Problemen aanvraag DS 160

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Problemen aanvraag DS 160

Bericht door babasje »

Beste allemaal,

ik heb een probleem met de visa aanvraag DS 160 (in Iran geweest in 2014 als tourist). Bij het voorbeeld op de website komt er na de vraag present work, ook nog previous work en additional, echter bij mij komt alleen present work naar voren en de andere twee niet. Omdat in het voorbeeld hier ook gevraagd wordt naar onder andere je reiservaring over de afgelopen 5 jaar vind ik het vreemd dat ik deze vraag niet krijg. Ben ik iets vergeten in te vullen of heb ik iets niet correct aangevinkt?

ik vraag een B2 visum aan.

ook worstel ik met de vraag over adres in USA omdat ik zelf ga rondreizen met een backpack en ik niets wil boeken voordat mijn visum is goedgekeurd weet ik niet goed wat ik moet invullen hier. heb nu ingevuld bij adres dat dit nu nog niet bekend is. ook bij us contact heb ik zoiets vermeld.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

alvast bedankt.
Barbara
Gast

Re: Problemen aanvraag DS 160

Bericht door Gast »

Hoi Barbara, welkom op het forum. Kun je allereerst aangeven waarom je een B2 visum wil aanvragen en niet op een ESTA wil reizen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Problemen aanvraag DS 160

Bericht door hemmie »

@Terpies, dat staat er, vanwege bezoek aan Iran in 2014.
Terug in Texas!
Gast

Re: Problemen aanvraag DS 160

Bericht door Gast »

hemmie schreef:@Terpies, dat staat er, vanwege bezoek aan Iran in 2014.
Ohh.. oke...overheen gelezen... :o :blink:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Problemen aanvraag DS 160

Bericht door Galapogos »

Mijn vriendin en ik hebben in 2016 ook een visum (B1/2 in ons geval) moeten aanvragen ivm een vakantie in Iran. In ons geval kreeg ik niet exact dezelfde vragen als mijn vriendin voorgeschoteld in het DS160-formulier, en ook niet exact dezelfde vragen als in het voorbeeld op de website. Ik denk dus niet dat je iets bent vergeten.

Bij het adres in de VS zou ik het adres gebruiken van het hotel waar je voornemens bent de eerste nacht in de VS te verblijven als je visum wordt goedgekeurd. Dat hebben wij ook gedaan. Uiteindelijk hebben we overigens toch in een ander hotel overnacht. Als je het prettig vindt om alvast iets te boeken dan kan dat natuurlijk. In de VS kun je heel vaak kosteloos annuleren tot een dag voor aankomst.

Met de zoekfunctie van dit forum kun je een aantal verschillende personen vinden die ivm een vakantie in Iran een visum voor de VS hebben moeten aanvragen. Ik geloof dat al deze personen gewoon een visum hebben gekregen, voor zover ze dat op dit forum hebben teruggekoppeld dan. Ik zou het interview bij het consulaat zorgvuldig voorbereiden, maar me verder niet al te veel zorgen maken.
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Problemen aanvraag DS 160

Bericht door babasje »

bedankt voor de reacties. Galapogos, je antwoord heeft me zeker gerust gesteld en een goed idee van het hotel. Zodra het allemaal afgerond is laat ik zeker weten hoe het is afgelopen.
babasje
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Problemen aanvraag DS 160

Bericht door babasje »

Inmiddels heeft het interview plaatsgevonden en is mijn visum goedgekeurd. Interview was inderdaad prima te doen met voorbereiding, wat vragen over wat ik heb gedaan en bezocht in Iran, wat vragen over mijn werk en wat vragen over mijn eerdere reizen.
wahe
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2018, 16:45

Re: Problemen aanvraag DS 160

Bericht door wahe »

Hallo,

Tijdens het invullen van mijn D-160 formulier, heb ik een foutje gemaakt. Ik heb de geboorteplaats verkeerd ingevuld. Het moest zijn Teheran, maar heb Heerhugowaard ingevuld. Ik heb mijn D-160 formulier al opgestuurd.

Weten jullie hoe ik het kan wijzigen?? Of kan ik dit ook aangeven bij mijn interview??

Gr Wahe
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer