Studie visum, hoe vaak achter elkaar??

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Studie visum, hoe vaak achter elkaar??

Bericht door Almere vak V »

Vraag??

Dochter van een collega heeft een jaar high school gedaan in Amerika. Slecht idee, want ze wil niet meer terug...

Ze zal toch terugmoeten want haar visum loopt af. Nu heeft ze bedacht dat ze volgend jaar nogmaals een jaar high school wil doen. Kan dit?? Kan je 2 keer achter elkaar een studie visum krijgen voor een jaar?? Ik kan het zo snel niet gevonden krijgen. Wellicht zijn er hier ervaringsdeskundige(n)...

Dank voor het meedenken!!
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Studie visum, hoe vaak achter elkaar??

Bericht door babarage »

Zolang de student verblijft aan een school die de benodigde papieren mag verstrekken (en als ze aan haar huidige school blijft zal dat wel want die mochten dat de eerste keer ook) en ze blijft voldoen aan de eisen (minimaal aantal uren) dan mag het probleemloos. Een hogeschool kan iemand echter maar zo lang aanhouden natuurlijk. Daarna zal ze naar een college moeten gaan omkijken.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Studie visum, hoe vaak achter elkaar??

Bericht door Almere vak V »

Top!! Dank je wel!

Aan college wordt gewerkt. Op deze manier heeft ze een jaar extra om te realiseren.
LiesvV
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2018, 13:05
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Studie visum, hoe vaak achter elkaar??

Bericht door LiesvV »

Dit ligt ook een beetje aan het type visum wat ze heeft gebruikt bij haar eerste High School jaar (J1 of F1 visum). En natuurlijk ook aan de leeftijd met betrekking tot afronden van de opleiding en of de high school inderdaad bevoegd is vanuit de overheid hiertoe.

College is als ze technisch haar opleiding heeft afgerond vaak een beter alternatief dan een 2e jaar High School.

Mocht u wat meer advies willen daarover raad ik sterk aan informatie in te winnen via Information Planet. Hebben mij ook zeer goed geholpen met studie en visum advies in Amerika.
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Studie visum, hoe vaak achter elkaar??

Bericht door ANY »

Dochter van een collega heeft een jaar high school gedaan in Amerika. Slecht idee, want ze wil niet meer terug...
We zijn 6 keer host-family geweest voor leerlingen van verschillende landen voor hun highschool jaar. Wat ze met elkaar overeen hadden, was dat ze allemaal niet meer terug wilden. :) Een ervan heeft er zelfs heel veel voor gedaan om te kunnen blijven, zoals examen en aanmeldingen voor privéscholen. Dat was toen de enige manier om te kunnen blijven. Is overigens niet gelukt, en ik vond dat dat ze er veel tijd en stress mee gehad heeft.

Dat afscheid nemen is moeilijk, en het terug in het thuisland aanpassen ook, is allemaal onderdeel van de uitwisselingservaring. Ik zou ook zeggen probeer later een jaar college in de VS te doen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer