Afspraak consulaat

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Afspraak consulaat

Bericht door Kim1009 »

Hoi allemaal!

Waarschijnlijk is deze vraag al eerder geweest, maar om mezelf gerust te kunnen stellen, vraag ik het toch haha!

Aanstaande dinsdag (25-9) heb ik een afspraak op het consulaat (voor een J1 visum). Nu lees ik meerdere verhalen op het forum en Facebook over het meebrengen van telefoons en/of tassen. Mag ik wel gewoon een handtas meenemen de papieren en portemonnee in te bewaren? En mijn telefoon uiteraard zodat ik die gewoon kan gebruiken voor het openbaar vervoer (checken van vertraging en welk spoor etc)?

Ik was van plan om dan maar gewoon een kluisje te huren op Amsterdam CS, alhoewel mij dat ook niet echt een gerust gevoel geeft haha.

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)
September 2017 - San Francisco - Caldwell/Boise (ID) - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - Sequoia - San Francisco

Oktober 2018 - 2019 - Colorado & Wisconsin
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 mar 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afspraak consulaat

Bericht door newyorkgirl »

Volgens mij kan je een lijst terugvinden op de website van het consulaat met regels waaraan je je moet houden bij een bezoek. Ik zou je daar gewoon aan houden en niet denken dat het wel los loopt.

Ik was er vier jaar geleden voor een studentenvisum en ik had ook een handtasje mee maar geen telefoon. Volgens mij mag je nu wel met een smartphone naar binnen. Ik weet niet meer of er speciale afmetingen voor tassen gelden maar ik zou dan eerder kiezen voor een kleine handtas dan een goedgevulde, grote rugzak. Succes!

Zorg dat je op tijd bent! Ik was er een half uurtje voordat ik mijn afspraak had en ging met een groep mensen mee en had uiteindelijk eerder mijn afspraak. Volgens mij verzamelen ze eerst een aantal mensen en dan gaan de deuren open. Die indruk kreeg ik destijds. Uiteindelijk was ik met 20 minuten buiten en dat hielp enorm tegen de zenuwen.
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afspraak consulaat

Bericht door Kim1009 »

Dankje voor je reactie! :)

Op de website staat inderdaad dat je wel een telefoon mag nemen, maar Bluetooth moet uitstaan. Ondanks dat dit op de website staat, heb ik alsnog dingen gelezen dat het niet helemaal oké was.

Misschien inderdaad een kleine handtas voor sleutels eb portemonnee meenemen. En dan de papier maar bij de hand houden in een envelop ofzo!
September 2017 - San Francisco - Caldwell/Boise (ID) - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - Sequoia - San Francisco

Oktober 2018 - 2019 - Colorado & Wisconsin
Kim1009
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Afspraak consulaat

Bericht door Kim1009 »

En ben inderdaad van plan om zeker een half uur van te voren aanwezig te zijn! Ben iemand die liever een half uur te vroeg is, dan precies op tijd of net te laat. Helemaal als ik met het openbaar vervoer reis!
September 2017 - San Francisco - Caldwell/Boise (ID) - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - Sequoia - San Francisco

Oktober 2018 - 2019 - Colorado & Wisconsin
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Afspraak consulaat

Bericht door Galapogos »

Op tijd komen lijkt me een goed idee, al is de kans groot dat je alsnog een hele tijd buiten in de rij staat te wachten voor je naar binnen mag. Wij stonden volgens mij zeker een uur in de rij voordat we naar binnen mochten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer