(!spoed!) geen consulaat afspraak

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
nostalgia
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

(!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door nostalgia »

Hoi allemaal!

Ik regel voor mijn moeder, die een Chinees paspoort heeft, haar visumaanvraag. Ze is 3 jaar geleden ook al naar Amerika gereisd met een goedgekeurd B-2 visum, dit echter geregeld via een reisbureau. Haar paspoort, inclusief visum, is ze verloren geraakt, dus vandaar een nieuwe aanvraag.

DS-160 formulier ingevuld, application fees betaald.
Vandaag de instructies gekregen om haar paspoort per koerier naar het consulaat in Amsterdam te versturen voor een B-2 visum. Ik heb echter geen uitnodiging om een afspraak bij het consulaat te maken gekregen.
Hoeft zij niet meer op interview? Is het verzenden van de documenten per koerier een vervanging voor het interview? Aangezien ze al eerder een B-2 visum voor haar goedgekeurd hebben.

Wat waren de stappen die jullie moesten ondernemen na het betalen van de application fees? Wordt er gewoonlijk gevraagd om de documenten per koerier te verzenden? Ik kan dus ook vreemd genoeg geen afspraak maken op de site, geen idee of dit zo hoort.

Ik heb oude topics al doorzocht, maar mensen met hetzelfde probleem kwamen er niet uit.
Weet iemand meer?

Alvast bedankt!
lcyerbanga3
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mei 2018, 19:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: (!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door lcyerbanga3 »

Hoi,

Ik zie hier het probleem niet van :) Scheelt wat gedoe

Toen ik mijn B2 visum had aangevraagd kreeg ik na betaling een bevestigsmail. Ik kon via een eerdere mail een account aanmaken en op die account kon ik mijn gegevens invoeren en een afspraak maken.

Ik kan het niet meer terugvinden maar ik zag ergens dat kinderen onder 14 en volwassenen boven 65 niet naar een interview moesten. Misschien is dit bij uw moeder het geval?

Volgens mij is het feit dat ze eerder een b2-visum heeft gekregen niet een reden voor de Amerikanen om haar niet op een interview uit te nodigen. Maar het is niet altijd even duidelijk hoe dat werkt...

Hopelijk heb ik zo je vragen beantwoord en ik wens je moeder alvast een fijne reis!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: (!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door bedeve »

nostalgia schreef: Vandaag de instructies gekregen om haar paspoort per koerier naar het consulaat in Amsterdam te versturen voor een B-2 visum. Ik heb echter geen uitnodiging om een afspraak bij het consulaat te maken gekregen.
:thumbup: :clap:

whats your issue ??
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: (!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door roelb »

Ik vermoed dat ze in haar huidige paspoort gewoon een nieuwe afdruk krijgt van het huidige visum, geen nieuw visum.

Dat jouw moeder haar paspoort, met de afdruk van het visum, is kwijtgeraakt betekent natuurlijk niet dat het visum ook vervallen is.
nostalgia
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2018, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: (!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door nostalgia »

lcyerbanga3 schreef:Hoi,

Ik zie hier het probleem niet van :) Scheelt wat gedoe

Toen ik mijn B2 visum had aangevraagd kreeg ik na betaling een bevestigsmail. Ik kon via een eerdere mail een account aanmaken en op die account kon ik mijn gegevens invoeren en een afspraak maken.

Ik kan het niet meer terugvinden maar ik zag ergens dat kinderen onder 14 en volwassenen boven 65 niet naar een interview moesten. Misschien is dit bij uw moeder het geval?

Volgens mij is het feit dat ze eerder een b2-visum heeft gekregen niet een reden voor de Amerikanen om haar niet op een interview uit te nodigen. Maar het is niet altijd even duidelijk hoe dat werkt...

Hopelijk heb ik zo je vragen beantwoord en ik wens je moeder alvast een fijne reis!

Het scheelt eigenlijk inderdaad een hoop gedoe. Ik vreesde alleen dat het de bedoeling was dat ze pas op interview mocht komen als ze de documenten per koerier had verzonden.
Maar nu ben ik er iets meer zeker van dat ze gewoon een nieuwe afdruk krijgt van het huidige visum. :D
Super bedankt voor jullie antwoord!
benthedore
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2020, 12:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: (!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door benthedore »

Hoi,

Ik vraag me af wat de procedure is nadat je je paspoort naar de ambassade hebt verzonden. Krijg je bericht van goedkeuring als ze je paspoort hebben ontvangen? Of staat de Mikropakket service een paar dagen erna op je stoep met je paspoort incl visum?
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: (!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door Whitestreet »

Het laatste (in ons geval), deze krijg je gewoon thuisgestuurd :)
2018 Florida / 2019 Westkust
Syndicate9856
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2020, 09:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: (!spoed!) geen consulaat afspraak

Bericht door Syndicate9856 »

Ik heb hier eigenlijk ook een vraag over. Ik heb afgelopen zaterdag, 7 maart, alle papieren per post opgestuurd naar Mikropakket. Deze ontvingen dat pas dinsdag en hebben het bij het Amerikaanse consulaat afgeleverd gister (woensdag 11 maart).

Als ik inlog op de US visa provider staat de status nog steeds op "Send Documents". Ik heb al een paar keer Mikropakket gebeld, maar zij sturen geen bevestiging óf mijn paspoort en papieren zijn afgeleverd op het consulaat. Hoe zijn de ervaringen hier met het vernieuwen van een visum?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer