Support Affidavit voldoende voor F1?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Gonca
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2018, 20:57

Support Affidavit voldoende voor F1?

Bericht door Gonca »

Beste leden,

Ik ben een afgestudeerde master student en ik wil graag een certificate program volgen in data analysis in UCLA om mijn kennis verder te ontwikkelen in het veld van data-analyse. Doordat ik nog niet werk heb ik niet voldoende in mijn eigen bank, maar ik heb wel een sponsor affidavit die alles voor mij gaat betalen en die ook genoeg op de bank heeft om mij te kunnen financieren.
Mijn vraag aan jullie is denken jullie dat een support affidavit met zijn bank statements van de afgelopen 6 maanden voldoende is voor mijn F1 studenten visum interview?

Bedankt voor jullie hulp alvast!
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 491
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Support Affidavit voldoende voor F1?

Bericht door Nagini »

Met een affidat of support en bewijs moet jij bewijzen dat je sponsor jouw in je hele levensonderhoud en studiekosten kan voorzien tijdens je onderwijsperiode.

[edit] ik vond dit: http://international.uclaextension.edu/ ... plication/
Dit is volgens mij de enrollment informatie voor buitenlanders die aan de UCLA een certificate willen halen. Daar staat:
"A Financial Certification, such as a bank statement or bank letter, declaring you have a minimum of $26,300 USD, or equivalent, to cover your school and living expenses for a year. If you have dependents, please make sure the financial certification includes those amounts. If a sponsor is providing the money for you, please submit Affidavit of Support from them and their bank statement or bank letter."

Oof. Dat is niet mals. Heeft je sponsor veel meer dan het gevraagde bedrag op een bank rekening? Dan geen probleem. Houd er wel rekening mee dat als je sponsor geen directe familie van je is, er ook meer vragen kunnen komen.
Gonca
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2018, 20:57

Re: Support Affidavit voldoende voor F1?

Bericht door Gonca »

Ik wilde hier even komen en meedelen dat mijn F1 visum is goedgekeurd!! Het was helemaal geen moeite met de sponsor! Het is gewoon tijdens zo'n gesprek heel belangrijk voor de ambtenaren dat het gewoon klopt wat jij gaat doen in de VS en dat er ook die garantie is dat je terugkomt. Een aansluitende studie, of een studieprogramma die goed past in het kader van wat je al hebt gedaan en jouw relaties met Nederland zijn het belangrijkste! Zij hebben mij alleen gevraagd hoe ik het ga betalen, ik liet de sponsor brieven zien en het was goed! Dus bij deze!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer