6 maanden naar Amerika!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
mariekev
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2017, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

6 maanden naar Amerika!

Bericht door mariekev »

Hallo allemaal,

Ik heb al veel informatie gevonden op deze site, geweldig, dank!
Ik kom echter niet uit het volgende:
Wij willen (man, ik en zoon) 6 maanden in New York gaan verblijven. We willen daar niet werken, zoon gaat wel wat courses volgen op een college. We gaan leven van de verhuur van onze 2 koophuizen in Nederland. We hebben daar nog geen woning. We willen over 2 jaar vertrekken (als zoon klaar is met de middelbare school).
Welke visa hebben wij nodig? Waar vraag ik dat aan?
Heeft er iemand tips om 6 maanden een gemeubileerde woning te huren in New York. Wij denken aan Airbnb of een woningruil bijv.
Waar moeten we aan denken?

Alvast erg bedankt voor het meedenken!
Marieke
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: 6 maanden naar Amerika!

Bericht door Hockey »

Voor 6 maanden in de VS heb je een B2 visum nodig.
Maar ... vraag bij het college na of jullie zoon niet een studievisum nodig heeft. Want met een B2 visum mag je niet studeren.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: 6 maanden naar Amerika!

Bericht door goldenhills »

En dan blijft de vraag wat voor visum jullie mogen gebruiken, want jullie zijn geen 'dependents'. Het klinkt als wonen in de VS, en daar is geen visum voor. Reizen, werken, studeren, etc., daar zijn visa voor, maar niet voor 'een tijdje in de VS wonen'.
mariekev
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2017, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6 maanden naar Amerika!

Bericht door mariekev »

Dank voor jullie reacties. Een B2 visum of helemaal geen visum. En voor onze zoon misschien dus iets anders. Ik zal contact met het college opnemen om te vragen wat er nodig is voor onze zoon. En wij gaan eigenlijk een lange vakantie houden en ergens anders leven.
Laatst gewijzigd door mariekev op 02 nov 2017, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: 6 maanden naar Amerika!

Bericht door Hockey »

Denk niet te licht over het aanvragen van een B2 visum. We hebben gezien dat veel aanvragen afgewezen werden de laatste tijd. Dus als je dit wil aanvragen, bereid je daar goed op voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer