Visum of Greencard in USA?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Pete.Z »

Laat ons weten hoe het is afgelopen? :thumbup:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door USInsider »

Queste had het over immigratie gebaseerd op een familie-relatie. Het US immigratie-systeem is inderdaad daarop gebaseerd. Niet op het binnenhalen van werkers.
Werkgebonden naar de US immigreren is voor de meeste gegadigden domweg onmogelijk. En zo het al lukt, is de prijs vaak hoog, vooral voor de meekomende partner. (Been there, done that).
Het immigratiebeleid van de US vergelijken met het beleid van een ontwikkelingsland als India is wat ver-gezocht IMO.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Queste »

Ik denk dat Hemmie het ook meer had over het verkrijgen van het visum na in aanmerking te komen terwijl wij het meer hebben over het in aanmerking komen voor het visum. Ik voldoe makkelijk aan de toelatingseisen voor een werkgebaseerd visum, toch hebben potentiele werkgevers in het huidige klimaat geen zin om zich in het drama van een loterij te storten. Mijn droombaan op mijn droomlocatie staat al bijna 3 jaar vacant, het lukt me nog steeds niet om ze over te halen om te sponsoren.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

Heb een familielid in Florida zitten. Daar wil ik sowieso naartoe.
En ik wil rondreizen in Texas en Tennessee, daar de dorpjes opzoeken. En in Nashville naar cafés, daar zingen en veel van het muziek-cultuur daar in me opnemen. Das niet vaag toch?
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door USInsider »

Iedere situatie is anders als het gaat om werkgebonden immigratie. Daar kun je geen algemeenheden op loslaten en je kunt geen vergelijkingen treffen. The devil is in the details.

Queste, als je zegt dat je makkelijk aan de eisen voldoet voor een baan, heb je het dan over H-1B N-I visum of over een EB-1/2/3 procedure ?
Als de werkgever niet de onzekerheid wil van de H-1B loterij, waarom gaan jullie dan niet meteen voor een EB-3 aanvrage ?
Dat duurt inderdaad beduidend langer, maar er zijn nu ook al drie jaren om.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door RiverCola »

Dit gaat niet meer over de vraag van de topicstarter.

@Rvelting: ja, dat is wel vaag want, hoe kun je het je veroorloven om zo lang in de VS te verblijven? Waar betaal je dat van? Kun je zomaar zo lang wegblijven van werk of studie? Zo ja, wat weerhoudt je er dan nog van gewoon in de VS te blijven en hier werk te zoeken? Oh, je hebt hier ook nog familie? En je kunt daar een tijdje gratis verblijven? Weet je zeker dat je niet bij je familieleden op de bank gaat slapen terwijl je illegaal opzoek gaat naar werk? Waaruit kunnen we afleiden dat je überhaupt de intentie hebt om nog terug te keren naar je thuisland?

Zo zal Immigrations redeneren, en dan moet je een strak/waterdicht verhaal hebben. En oh ja, ze zijn erin getraind iemands intenties en eventuele leugentjes van zijn/haar neus af te lezen.
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

Ik ben er al geweest. Als ik niet had gezegd dat ik ook ging werken, was hij goedgekeurd.
Geld kwijt en nu dan weer opnieuw. Maar dan niet zeggen dat ik ga werken.
Ga ik nu dan ook niet meer doen.

Qua onderhouden van mezelf, heb ik genoeg spaargeld.
En je moet sowieso bewijs meenemen dat je inderdaad weer teruggaat; dus een brief van een vriend/vriendin waar die dat zwart op wit heeft gezet is prima.
Werk en studie, daarover moet me vragen beantwoorde bij aanvragen van de visum (b1/b2).

Het stelt niet veel voor, als je je maar aan de voorwaarden van het visum houdt.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 21 feb 2018, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hele citaten zijn niet nodig, verwijderd.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door kastelke »

Rvelting schreef:En in Nashville naar cafés, daar zingen en veel van het muziek-cultuur daar in me opnemen.
Zingen = werken
Je kan betaald worden (geld, in natura).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door roelb »

Ik denk dat je er wat te licht mee omgaat. Een geweigerd visum betekent dat de kans dat je de aankomende 10 jaar een succesvolle aanvraag kunt doen feitelijk bijna 0 is. Je mag in ieder geval ook de rest van je leven niet meer op ESTA reizen. Ik denk dat je beter plannen kunt maken om elders op vakantie te gaan.
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

Huh serieus!?? Ik stond daar in de rij en de andere reizeigers zeiden dat ze overdreven streng zijn en het niet zo veel voorstelt..
Heb ik dan nu voor niks opnieuw visum aangevraagd en voor niks 136 euro betaald en voor niks de vliegticket gekocht!?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door roelb »

Ik vind het een vaag verhaal. Je zegt:
Ik ben er al geweest. Als ik niet had gezegd dat ik ook ging werken, was hij goedgekeurd.
Je impliceert hiermee dus dat je een visum hebt aangevraagd en dat die aanvraag na je interview op het consulaat is afgewezen. Als dat zo is ben je ook ingelicht over de gevolgen. Het geld voor je aanvraag ben je kwijt. Bij een nieuwe aanvraag zul je opnieuw moeten betalen, maar de kans dat je visum dan wel wordt toegewezen is niet groter dan de eerste keer, zelfs kleiner. Immers, de recente weigering zal zeker mee worden genomen in de beoordeling.
Rvelting
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jan 2018, 08:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Rvelting »

@roel.
Ja dit weet ik allemaal.
Ik denk dat ik m’n verhaal nu nog meer waterdicht moet maken dan dat ie al was?? Hij was al waterdicht.
Als hij nu weer wordt afgewezen dan weet ik het ook niet meer....
Gast

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Gast »

Rvelting schreef:Ik ben er al geweest. Als ik niet had gezegd dat ik ook ging werken, was hij goedgekeurd.
Geld kwijt en nu dan weer opnieuw. Maar dan niet zeggen dat ik ga werken.
Ga ik nu dan ook niet meer doen.
Maakt niet uit, het staat al in je dossier. Als je nu opeens je verhaal gaat veranderen, lijkt de kans me helemaal nul.

Maar goed, het is jouw geld.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door sanook »

Waterdicht ? Je had verteld dat je wilde gaan werken ? Dan is het zo lek als een mandje lijkt mij....
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Pete.Z »

Rvelting schreef:Huh serieus!?? Ik stond daar in de rij en de andere reizeigers zeiden dat ze overdreven streng zijn en het niet zo veel voorstelt..
Heb ik dan nu voor niks opnieuw visum aangevraagd en voor niks 136 euro betaald en voor niks de vliegticket gekocht!?

Vermoedelijk wel, de komende 10 jaar zeker sta je te boek als risicogeval, en zal een visum verdomd moeilijk worden, en een esta onmogelijk.
Een brief van een vriend dat je terug wilt komen is sowieso volkomen nutteloos, op zijn minst koophuis, vaste baan, kinderen die achterblijven, dat soort dingen, en dan nog geen garantie op visum, zeker niet nu je de eerste keer geweigerd bent.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door RiverCola »

Rvelting schreef:Ik ben er al geweest. Als ik niet had gezegd dat ik ook ging werken, was hij goedgekeurd.
Geld kwijt en nu dan weer opnieuw. Maar dan niet zeggen dat ik ga werken.
En jij denkt niet dat de beambte even een krabbeltje heeft gemaakt (‘heeft werk- en mogelijk emigratie-intent’)? Hoe kun je nou zo onvoorbereid naar een visum-interview gaan, vervolgens afgewezen worden en kei-naïef gewoon wéér een aanvraag starten? :roll:
En dan de bewijzen die je aanhaalt, een vriend of vriendin kan wel even een briefje schrijven dat je terugverwacht wordt en dan is dat prima...nou, wat zal een goed getrainde beambte daar nou toch van vinden? :?

Ik zou de aanvraag cancelen, dat scheelt je een ritje op en neer naar Den Haag, en een leuke andere vakantie gaan plannen. En oh ja...dat ticket had je natuurlijk nooit moeten boeken voordat je het visum in de pocket had. Zie het als een wijze les.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Pete.Z »

Eigenlijk denk ik dat we getrold worden........
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door Marcopstal »

Rvelting schreef:Huh serieus!?? Ik stond daar in de rij en de andere reizeigers zeiden dat ze overdreven streng zijn en het niet zo veel voorstelt..
Heb ik dan nu voor niks opnieuw visum aangevraagd en voor niks 136 euro betaald en voor niks de vliegticket gekocht!?
Ben je echt zo naïef ? Ik heb het ook wel wat moeilijk om dit nog als echt te gaan beschouwen.

Misschien even enkele heel concrete vragen, kan je ook eenvoudig ja of nee op antwoorden: heb je al een visum aanvraag gedaan ? Heb je gesproken dat je er wil werken ? Werd de aanvraag geweigerd ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door roelb »

Pete.Z schreef:Eigenlijk denk ik dat we getrold worden........
Dat vermoeden had ik ook al..
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Visum of Greencard in USA?

Bericht door RiverCola »

Potverdorie, zijn we er weer ingetuind?!
:lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer