Amerikaanse ID-kaart

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Apper
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2018, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 50

Amerikaanse ID-kaart

Bericht door Apper »

Ik heb een vraag namens mijn vader.
hij heeft een eigen huis in Texas. deze bezoekt hij 2 maal per jaar.

Hij heeft een visum type B1/B2. geldig tot 2021
voor veel zaken zoals verzekeringen etc. is hij een Amerikaanse ID-Card nodig
met zijn visum b1/b2 krijgt hij telkens een ID-Card die maar 6 maanden geldig is.

Als hij in Amerika is en zo'n ID-kaart aanvraagt krijgt hij hem meestal pas als ze alweer terug naar Nederland gaan.
en als ze de volgende keer weer naar Amerika gaan dan is de kaart vaak alweer verlopen.

hij wil graag een ID-Card die langer geldig is, +/- 2 jaar.
Volgens één van de mensen daar in Amerika moest hij een employment authorization card I-766 hebben.

dit zegt mij verder niks, enig idee hoe je hier aan komt of weten jullie een betere oplossing?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: Amerikaanse ID-kaart

Bericht door Dakloze »

Hij kan proberen om in California zo'n illegalen-rijbewijs te halen....
--
I route, therefore you are.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Amerikaanse ID-kaart

Bericht door hemmie »

Als ik op de website van DPS Texas kijk kun je alleen een ID-kaart of rijbewijs krijgen voor de duur dat je bent toegelaten, voor een B-visum dus max. die 6 maanden. Ik denk niet dat er in TX een andere mogelijkheid is, en een andere staat zal ook niet lukken denk ik, aangezien je daar geen proff of address hebt.
Terug in Texas!
Fellow2012

Re: Amerikaanse ID-kaart

Bericht door Fellow2012 »

Dakloze schreef:Hij kan proberen om in California zo'n illegalen-rijbewijs te halen....
Aan deze reactie heeft de TS niet zoveel aan. Hij is immers niet illegaal in Amerika. Bovendien zijn er voorwaarden voor het behalen van zo’n rijbewijs zoals het bewijzen dat men in California woont. Echter, en veel belangrijker, dat rijbewijs mag absoluut niet gebruikt worden als identiteitskaart. Het is enkel om er mee te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer