Nummers veranderen op goedgekeurde ESTA?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
GoingToAmerica
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Nummers veranderen op goedgekeurde ESTA?

Bericht door GoingToAmerica »

Over 3 weken vertrek ik (samen met nog 2 andere) eindelijk naar Amerika (New York)

Nu is het zo dat zowel ik, als ons ma, beide 2 nieuwe mobiele nummers hebben.
Dit kan ik dus niet meer aanpassen op onze goedgekeurde ESTA's.

Moet ik nu verplicht voor ons beide 2 nieuwe aanvragen doen? Of is dit niet zo'n heel groot probleem?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Nummers veranderen op goedgekeurde ESTA?

Bericht door roelb »

Je hoeft _nooit_ een nieuwe ESTA aan te vragen, behalve als het onderliggende reisdocument is vervallen. Dus alleen zodra je, om wat voor reden dan ook, een nieuw paspoort krijgt (met een ander documentnummer) moet je opnieuw een ESTA aanvraag doen.

Verder vervalt de geldigheid van je ESTA als het antwoord op een van de eligibility-vragen zou wijzigen. Dus als je sinds de eerste aanvraag bijvoorbeeld veroordeeld bent voor een delict dat onder de noemer "moral turpitude" valt, je terroristische plannen of een besmettelijke ziekte hebt gekregen, in Iran bent geweest, etc. In dat geval heeft het echter geen zin om een nieuwe aanvraag in te dienen, die wordt dan immers op basis van je nieuwe antwoorden afgewezen.

Alle andere zaken zijn informatief en /niet/ relevant.
Gast

Re: Nummers veranderen op goedgekeurde ESTA?

Bericht door Gast »

Dat is zo Roel. Maar het is dan weer Canada dat daar anders in is, want Canada wil bijvoorbeeld wel wijzigingen in contactgegevens weten bij eTA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer