht iemand een leuk bedrijf weten waarbij ik remote kan werken & of connecties hebben in LA welke mij verder zouden kunnen helpen dan houd ik mij graag aanbevolen :D. Mijn eternal thanks en mocht ik iets voor iemand anders kunnen betekenen dan hoor ik het graag.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: certificate program, werk & visa

Bericht door Hockey »

@marryd, jouw plan is niet mogelijk. Er bestaat geen visum voor 3 maanden partime werken in de VS. De opleiding kan wellicht wel met een visum, en dat visum bepaalt of je on campus zou kunnen werken. Doch, dan is van belang te weten waar je precies de opleiding gaat doen en welk visum er benodigd is voor die opleiding.
marryd
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2018, 18:05
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: certificate program, werk & visa

Bericht door marryd »

@Hockey dank voor je info :thumbup: , ik ga het opleidingsinstituut benaderen voor meer info over de opleiding en de mogelijkheden daar.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: certificate program, werk & visa

Bericht door Hockey »

@marryd, geef ze duidelijk aan dat jij een international student uit Nederland bent en die opleiding wil volgen, en dus geen enkel idee hebt aangaande de visa vereisten. De (meeste) universiteiten hebben een international office die met dit soort vragen ervaring heeft.
Nog wel de tip om je nog niet in te schrijven en dat pas te doen als alles volledig duidelijk is.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: certificate program, werk & visa

Bericht door goldenhills »

Kijk bijvoorbeeld eens hier:
https://iss.washington.edu/employment/f1-employment/
Dat geeft algemeen nuttige informatie, en is een goed voorbeeld van de informatie die je van een international student office mag verwachten. Er zijn veel opleidingen, zeker de kleinere, die geen flauw idee hebben van de regels. Maar zonder de juiste papieren kom je het land niet in, en mag je zeker niet werken.

Voor wat jij wilt lijkt een opleiding + internship de beste oplossing, maar dat moet het opleidingsinstituut wel aanbieden voor internationale studenten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer