Ik zit in de volgende situatie. De drie keer dat ik naar de VS ben geweest (1 keer in de twee jaar, twee a drie weken) ben ik steeds naar Toronto gevlogen en vanaf daar Amerika in gegaan om logistieke redenen. Dus altijd op een I-94 als ik het goed heb. Het I-94 formulier is altijd bij vertrek weer ingenomen. Echter, ik bekeek laatst de I-94 travel history online en zag een aantal onjuistheden staan: voor mijn tweede reis stond de vertrekdatum verkeerd (tussentijds nog een keer Canada in geweest om naar Niagara Falls te gaan) en voor mijn derde reis stond geen vertrekdatum geregistreerd! Dit was in juni 2016.
Nu het volgende: ik ben in 2018 van plan (op een nieuw paspoort, want verlopen) om in juli twee weken weer terug te gaan om familie te bezoeken (dit keer wel Amerika in te vliegen, dus niet via Canada) en in november een weekje om een familielid te supporten bij de NY marathon (ook direct vliegen naar de US hoogstwaarschijnlijk). Ik doe ook weer mee met DV-2019.
De bijbehorende vragen:
- Kan ik rekenen op een complicatie omdat er voor mijn I-94 geen vertrekdatum staat geregistreerd? Ben tussen toen en nu nog wel naar Curacao gevlogen en twee keer naar Duitsland, kunnen ze dit eventueel nagaan als bewijs dat ik gewoon braaf weer naar Nederland ben gegaan?
- Ik begreep uit berichten hier dat als ik NIET word geselecteerd voor de DV er geen issue is om in juli en november op ESTA daarheen te gaan, maar geldt dit ook als er 15 mei een wonder zou gebeuren en ik WEL zou zijn geselecteerd? Kan ik dan nog steeds op ESTA gaan in juli en november?
Ik probeer me nu alvast te oriënteren om niet onnodig lastige situaties te creëren.
Dank voor jullie meedenken alvast en excuus in het geval van een open deur