probleem DS 160

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
pluisje62
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2018, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

probleem DS 160

Bericht door pluisje62 »

Goedemorgen, ik heb een probleem met het invullen van mijn DS-160, althans dat voor mijn echtgenote.
We vragen een tijdelijk visum aan voor een bezoek aan haar familie en ik heb alles netjes ingevuld en kan niets vinden dat ik heb vergeten. Toch stopt alles op het moment dat ik de informatie van familie en echtgenoot heb ingevuld. Het programma laat me niet doorgaan met de informatie 'work/education/training'.
Heb het formulier tig keer geprobeerd door te lezen en eventueel te veranderen waar ik een alternatief (maar natuurlijk geldig) antwoord mogelijk had. Dit is allemaal niet gelukt.
In 2016 heb ik ook een B1/B2 aangevraagd voor haar. Kan me herinneren dat ik toen ook problemen had, maar niet zo erg. Alleen heb ik toen n.m.m. hetzelfde ingevuld en toen is het wel gelukt. Heb geprobeerd een mail te sturen aan het consulaat in Amsterdam, die sturen het overzicht van vragen en antwoorden, maar daar kan ik niets in vinden.
Is er ergens professionele hulp te vinden hierover of kan ik voor mijn vrouw een afspraak maken zonder dat dat formulier is ingevuld? Is er iemand die hiermee kan helpen?
Dank.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: probleem DS 160

Bericht door Galapogos »

Er verschijnt geen foutmelding?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: probleem DS 160

Bericht door Marcopstal »

Is jullie B1/B2 dan niet meer geldig ? Doorgaans is dit voor 10 jaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
EricH
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2016, 14:23
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: probleem DS 160

Bericht door EricH »

Het zou zomaar een browser probleempje kunnen zijn.
Zelf heb ik een paar jaar terug dat formulier ook ingevuld en waarschijnlijk IE (Microsoft Internet Explorer) of Chrome gebruikt.

Ik zou als eerste even een andere browser proberen. En als je die nog niet hebt (in dat geval vermoed ik dat je met IE werkt), dan is b.v. Chrome of Firefox snel geïnstalleerd, stelt niets voor.

Succes, Eric.

PS, als IT-er weet ik dat de een of de andere browser eigenlijk niets mag uitmaken. Maar indien je met verouderde software werkt dan kan ik me zo'n probleem wel voorstellen.
pluisje62
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2018, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: probleem DS 160

Bericht door pluisje62 »

Dank voor jullie reacties.

- Het B1/B2 is niet meer geldig, daarom moet ik een DS invullen.
- Er komt ook geen foutmelding op, er is helemaal niets dat lijkt op een mededeling dat ik iets verkeerds heb gedaan.
- Andere browser: dat ga ik dus nu eerst proberen en zien of dat helpt. Ben overigens aan het werk op een iMac, maar ook daar kan ik Chrome of Firefox op downloaden en kijken of dat beter werkt.

Dank voor de reacties, als ik verder ben, ga ik het jullie vertellen.
pluisje62
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2018, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: probleem DS 160

Bericht door pluisje62 »

Mensen, het is om hopeloos van te worden.

Heb een mail aan het consulaat geschreven en krijg als antwoord een automatische verwijzing naar de website, waar het antwoord niet staat.
Tot nog toe hebben jullie tips, hoe fijn ook, geen succes gehad.

Ik heb verschillende browsers geprobeerd (Safari, Google Chrome, Firefox), niks helpt en het invullen blijft gewoon steken op het punt waar je werk en opleiding moet gaan invoeren.
Als er geen tip meer komt, dan ga ik een brief schrijven aan het consulaat om gewoon langs te kunnen komen. De oudste dochter van mijn echtgenote moet bevallen en ik krijg die kl... papieren niet voor elkaar.

Hulp wordt op prijs gesteld, maar ook als julle een adres weten,waar je evt professionele hulp bij het invullen kunt krijgen.

Thx,
John
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: probleem DS 160

Bericht door Dakloze »

pluisje62 schreef: Ik heb verschillende browsers geprobeerd (Safari, Google Chrome, Firefox), niks helpt en het invullen blijft gewoon steken op het punt waar je werk en opleiding moet gaan invoeren.
Ik weet niet hoe technisch je zelf bent, maar de volgende dingen werken bij mij:

- zet adblockers uit (die blokkeren soms de nodige javascript)
- zet scriptblockers uit (idd, javascript)
- gebruik een andere internet verbinding (bijvoorbeeld een hotspot op je telefoon, of op je werk)
--
I route, therefore you are.
pluisje62
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jan 2018, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: probleem DS 160

Bericht door pluisje62 »

Dat ga ik dan als volgende proberen, bedankt 'dakloze'. Zal ook nog een andere computer proberen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr,
John
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: probleem DS 160

Bericht door USInsider »

Hier een website waar men hulp geeft voor de DS-160 - per vraag.

https://www.immihelp.com/visas/ds-160-u ... guide.html

Gewoon opnieuw beginnen, niet doorgaan met een vorig formulier.
(Plus de eerder gegeven aanwijzingen mbt. ad-blocker etc. opvolgen).
boerenfox
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2018, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: probleem DS 160

Bericht door boerenfox »

Hallo,

ook ik heb een probleem! DS-formulier ingevuld netjes application id code opgeschreven zelfs uitgeprint en het hele document uitgeprint. nu denk ik dat ik niet het formulier heb opgeslagen!!! het is al wel betaald ik heb een DS-160 nr. en een afspraak kunnen maken bij het consulaat. daar geweest maar nu had ik een kopie van de applicatie nodig dus een kopie van de confirmation page waar je foto en barcode op staat. ik had ook een afspraak formulier waar dezelfde code en barcode op stond. Dit was niet voldoende.....terug naar huis gestuurd met de mededeling opnieuw een afspraak te maken.....maar nu kan ik dus niet meer inloggen op de site van U.S Department of State de applicatie code ID die werk niet hij vind geen match...dus ik ben de wanhoop nabij!!! ik vermoed dat ik opnieuw moet betalen voor een nieuw visa aanvraag maar vind het wel raar ik kan anders toch geen afspraak maken want dan zet hij deze niet door ik heb een DS nummer......op het consulaat konden ze mij ook niet helpen. ik heb een nieuwe afspraak aan moeten vragen waar ze dan naar de reden gaan kijken waarvoor ik terug naar huis ben gestuurd....iemand hier ervaring mee!! ik ben wanhopig!!
1 aug vertrekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer