Jaar bij oudtante wonen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
susanamerica
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Jaar bij oudtante wonen

Bericht door susanamerica » 08 apr 2018, 12:56

Hallo! Ik ben nu 13, doe VWO en ik wil al heel lang een semester in Amerika naar High School, het liefst op mijn 16e. Ik heb ik New York een (best jonge, haha) oudtante wonen die al jaren zegt dat ik daar altijd welkom ben voor hoelang ik ook wil. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om dus een half jaar in New York te gaan wonen en daar naar school te gaan zonder organisatie. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt! :D

babarage
Amerikakenner

Re: Jaar bij oudtante wonen

Bericht door babarage » 08 apr 2018, 16:16

Grootste horde is het visum. Je moet daar een school vinden die jou als leerling wil aannemen en bevoegd is de juiste papieren te verstrekken waarmee je hier in Nederland het visum kunt aanvragen. Dat is iets wat je oudtante zou moeten uitzoeken voor je. Het kan wel.

Een organisatie regelt dat allemaal soepeler en geeft ook begeleiding voor en tijdens de uitwisseling. Das kan een voordeel zijn. Maar ja, ik ben bevooroordeeld want ben vrijwilliger bij een stichting die uitwisselingen organiseert zeg ik er gelijk eerlijk bij. Bij ons, en denkelijk ook de commerciële collega’s, is een direct placement ook mogelijk. Dan regelen wij het visum etc maar wordt je geplaatst in het gezin waar je zelf mee komt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer