visa apprenticeship

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
stoffel1989
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

visa apprenticeship

Bericht door stoffel1989 »

Hallo

Mijn naam is Stoffel 28 jaar en woon en werk in Belgie.

Ik ben lid geworden in dit forum om iets wijzer te worden over welk visum ik moet aanvragen en meer tips en ervaringen te lezen.

Mijn passie is survival/bushcraft ect.
Daarom heb ik mij aangemeld voor een apprenticeship primitief leven in Maine.
Deze zal zes maanden duren, van eind april tot begin oktober. (181 dagen) Twee weken in de zomer vrij die ik bij deze dagen heb geteld.

Vermits dit geen officiele school is, en we ook niet praten over een professionle opleiding, maar over een (ver) doorgedreven hobby/passie,
denk ik het B1/B2 visum te moeten aanvragen. Klopt dit?
Deze laat toe maximum 180 dagen te verblijven in de vs, dus ik zal een dag eerder vertrekken (of een paar dagen afhankelijk van de vlucht)

Ik zal mijn werk en huurwoning hiervoor opzeggen en mijn adres tijdelijk bij famillie zetten, om achteraf weer opnieuw naar werk te zoeken.
Enige tips hoe ik mijn binding met mijn famillie, vrienden en honden best kan aantonen? Natuurlijk kom ik voor deze weer terug achteraf.
Hoe stellen jullie zo iets samen? foto's van de famillie kan ik me voorstellen, maar verder?
De vragenlijst voor de stage die ik moest invullen, locatie, contactgegevens, website enz...

Mijn financiele midellen zijn ruim voldoende, dit aantonen zal geen probleem zijn.

En ten slotte; enige tips of goede ervaringen over welke verzekering ik best neem?
Ik vraag mijn vliegtickets natuurlijk aan als ik effectief het visum op zak heb, net zoals de tuitition voor de stage.
Moet ik de verzekering op voorhand al vastleggen om voor te leggen tijdens de aanvraag?

Vergeet ik verder iets?
Mijn reispas word volgende week aangevraagd, en dan zal ik het online formulier invullen, foto's laten maken (zijn belgisch goedgekeurde pasfoto's ok?) en een afspraak maken met de ambassade.

Ik zou dit zo snel mogelijk in orde moeten krijgen ivm opzegtermijn werk en huurwoning.

Ik ben heel benieuwd naar jullie advies.

Groetjes

Stoffel
stoffel1989
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: visa apprenticeship

Bericht door stoffel1989 »

(ik heb hier nog de link naar de school)
http://www.primitiveskills.com/
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: visa apprenticeship

Bericht door PSVwally »

Ik zal mijn werk en huurwoning hiervoor opzeggen en mijn adres tijdelijk bij famillie zetten
Kan je je woning niet aanhouden als je een half jaar weg bent? Nu lijkt het alsof je alles opgeeft en verkoopt bij wijze van spreken en daar kan wel een wenkbrauw van gaan fronzen op je visa gesprek? Zo lijkt het een beetje alsof je niet meer terug gaat komen
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: visa apprenticeship

Bericht door Hockey »

Kan je geen 6 maanden onbetaald verlof nemen en je huis verhuren in die periode? Werk en koophuis zijn ongeveer de sterkste banden die ze accepteren voor een visumaanvraag.
stoffel1989
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: visa apprenticeship

Bericht door stoffel1989 »

hallo

Betreft een huurwoning.
6 maanden huur is me net iets te veel om weg te gooien.

Onbetaald verlof nemen kan niet zomaar zonder toestemming van je baas, ontslag wel.
Ik ben redelijk onmisbaar, dus dat is iets wat niet zal gebeuren.
Ik wil mijn visum hebben alvorens zulke dingen te bespreken, dus ik moet daarvan uitgaan bij de aanvraag.

groetjes
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: visa apprenticeship

Bericht door mtl »

Je geeft je twee belangrijkste troeven uit handen. Zonder werk en huurhuis gaat het visum lastig worden. En bij afwijzing kan je ook niet meer op een esta naar Amerika.
stoffel1989
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2018, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: visa apprenticeship

Bericht door stoffel1989 »

Ik lees dat het visum een paar jaar geldig is?
Wat als je situatie veranderd? Moet je dit telkens opnieuw aangeven?

mvg
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: visa apprenticeship

Bericht door mtl »

Visum is als het goed is 10 jaar geldig. Maar je mag tot 6 maanden per verblijf in de VS zijn. En het is de CPB-beambte die beslist hoe lang je mag blijven. Heb je nog nagedacht over je werk en huurhuis?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer