I94W formulier en/of ESTA?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Dakloze »

roelb schreef:aankomende 10 jaar ook geen verdere kosten meer voor een ESTA aanvraag.
Bedenk daarbij wel dat je met een B1/B2 (of welk visum dan ook) niet meer online in kan checken bij de meeste airlines. Die willen namelijk het fysieke visum in je paspoort zien voordat je in mag checken. Ik heb daarom nog steeds gewoon een geldige ESTA, ook al heb ik al jaren een GC.
--
I route, therefore you are.
Marryf
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 aug 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Marryf »

Jetusa: oh goeie, weet ik eigenlijk niet. Misschien heb je wel alleen die verzekeraar. Dat wordt die het :) We zijn niet de eerste die dit doen, dus we moeten zorgen dat we een fysiek adres hebben en dan komt het vast goed. Je hoort ervan!

Roel: nee, we waren bang dat we die niet zouden krijgen omdat we geen werk etc hebben. Dus we gaan gewoon voor een I94W formulier aan de grens van Canada
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door roelb »

Maar dan dus niet later via LAX vliegen?
Marryf
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 aug 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Marryf »

Nee. We gaan van Vancouver rechtstreeks naar Auckland.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door jetusa »

Safe besluit! En ik lees het tzt wel over de auto. Alvast een hele gave trip gewenst!
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Willem1 »

Dakloze schreef:Bedenk daarbij wel dat je met een B1/B2 (of welk visum dan ook) niet meer online in kan checken bij de meeste airlines. Die willen namelijk het fysieke visum in je paspoort zien voordat je in mag checken. Ik heb daarom nog steeds gewoon een geldige ESTA, ook al heb ik al jaren een GC.
Dat klopt niet helemaal... Als ik nu met KLM op mijn GC naar de US vlieg, kan ik probleemloos online inchecken. Vlak nadat ik mijn GC had was dat inderdaad niet zo - toen wilden ze 'm fysiek zien. Maar het is gewoon een vinkje ('GC houder') achter je naam in het KLM systeem. Kwestie van een beetje geluk hebben dat je bij het inchecken een keer iemand treft die snapt hoe ze dat vinkje moeten aanzetten, en dan heb je er daarna geen last meer van.

Andere (tijdelijke) visa zullen ze inderdaad wel elke keer willen zien.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door roelb »

Gaat dat met een visum anders dan? De check-in paal (of een agent) scant je paspoort en optioneel een visum. Het paspoort wordt daarna opgeslagen bij de airline waardoor je de volgende keer gewoon online kunt inchecken. Ik neem aan dat dat met een visum precies zo gaat? Iemand ervaring?
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Willem1 »

Ik heb in het verleden een aantal keer gehad (met verschillende soorten tijdelijke visa) dat online inchecken niet ging, en dat automatisch inchecken op Schiphol ook niet ging (kwam iets van een bonnetje uit met 'assistance needed', ofzo) - en vervolgens moest ik alsnog naar een ouderwetse incheckbalie met een persoon van vlees en bloed die mijn visum ging controleren en me pas daarna een boarding pass gaf.

Misschien is eea ondertussen wel veranderd en kunnen de 'automatische' systemen nu ook meer aan qua tijdelijke visa; dat weet ik niet.

Maar in ieder geval heb ik qua online inchecken met alleen GC+paspoort dus geen issues meer.
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Dakloze »

Willem1 schreef:
Dakloze schreef:Bedenk daarbij wel dat je met een B1/B2 (of welk visum dan ook) niet meer online in kan checken bij de meeste airlines. Die willen namelijk het fysieke visum in je paspoort zien voordat je in mag checken. Ik heb daarom nog steeds gewoon een geldige ESTA, ook al heb ik al jaren een GC.
Dat klopt niet helemaal... Als ik nu met KLM op mijn GC naar de US vlieg, kan ik probleemloos online inchecken. Vlak nadat ik mijn GC had was dat inderdaad niet zo - toen wilden ze 'm fysiek zien. Maar het is gewoon een vinkje ('GC houder') achter je naam in het KLM systeem. Kwestie van een beetje geluk hebben dat je bij het inchecken een keer iemand treft die snapt hoe ze dat vinkje moeten aanzetten, en dan heb je er daarna geen last meer van.
Juist, maar dan moet je alsnog "fysiek" inchecken, toch? Ik heb nog nooit online, op klm.com, kunnen inchecken. Visum (L1) of Greencard, allebei geen geluk, tenminste zonder geldige ESTA.

Daar moet ik wel bij aantekenen dat ik al 2 jaar niet meer in Nederland ben geweest.
Willem1 schreef: Andere (tijdelijke) visa zullen ze inderdaad wel elke keer willen zien.
Reden temeer om een ESTA aan te houden. Online inchecken is zooo handig, en je kan veel beter goede stoelen vinden dan wanneer je op Schiphol nog moet inchecken. Alleen een fatsoenlijke stoel is mij die $14 wel al waard.
--
I route, therefore you are.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Willem1 »

Dakloze schreef: Juist, maar dan moet je alsnog "fysiek" inchecken, toch? Ik heb nog nooit online, op klm.com, kunnen inchecken. Visum (L1) of Greencard, allebei geen geluk, tenminste zonder geldige ESTA.

Daar moet ik wel bij aantekenen dat ik al 2 jaar niet meer in Nederland ben geweest.
Nee - 'fysiek' inchecken hoeft dan dus niet meer. Gewoon op klm.com, en dan print ik thuis m'n boardingpass uit. En dan reis ik op paspoort+GC, zonder ESTA.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door roelb »

Dakloze schreef: Reden temeer om een ESTA aan te houden. Online inchecken is zooo handig, en je kan veel beter goede stoelen vinden dan wanneer je op Schiphol nog moet inchecken. Alleen een fatsoenlijke stoel is mij die $14 wel al waard.
Dat staat er helemaal los van. Je kunt nog steeds stoelselectie doen, althans, bij zowel DL als KL kan dat gewoon, ook tijdens de OLCI periode. Ik had laatst een gevalletje SSSS (steekproef denk ik, volgende vluchten waren geen issue), maar kon nog gewoon schuiven met stoelen in de Delta app. Mocht alleen mijn online boarding pass niet zien.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Galapogos »

Mijn vriendin en ik hebben een B1/2-visum en konden anderhalf jaar geleden gewoon online inchecken (British Airways AMS-LHR-LAS).

Als je niet online in kunt/wilt checken ligt het maar net aan hoe de airline het heeft georganiseerd of je dan desondanks wel een stoel kunt vastleggen. Dat doen airlines allemaal op hun eigen manier.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door hemmie »

Volgens mij is het voor een B-visum anders, met met een werkvisum kun je zo ver ik weet nooit online inchecken. Green card weet ik nog niet, afgelopen zomer voor het eerst met green card gereisd, maar die hadden we toen pas net gekregen, moesten toen gegevens op de BA website aanpassen (hadden al ingevuld voor visum) en dat lukte niet dus toen liep alles in de soep.
Terug in Texas!
Dakloze
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 19 feb 2016, 01:29
Aantal x V.S. bezocht: 99

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door Dakloze »

roelb schreef:
Dat staat er helemaal los van. Je kunt nog steeds stoelselectie doen, althans, bij zowel DL als KL kan dat gewoon, ook tijdens de OLCI periode. Ik had laatst een gevalletje SSSS (steekproef denk ik, volgende vluchten waren geen issue), maar kon nog gewoon schuiven met stoelen in de Delta app. Mocht alleen mijn online boarding pass niet zien.[/quote]

Aah, zijn ze daar ook slimmer in geworden. Vroeger, toen je poep nog met de lange oe schreef, kreeg je wel gewoon je boarding pass. Die SSSS photoshopte ik er gewoon vanaf :)
--
I route, therefore you are.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: I94W formulier en/of ESTA?

Bericht door roelb »

:-).. Werkte dat? Geen alarmbellen bij de gate bij het scannen van de barcode? niet alsnog door drie bewakers getackled en "extra goed" gecontroleerd?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer