Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Nope
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2018, 23:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door Nope »

Pete.Z schreef:Niet om lullig te doen, maar ik vraag me soms echt af waarom ik nog reageer.
Hoezo dat?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door mtl »

Heb je nou je esta al aangevraagd?
Nope
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2018, 23:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door Nope »

Ik ben nu van plan inderdaad esta aan te vragen. Zo gauw als ik goedkeuring heb zal ik het jullie zeker even laten weten. Maar de esta goedkeuring ben ik niet zo bang voor dat ik die niet krijg. Het spannendste zal volgend jaar april zijn wanneer we de reis gaan maken. In iedergeval super bedankt allen voor jullie input, wordt erg gewaardeerd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door Marcopstal »

Wat zou daar nu spannend aan zijn, tenzij je daar aan de immigratie zelf zaken uit je botten gaat slaan.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 22 jul 2018, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Nope
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2018, 23:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door Nope »

Marcopstal schreef:Wat zou daar nu spannend aan zijn, tenzij je daar aan de immigratie zelf zaken ui je botten gaat slaan.
(Iets uit je botten slaan) Vlaams voor het Nederlandse woord ` flauwekul vertellen`

Haha moest het even opzoeken. Nee ik ben niet van plan er mee te gaan ‘te koop lopen’

Als ik niet was gewaarschuwd dan was ik nu ook niet zo schijterig geweest. Alleen iedereen snapt dat als je daar aan de grens staat en het blijkt wel een probleem, je aangevraagde vakantiedagen, kosten gemaakt voor vlucht en huur camper dan zeer sneu zijn.

Buiten dat om is er zoals jullie zelf allemaal al aangaven weinig reden aan te nemen dat ik er niet in kom en je mogelijk alleen maar argwaan creeert wanneer je een visum gaat aanvragen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door roelb »

Maak je nu niet druk. Aan de grens is een CBP officer sowieso helemaal niet geinteresseerd in al die eligibility dingen.

Het enige wat ze met een paar vragen proberen uit te vinden is, zoals ik hierboven al aangaf, (a) ben je een overstay/illegal immigratierisico en (b) is er een risico dat je gaat werken of andere zaken gaat doen die niet mogen onder het VWP.

Vragen die je kunt verwachten zijn gewoon algemeen je komt doen (vacation), hoe lang je in de VS blijft en wat voor werk je doet. Soms zijn de vragen heel zakelijk van toon, soms knoopt een CBP officer een gezellig babbeltje aan, het ligt een beetje aan de persoon. En als ze tevreden zijn dat zowel (a) als (b) hierboven niet van toepassing zijn dan zetten ze een stempel, krabbelen ze de datum over 90 dagen in die stempel, krijg je je paspoort terug met vermelding "Welcome to America".
Nope
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2018, 23:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door Nope »

Ik heb in iedergeval een goedkeuring op de ESTA ontvangen. Iemand verder nog tips waar je als onervaren USA reiziger niet snel aan zou denken?
Nogmaals bedankt iedereen!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door roelb »

Ik denk dat alle denkbare tips wel te vinden zijn op het forum.

Maar zolang je op pad gaat met paspoort, rijbewijs en 2 credit cards (always carry a backup) kun je je overal ter wereld wel redden..

Handigheidjes waar je wellicht niet direct aan zou denken:

- ANWB lidmaatschap (pasje met "Show Your Card" logo) geeft recht op AAA discount bij hotels, maar soms ook voor andere zaken. AAA rate is altijd flexibel (annuleerbaar, geen aanbetaling) en vaak 10% goedkoper dan de gewone rate bij hotelketens zoals Choice, Hilton, Marriott, etc. Voor autohuur heb je bij Hertz ook een interessante korting met de ANWB CDP (kortingscode).

- Neem een tweede creditcard mee. Met name door banken uitgegeven Mastercards hebben lage bestedingslimieten en worden nogal eens geblokkeerd als je je kaart opeens veel gaat gebruiken in het buitenland. Contact met de kaartuitgever is bij die kaarten ook vaak lastig en als je dan net je huurauto wilt ophalen of wilt inchecken in een hotel heb je echt een probleem. Neem bijvoorbeeld een Amex erbij, dat kan in ieder geval het eerste jaar gratis (even een referal van een bestaande kaarthouder vragen) en je krijgt ook nog een hoop extra's erbij.

- Wil je internet? Koop een prepaid kaartje, van AT&T of van T-Mobile. Kan in een willekeurige Walmart, of bij een winkel van de telco. De eerste heeft ruimere dekking. Let op dat met name oudere telefoons wel eens beperkte ondersteuning kunnen hebben voor de in de USA gebruikte 4G frequenties. Andere opties zijn verkopers zoals Arieli die je per post de SIM kaart vooraf al toesturen.

- Auto huren: direct op de websites van de verhuurders, maar geef wel aan dat je de Nederlandse nationaliteit hebt. Anders krijg je een tarief gericht op amerikanen zonder verzekeringen (huurauto's zijn vaak gedekt via de eigen autoverzekering). Tarieven voor buitenlanders zijn wel altijd inclusief die verzekeringen (CDW en/of LDW - casco dekking en SLI en/of EP - aansprakelijkheid jegens derden). Er is geen eigen risico. Aanbetalingen of vooruitbetalingen zijn niet nodig en annuleren kan tot het moment van ophalen, of zelfs daarna. Kom je niet, dan vervalt de reservering. Boek je toch via een tussenpersoon, houd dan rekening met strictere annuleringsvoorwaarden, een aanbetaling en koop nooit de extra dekkingen die zo'n tussenpersoon je aanbiedt. Nergens voor nodig in de USA. Let, zeker als je bij Budget/Fox/Thrifty huurt, goed op een all-in toltoeslag. Eigenlijk is dat nooit voordelig. Beste is sowieso gewoon tol contant (of in sommige gevallen online) afrekenen en niet via de verhuurder laten lopen.

Voor de rest: spit het forum eens door..
Nope
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2018, 23:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rijbewijs ingevorderd geweest ESTA of visum?

Bericht door Nope »

Wauw goeie tips! Ga ik inderdaad even doen. Bedankt Roel :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer