Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
BSCI
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 30

Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door BSCI »

Wij gaan begin 2019 voor 6 maanden naar VS. Moet voor mijn werk veel vliegen, mn mid- oostkust.
Twijfelen tussen Baltimore /DC, Charlotte, Atlanta of Louisville om te gaan wonen. Voorkeur voor oostkust, maar ben wat bang voor de blizzards . Wie heeft goed advies ?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Hockey »

Voor jouw vraag is op welk visum jullie gaan niet van belang, maar wel interessant voor de lezers hier. Aangaande jouw directe vraag geef je eigenlijk te weinig informatie.
Waarom je naar de VS gaat is niet helemaal duidelijk en waarom de oostkust en dan het midden ook niet, en ook niet wat voor jullie belangrijke aspecten zijn.
gastxyz

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door gastxyz »

Ik zou voor Louisville gaan.
BSCI
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door BSCI »

Waarom Louisville ?
Gast

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Gast »

Kies een plaats met een goed vliegveld met een hub. Moet je veel binnenlands of ook naar het buitenland vliegen? In het laatste geval zou ik dan Atlanta kiezen.
BSCI
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door BSCI »

Nee, alleen binnenlands. Maar wel van mid west t/m gehele oostkust. En dusergens liefts waar het niet insneeuwt van januari - maart.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Lawrensceville. Vlak bij Atlanta. Nichtje van me woont daar tijdelijk. Haar man vliegt voor zijn werk de hele wereld over en Atlanta is binnen handbereik. Prachtige omgeving. Veel te doen voor de jeugd en dieren. Zelfs een zwembad voor honden. :lol: . Klimaat is heerlijk. We krijgen op dit moment foto's van buiten barbequen. :mrgreen:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door mtl »

Atlanta lijkt me inderdaad de enige optie voor topicstarter.
BSCI
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door BSCI »

Ok, dank voor reactie’s. Ben heel lang geleden in Atlanta geweest (1991) en vond het toen erg onveilig, maar dat zal inmiddels wel anders zijn. Vind Louisville of Charlotte nog steeds goede optie, maar lees niemand enthousiast reageren . . :?:
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Ruud2004 »

Vwb woonplaats wordt ik niet enthousiast van steden als Atlanta, Louisville of Charlotte, maar ik denk dat je in de omgeving van deze steden best een leuke woonplek kan vinden. Lijkt mij trouw een lastige opgave om van afstand een woonplaats uit te zoeken, ook voor 6 maanden. Zou je vooraf niet willen kijken waar je terecht komt? Speelt ook mee, wat je zelf daar wil/kan doen en of er kids mee gaan.
Als voorbeeld. mijn familie woonde eerst in Naperville (in de buurt van Chicago), nu in Kenosha. (in de buurt van Milwaukee) Beiden prima plekken om te wonen en redelijk in de buurt van een vliegveld met de nodige mogelijkheden. Zou zou je dus ook rond Atlanta, Louisville of Charlotte kunnen kijken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door mtl »

Ik begrijp dat topicstarter zelf zijn/haar woonplaats mag uitkiezen. Ook huisvestingskosten kunnen dan een rol spelen tenzij de werkgever die betaald.
BSCI
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door BSCI »

Klopt, ik mag zelf uitzoeken, als maar rekeing hou met vele vliegen in binnenland. Opdrachtgever regelt verder ondekomen verblijf etc. zou in de WE graag wat cultuur opsnuiven, dus plek als Baltimore spreekt dan meer aan, maar de kou en sneeuw stoot weer Af. Mijn echtgenote gaat mee, en die moet natuurlijk ook door de weeks wat te doen hebben, dus vandaar dat we toch voor middelgrote stad willen gaan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Marcopstal »

Baltimore is nu niet direct een stad om "veilig" te gaan wonen, al heb je in alle steden natuurlijk goede en minder goede wijken. Als je cultuur wil opsnuiven waarom dan niet in de regio Annapolis bvb.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
BSCI
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door BSCI »

Moest even opzoeken waar Annapolis ligt - vrij ver van major vlucht hubs af lijkt mij. Wil niet ook nog eens 2-3 uur/dag extra kwijt zijn aan reizen op en neer naar vliegveld. Bovendien ook daar de weer problemen in de winter . . .
Gast

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Gast »

Zelfs in Atlanta kan de winter toeslaan:

https://www.washingtonpost.com/blogs/go ... -pictures/
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Marenko »

Persoonlijk zou ik voor de omgeving van Raleigh gaan, maar ik ben misschien bevooroordeeld :wink:
BSCI
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door BSCI »

Ja dat was wel uitzonderlijk, die sneeuw in Atlant.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Marcopstal »

BSCI schreef:Moest even opzoeken waar Annapolis ligt - vrij ver van major vlucht hubs af lijkt mij. Wil niet ook nog eens 2-3 uur/dag extra kwijt zijn aan reizen op en neer naar vliegveld. Bovendien ook daar de weer problemen in de winter . . .
Je spreekt zelf van Baltimore, ook daar wintert het.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 nov 2016, 19:02
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door KnurfDutch »

handsdown Atlanta area
Ik ken zowel DC/Maryland/Norther VA area als ATL

waarom ATL? Beter vliegveld, meer (domestic) connecties
Beter weer, tenzij sneeuwschuiven je favrite hobby is, ga dan voor DC
Genoeg files in ATL maar die van DC zijn erger
Zeker Baltimore meer criminaliteit.
Bang for your buck: Cost of Living is hoger in DC/Maryland/North VA area dan in ATL
Cultuur: niet slecht in ATL, zeker meer cultuur dan Louisville of Charlotte.
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2013, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Waar gaan wonen (mid- oostkust)?

Bericht door Greenhorn »

Ik ben ook overtuigd dat Atlanta zeker top 2 keuze moet zijn.

Zelf 3 maand in Alpharetta gewoond, halfuurtje boven downtown Atlanta. Ben van Atlanta ook naar New York gevlogen, voor binnenlandse vluchten is het perfect mogelijk om ook in dat gigantisch vliegveld halfuur op voorhand in te checken (met enkel handbagage weliswaar). Er is ook een metro van boven Atlanta tot de vlieghaven, super gemakkelijk natuurlijk.

Ik zat er in februari tot maart en heb één keer sneeuw gehad (gewoon net genoeg voor wit te zien) en één keer algemene paniek wegens aangekondigde sneeuwblizard (ze hadden een inch/2.54cm voorspeld). :lol:

Qua activiteiten en algemene sfeer vond ik het daar echt zalig om te zijn in die regio. Ook Atlanta zelf is als stad volop aan het opleven.


(ter info, ik was erin geslaagd om pas een kwartier op voorhand van de metro te stappen en had mijn vlucht nog! Weliswaar als allerlaatste mens dat moest opstappen en had enkel handbagage en vooraf ingecheckt).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer