Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELP: Spoedaanvraag visum B2

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Monikaatje
Amerika-newbie

HELP: Spoedaanvraag visum B2

Bericht door Monikaatje »

Oke. Groot probleem.
2 mei vliegen mijn vriend en ik naar Texas.

(Waarom? Ik ben in 2007 naar Texas geweest op uitwissing (bijna een jaar lang).
Wij gaan nu op vakantie naar Mexico en gaan daarvóór vijf dagen naar Texas om mensen te zien en leuke herinneringen te maken.)

ESTA visa waiver is afgewezen ivm eerste vraag waar ik ja op had geantwoord (omdat depressie).
Visum B2 aanvraag begonnen, daar stond dat eerste mogelijkheid 3 mei is voor een afspraak bij ambassade.
Dit gaat dus niet werken.

Ik ben bereid een spoedaanvraag in te dienen, echter ben ik bang dat deze afgewezen wordt omdat ik er voor vakantie heen ga en het dus misschien niet dringend genoeg is.

Please HELP! Wat kan ik nu doen? Iemand ervaringen met spoedaanvraag visum? Alle hulp en tips zijn welkom.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: HELP: Spoedaanvraag visum B2

Bericht door roelb »

Je kunt de belgische route proberen.. Dus bij de ambassade in Brussel. Zie andere topics hier.

En als dat niet lukt dan ben ik bang dat je maar beter alvast kunt nadenken over het zo snel mogelijk annuleren van de zaken in Texas voor zover dat nog refundable is en kijken of je via een andere route in Mexico kunt komen (AM vliegt AMS-MEX rechtstreeks).

En voor iedereen die dit topic toevallig ziet: Vul nooit "ja" in bij een van de eligibility vragen bij een ESTA aanvraag. Er zijn maar twee opties:

1. je hebt de vraag verkeerd begrepen en je antwoord moet "nee" zijn
2. het antwoord zou daadwerkelijk "ja" moeten zijn: dan wordt de aanvraag per definitie afgewezen en heeft het dus geen zin om hem te doen. Zonde van het geld, je kunt dan beter direct een visum aanvragen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het valt me ook wel op dat er de laatste tijd vrij veel van dergelijke voorvallen zijn.

Wie op één van de vragen "JA" antwoord is er zowiezo aan voor de moeite. Dus wie echt twijfelt, informeer je dan eerst want zodra je de aanvraag hebt gedaan en deze wordt afgewezen dan is er geen weg terug !!!!

In dit geval, een depressie, zie ik niet in waarom er "JA" had moeten geantwoord worden.

Je kan dus nu maar drie zaken proberen:

1) proberen een spoedprocedure te krijgen
2) proberen via België
3) de reisplannen aanpassen

Een andere oplossing is er echt niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Monikaatje
Amerika-newbie

Zoals het er nu uitziet skippen we het hele USA-gedeelte.
Scheelt een hoop stress.

Iets meer geld kwijt en dan langer in Mexico vakantie vieren!
Monikaatje
Amerika-newbie

Dit bericht kan gesloten worden... I don't know how! :?

PS bedankt voor jullie reactie!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Let wel op dat je dan dus via een route van en naar Mexico moet vliegen die niet via de USA loopt. Ook als je slechts een connectie hebt in de USA zul je een visum nodig hebben.

Volgens mij heb je niet al te veel opties, alleen KLM of AeroMexico vliegen AMS-MEX direct. Alle andere routes lopen via de USA. Wellicht is er nog een optie via Canada mogelijk. Air France vliegt vanaf CDG ook direct naar Mexico city.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Het lijkt me dat TUI ook op Cancun vliegt. En dat is dan met een stop op Cuba zo uit mijn hoofd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ah, ja, vakantie-airlines zijn er natuurlijk ook nog, Google flights slaat die, net als ik, over.

Maar sowieso, aangezien het vertrek op 2/5 gepland was vermoed ik dat er al tickets waren. In dat geval is het natuurlijk logisch om die als uitgangspunt te nemen, heb je in ieder geval de waarde van dat ticket, minus de change fee, nog over. Als dat ticket binnen Skyteam geboekt was dan zijn er dus opties met KLM, AM of AF. Binnen Oneworld is er wellicht een optie LHR-MEX met BA. Binnen Star Alliance FRA-MEX met LH. Maar goed, dan zijn er vaak ook nog reissue voorwaarden waardoor niet elke vlucht binnen de alliantie een optie is. Maar allemaal speculatie, we weten immers niet waar de OP geboekt had en welke fare rules er van kracht zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer