ESTA aanvraag - staatsburger vragen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
geennaam
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

ESTA aanvraag - staatsburger vragen

Berichtdoor geennaam » 02 apr 2018, 23:53

Hoi allemaal!

Ik ben momenteel bezig met het aanvragen van een esta visum voor mijn moeder en ik, en liep ik bij deze vragen vast:

1. Is aan u ooit door enig ander land een paspoort of nationaal identiteitsbewijs afgegeven om te reizen?(Indien u het documentnummer en/of vervaldatum niet weet, vul dan “UNKNOWN” in)

2. Bent u momenteel een staatsburger of ingezetene van enig ander land?

3. *Bent u ooit staatsburger/ingezetene geweest van enig ander land?

Ik ben zelf geboren en getogen in Nederland, dus ik zal bij elk van die vragen nee invullen (alhoewel ik ook een ID kaart heb van Marokko).
Mijn moeder is geboren in Marokko en heeft daar natuurlijk een tijdje gewoond. Zij heeft wel gewoon een Nederlands paspoort en nationaliteit (al jaren). Zij heeft tevens een Marokkaans ID kaart (geen paspoort). Wat moet ik voor haar bij deze drie vragen invullen? Als ik bij de 3e vraag ja invul, dan moet ik ook de gegevens bij vraag 1 invullen denk ik..

Alvast bedankt! :)

tobitronics
Amerika-newbie

Re: ESTA aanvraag - staatsburger vragen

Berichtdoor tobitronics » 03 apr 2018, 00:30

Het is heel simpel: je kunt staatsburger zijn van een land zonder daar ooit te hebben gewoond. Er geldt dus voor jullie beiden dat jullie bij deze vragen in moeten vullen dat jullie ook Marrokaans staatsburger zijn, dus ja op vraag 1 en 2. Jullie vullen beide het documentnummer van jullie Marokkaanse ID in bij vraag 1.

Vraag 3 is voor als je naast je NL en Marokkaanse staatsburgerschap nóg een staatsburgerschap hebt (gehad)

stormbreaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Berichtdoor stormbreaker » 03 apr 2018, 12:21

Heb je een CIN nummer? En sta je in het bevolkingsregister van Marokko?

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Pete.Z » 03 apr 2018, 16:40

Als jij een id hebt van Marokko, moet je natuurlijk ja antwoorden op die vragen, let daar wel op.
Ik weet niet hoe groot de kans is dat ze er achter komen, maar officieel ben je dus staatsburger van Marokko ook.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht