esta en visa historie

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: esta en visa historie

Bericht door hemmie »

De link die ik gisteren deelde.
Terug in Texas!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: esta en visa historie

Bericht door roelb »

In die tekst wordt alleen toegelicht dat een wisseling van nationaliteit geeen reden is om nee te antwoorden. Maar het is geen toelichting op het tweede zinsdeel, sterjer nog, dat wordt er niet in genoemd. De vraag is echt niet voor een andere uitleg vatbaar dan degene die Willen geeft. Als ze iets anders bedoelen dan moeten ze ook iets anders vragen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: esta en visa historie

Bericht door Marcopstal »

Laten we het erover eens zijn dat we het met elkaar niet eens zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: esta en visa historie

Bericht door Gast »

Volgens mij wordt er met ‘current or previous passport’ iets heel anders bedoeld dan wat bovenstaande reacties veronderstellen.

Volgens mij gaat het hierbij om de omschrijving zoals in de link uit de post van @Hemmie.

Met current bedoelt men imho het paspoort van het huidige land, met previous het land waar je eventueel daarvoor een paspoort had (in geval van naturalisatie),

Feitelijk krijg je maar 1 keer een paspoort (welke wordt vernieuwd als het verlopen is, vroeger werd een paspoort ook gewoon verlengd, maar met de huidige eisen die qua beveiliging aan het paspoort gesteld worden is dat onmogelijk geworden) en technisch gezien krijg je geen nieuw paspoort maar een voortzetting van je huidige paspoort, want je paspoort is gelinkt aan je BSN wat je ook maar eenmalig krijgt, tenzij je van nationaliteit verandert.

De vraagstelling zoals geformuleerd in de ESTA aanvraag en ook op de officiële website klopt dus gewoon 100%, de interpretatie die jullie er aan geven in de Posts hierboven klopt niet.
gastxyz

Re: esta en visa historie

Bericht door gastxyz »

Volgens mij gaat het ook niet daarom, het gaat om "or have you ever been refused admission to the United States".

Enige antwoord is Ja.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: esta en visa historie

Bericht door sanook »

Is 'refused admission' niet dat je op het vliegveld (of ander punt van binnenkomst in de US) geweigerd wordt ? Dus niet dat je een keer geen visa gekregen hebt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: esta en visa historie

Bericht door mtl »

Bushmaster schreef: 7.Have you ever been denied a U.S. visa you applied for with your current or previous passport, or have you ever been refused admission to the United States or withdrawn your application for admission at a U.S. port of entry?
Dat is de vraag als het goed is.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: esta en visa historie

Bericht door Bushmaster »

http://www.esta.us/faq.htm
Q: I was previously denied a visa to the US. Can I apply for a Travel Authorization and enter on the Visa Waiver Program?
A: No. If you have ever been denied a visa you cannot travel under the Visa Waiver Program.
Is dan wel niet de officiële Esta gov pagina, maar wel een interpretatie van de denied visum vraag.

Ook de officiel Esta gov pagina, gaat in z'n uitleg niet verder over één of meerdere paspoorten:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... on-benefit
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: esta en visa historie

Bericht door hemmie »

roelb schreef:In die tekst wordt alleen toegelicht dat een wisseling van nationaliteit geeen reden is om nee te antwoorden.
Tja, ik lees dat toch anders, volgens mij staat er eerst dat je niet onder het VWP kunt reizen, en staat er later uitleg dat dat ook nog zo is als je inmiddels een andere nationaliteit hebt.
Het tweede deel van de vraagstelling wordt idd niet verder uitgelegd, in mijn ogen omdat ze daar dus alle vorige paspoorten bedoelen.

Maar goed, het gaat er uiteindelijk niet om hoe wij het lezen, maar hoe het door de betreffende instantie wordt geinterpreteerd. Een 'Maar dat staat er letterlijk niet' gaat je echt niet helpen.
Terug in Texas!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: esta en visa historie

Bericht door Dutchess »

hemmie schreef:het gaat er uiteindelijk niet om hoe wij het lezen, maar hoe het door de betreffende instantie wordt geinterpreteerd. Een 'Maar dat staat er letterlijk niet' gaat je echt niet helpen.
Precies!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: esta en visa historie

Bericht door roelb »

Ja invullen gaat je helemaal niet helpen. Dus...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: esta en visa historie

Bericht door hemmie »

Daar ging de discussie ook helemaal niet meer over, zoals ik al aangaaf, ik zou waarschijnlijk ook Nee invullen, en daar kom je hoogstwaarschijnlijk wel weg mee. Maar offcieel zou je wel degelijk Ja moeten invullen (tenzij dus dat van die minderjarige opgaat, dat zou in mijn ogen wel een reden zijn om ook echt nee te mogen invullen).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: esta en visa historie

Bericht door LeenG »

TS heeft niet meer ingelogd sinds hij/zij zijn/haar vraag stelde.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer