Internship/trainee zonder school?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
lulamae
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2017, 03:55
Aantal x V.S. bezocht: 8

Internship/trainee zonder school?

Bericht door lulamae »

Hi!

Ik ben onlangs teruggekomen uit New York en heb daar een stage aangeboden gekregen door de tante van een vriend van mij. Ik zit in mijn eerste jaar van mijn studie maar vanwegen de goedgaande zaken van mijn eigen bedrijf heb ik besloten te stoppen. Nu heb ik vernomen dat je ook zonder studie een visum kan krijgen, ik snap alleen niet goed welke. Bij verschillende websites die stages regelen heb ik gelezen dat je minimaal in je tweede jaar moet zitten namelijk. Ik vroeg me af voor welk visum me eventueel dus zou kunnen aanmelden, J-1 wellicht? En als het niet als stage zou kunnen, hoe zou ik dit dan kunnen regelen?
Liefs X
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Internship/trainee zonder school?

Bericht door Hockey »

lulamae schreef:Nu heb ik vernomen dat je ook zonder studie een visum kan krijgen,
Waar/van wie heb je dit vernomen? En wat krijg je als antwoord als je daar/aan die perso(o)n(en) vraagt hoe dat precies moet?
Gast

Re: Internship/trainee zonder school?

Bericht door Gast »

Hockey, je kan toch gewoon een inhoudelijk antwoord geven? Nu stuur je dus iemand van het kluitje naar t riet.
TS kan bijv. i.i.g. alvast kijken in ons overzicht van non-immigrant visa op dit forumgedeelte.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Internship/trainee zonder school?

Bericht door Hockey »

Probleem is, ik heb geen inhoudelijk antwoord. J1, F1, M1 is wat me te binnen schiet, maar ik ken de voorwaarden daar absoluut niet van. Mijn kennis reikt niet veel verder dan "volgens mij is het niet mogelijk".
Ik wilde mijn reactie nog aanpassen, maar jij was me al voor.

Hier is de officiële site voor de visa eisen: https://j1visa.state.gov/programs/intern/

En nog steeds blijft mijn advies ook: check de bron van waar je die informatie vandaan hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer